بازار خودرو به دلار واکنش نشان داد

خودروهای گروه ایران خودرو با افزایش قیمت مواجه شدند ولی گروه سایپا تغییری نداشتند.

به گزارش صدای بورس برخلاف انتظار ها پس از انتشار آئین نامه واردات، بازار خودرو نه تنها روند کاهشی به خود نگرفت بلکه در دو روز متوالی شاهد افزایش قیمت‌ها به خصوص در محصولات ایران خودرو هستیم.

دقیقا همان محصولاتی که طی دو هفته گذشته، بیش‌ترین افزایش قیمت را هم تجربه کرده بودند. این موضوع را می‌توان ناشی از دو موضوع دانست؛ در نگاه اول،‌ نااطمینانی از آینده برجام متغیر اثرگذارتری نسبت به آزادسازی واردات است؛ با توجه به اینکه روند مذاکرات هسته ای مطابق انتظارها پیش نرفت و آنگونه که پیش تر به نظر می رسید، دستیابی به توافق در کوتاه مدت با چالش‌های جدی همراه است.

همین موضوع منجر شد که دلار دوباره روند صعودی به خود بگیرد. نکته دوم به این موضوع بر می‌گردد که آیین نامه نتوانست انتظارات را برآورده کند. نتیجه هر چه باشد، از ابتدای هفته دوباره شاهد رشد قیمت ها در بازار خودور هستیم.

ایران خودرو1

سایپا

کد خبر 458299

اخبار مرتبط

  • دو فشار متضاد بر بازار بازار دلار

    دو فشار متضاد بر بازار بازار دلار

    نرخ شاخص ارزی در دومین روز هفته جاری کاهشی بود. به عقیده بسیاری از کارشناسان بازار، دلیل عدم تحرک نرخ دلار آزاد به کانال‌های بالاتر یا پایین‌تر در روزهای اخیر، وجود دو نیروی قابل‌توجه و متضاد در فضای انتظارات این بازار است.

  • صحبت های مهم رییس سازمان انرژی اتمی درباره مذاکرات برجام

    صحبت های مهم رییس سازمان انرژی اتمی درباره مذاکرات برجام

    رییس سازمان انرژی اتمی با بیان اینکه ایران سایت هسته‌ای معرفی نشده ندارد، تاکید کرد: سوالات آژانس قبل از بازگشت همه طرف‌ها به برجام باید حل و فصل شوند در غیر این صورت روز "باز اجرا" یی وجود نخواهد داشت.

  • در جلسه وزارت صمت با واردکنندگان چه گذشت؟

    در جلسه وزارت صمت با واردکنندگان چه گذشت؟

     آیین‌نامه واردات خودرو شرایط پیچیده‌ای پیش روی واردکنندگان خودرو به‌ویژه فعالان پیشین این حوزه قرار داده است از جمله واردات به شرط انتقال فناوری و همچنین فروش در بورس کالا که گلایه واردکنندگان را در پی داشته است. فعالان بازار معتقدند که دولت با ابلاغ آیین‌نامه واردات به دنبال درآمدی است که در لایحه بودجه امسال پیش‌بینی اما به ضرورت حذف شد.

  • آمریکا: پاسخ ایران به پیشنهاد ما برای احیای برجام سازنده نبود

    آمریکا: پاسخ ایران به پیشنهاد ما برای احیای برجام سازنده نبود

    یک مقام وزارت خارجه آمریکا از دریافت پاسخ تهران به پیشنهاد واشنگتن برای احیای توافق هسته‌ای خبر داد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 5 =