عبور از همه برنامه های تولیدی ۵ ماهه

مدیرعامل شرکت ملی صنایع مس ایران از رشد ۱۰ درصدی کل استخراج در ۵ ماهه نخست سال نسبت به برنامه خبر داد.

به گزارش صدای بورس، دکتر علی رستمی مدیرعامل شرکت مس گفت: برنامه تعیین‌شده برای استخراج ۷۷ میلیون و ۳۷۸ هزار تن بود در حالی که عملکرد شرکت در این بازه زمانی، ۸۵ میلیون و ۴۳۸ هزار تن را نشان می‌دهد.

وی، افزود: در کارنامه عملکردی شرکت از ابتدای سال جاری تا پایان مردادماه، تولید ۲۲ میلیون و ۴۳۲ هزار تن سنگ سولفور با رشد ۴ درصدی و تولید ۵۰۴ هزار و ۱۸۳ تن کنسانتره مس با رشد ۷ درصدی نسبت به برنامه با همت و تلاش جهادی پرسنل ثبت شده است.

دکتر علی رستمی افزود: همچنین تولید ۱۲۱،۱۱۱ تن مس محتوی معدنی از رشد ۵ درصدی نسبت به برنامه حکایت دارد.

به گفته وی، آند تولیدی نیز به ۱۳۷ هزار و ۶۲۹ تن رسیده که رشد ۴ درصدی نسبت به برنامه داشته و کاتد تولیدی نیز به ۱۱۵ هزار و ۴۷۷ تن رسیده که رشد ۶ درصدی داشته است. همچنین اسید سولفوریک با تولید ۳۶۴ هزار و ۲۳۲ تن، رشد ۲۶ درصدی و لجن آندی با ۳۶۷ تن رشد ۲۷ درصدی داشته است.

مدیرعامل شرکت مس ادامه داد: هدف‌گذاری شرکت مس برای دستیابی به تولید سالیانه یک میلیون تن مس کاتد با سرمایه‌گذاری ۱۳ میلیارد دلاری در سال‌های آتی کاملا هدفمند بوده و این امر کار فشرده جهادی و شبانه‌روزی را می‌طلبد.

رستمی اظهار داشت: بنا داریم تولید کاتد در استان کرمان را به ۶۰۰ هزارتن برسانیم. پارسال میزان تولید ۲۸۵ هزار تن کاتد بود که حدود ۲۴۵ هزار تن از کنسانتره مس و مابقی آن از قراضه مس تولید شده بود. همچنین قصد داریم میزان تولید در مجتمع سونگون را به ۴۰۰ هزار تن برسانیم

وی گفت: سال گذشته ۱۳۰ هزار متر حفاری اکتشافی انجام شده و هدف‌گذاری امسال ما حدود ۲۰۰ هزار متر است که‌ یک رشد خوبی برای مجموعه مس در پی خواهد داشت و امیدوارم در همین سال اول، بتوانیم قول‌هایی که دادیم را عملیاتی کنیم؛ هم از حیث توسعه اشتغال و هم توسعه اکتشاف.

رستمی با اشاره به موقعیت بی‌نظیر و پتانسیل‌های مجتمع مس سونگون در استان افزود: این مجتمع با توجه به ظرفیت‌هایش محور توسعه استان شمرده می‌شود پس ضروری است دانشگاه‌ها و شرکت‌های دانش بنیان تمام توان و تمرکز خود را متوجه رفع نیازهای صنعت مس کرده و در توسعه استان و تسریع در آن نقش آفرینی کنند.

کد خبر 458185

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 12 =