۵ میلیون تن کالای اساسی در گمرک دپو شده است

۳.۵ میلیون تن کالای اساسی در بنادر، ۵۰۰ هزار تن در اسکله‌ها، یک میلیون تن در لنگرگاه‌ها و جمعا پنج میلیون تن کالای اساسی در گمرک است که تشریفات آن‌ها درحال انجام بوده و هیچ نگرانی‌ای وجود ندارد.

به گزارش صدای بورس، علیرضا مقدسی رئیس کل گمرک در مورد اقلام عمده صادراتی و وارداتی توضیح داد: عمده اقلام صادرات پروپان مایع، متانپل، پلی اتیلن، شمش اهن و فولاد و عمده اقلام وارداتی گندم، برنج، ذرت دامی، دانه سویا، گوشی تلفن همراه، شکر تصفیه شده، روغن بوده است.

رئیس کل گمرک ایران با تاکید بر اینکه واردات گوشی در رتبه نخست واردات قرار دارد، گفت: در پنج ماهه نخست واردات آیفون نداشتیم.

مقدسی در مورد واردات تلفن همراه بالای ۶۰۰ دلار نیز اظهار کرد: در چهار ماهه نخست سال جاری ۱۶۶ هزار دستگاه تلفن همراه بالای ۶۰۰ دلار به کشور وارد شده است. البته بحث حقوق ورودی آن‌ها مطرح است.


بیشتربخوانید:بازگشت آرامش به بازار موبایل


پنج میلیون تن کالای اساسی در گمرک وجود دارد

رئیس کل گمرک ایران در ادامه در مورد آخرین وضعیت کالاهای اساسی در گمرک توضیح داد: ۳.۵ میلیون تن کالای اساسی در بنادر، ۵۰۰ هزار تن در اسکله‌ها، یک میلیون تن در لنگرگاه‌ها و جمعا پنج میلیون تن کالای اساسی در گمرک است که تشریفات آن‌ها درحال انجام بوده و هیچ نگرانی‌ای وجود ندارد.

سامسونگ و ال جی در کشور وجود ندارند

به گزارش ایسنا،مقدسی در ادامه در مورد واردات کالاهای سامسونگ و ال‌جی عنوان کرد: زمانی که کارت‌های بازرگانی متعددی وجود داشت قطعات این کالاها توسط شرکت‌های اقماری به صورت جداگانه وارد کشور شد. این‌ موضوع مورد بررسی قرار گرفت و طبق مصوبات امکان اعتراض هم وجود داشت.

وی ادامه داد: معاونت حقوقی وقت ریاست جمهوری به وزارت صمت رای داد و پرونده در اختیار آن‌ها است. در حال حاضر سامسونگ و ال‌جی در کشور وجود ندارند.

کد خبر 458229

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

  • آیفون بازها بخوانند

    آیفون بازها بخوانند

    ورود ۳۸۰ میلیون دلار گوشی تلفن همراه در مدت کمتر از ۶ ماه نشان دهنده این است که همچنان عزمی جهت مدیریت بهینه منابع ارزی از سوی مسئولان وزارت صمت وجود ندارد.

  • مسافران اربعین بازار موبایل را در دست می گیرند؟

    مسافران اربعین بازار موبایل را در دست می گیرند؟

    به نظر می‌رسد با نزدیک شدن به اربعین حسینی برخی از افراد سودجو که اقدام به قاچاق گوشی‌های تلفن می‌کنند به دنبال این هستند تا از رویه مسافری و با استفاده از اطلاعات زائران اربعین بتوانند اقدام به رجیستر موبایل‌های قاچاق خود کنند.

  • ۳۰ درصد مردم شمال برنج خارجی مصرف می‌کنند

    ۳۰ درصد مردم شمال برنج خارجی مصرف می‌کنند

    رئیس اتحادیه برنج فروشان بابل خاطر نشان کرد: در سنوات گذشته تا این تاریخ ۳۰ درصد برنج در شهرهای مصرف کننده توزیع می‌شد این در حالیست که امسال نتوانستیم ۵ درصد برنج تولیدی را در سایر شهرها توزیع کنیم.

  • جدیدترین قیمت گوشی‌های سامسونگ، شیائومی و آیفون

    جدیدترین قیمت گوشی‌های سامسونگ، شیائومی و آیفون

    قیمت گوشی شیائومی POCO X۴ Pro ۵G امروز به ۹ میلیون و ۳۲۰ هزار تومان و قیمت گوشی آیفون ۱۳ به ۳۹ میلیون و ۹۹۰ هزار تومان به فروش رسید

  • آیفون ۱۳ پرومکس چند ؟

    آیفون ۱۳ پرومکس چند ؟

    قیمت گوشی آیفون ۱۳ پرومکس  بدون تغییر نسبت به روز گذشته ۵۳ میلیون و ۵۵۰ هزار تومان و سامسونگ GALAXY S۲۲ Ultra ۵G امروز ۴۱ میلیون تومان به فروش رسید.

  • هزینه خرید ۱۰۰ دلار ارز اربعین چقدر می‌شود؟

    هر یک از زائرین اربعین از امروز می‌توانند ۱۰۰ دلار توافقی بخرند؛ بررسی‌ها نشان می‌دهد، باید برای این میزان دلار حدود ۲ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان بپردازند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 11 =