این افراد قیمت گوشت را بالا بردند

رئیس انجمن صنفی گاوداران‌ گفت: با توجه به نرخ فعلی دام‌ زنده، قیمت منطقی هر کیلو گوشت گوساله ۲۲۰ تا ۲۳۰ هزار تومان است.

به گزارش صدای بورس، سید احمد مقدسی گفت: بنابر ابلاغ شیوه نامه صادرات به گمرک، صادرات گوساله بالای ۴۰۰ کیلو و گوسفند ۴۰ کیلوگرم آزاد شد.

به گفته او، با آزادسازی صادرات قرار است مازاد دام مدیریت شده صادر شود تا بازار داخل متشنج نشود.

مقدسی می گوید: نرخ کنونی خرید هر کیلو دام از دامدار ۹۰ هزار تومان است و قیمت دام صادراتی برمبنای نرخ های جهانی تعیین شود.

رئیس انجمن صنفی گاوداران گفت: هم‌اکنون قیمت منطقی هر کیلو گوشت گوساله ۲۲۰ تا ۲۳۰ هزار تومان است و عرضه با نرخ بالاتر ناشی از سودجویی دلالان از تولید تا مصرف است.

وزارت جهاد کشاورزی تعرفه صادرات هر کیلو گوساله به گمرک را ۱۶ هزار و ۷۰۰ تومان و هر راس گوسفند را حدود ۵۰ هزار تومان اعلام کرد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان ،او گفت: با اصلاح نظام یارانه و افزایش قیمت گوشت ناشی از گرانی نهاده های دامی، سرانه مصرف تحت تاثیر قرار گرفته است. اما هم‌اکنون آماری نداریم که انتظار می رود با تخصیص کارت اعتباری محصولات پروتئینی، تولید حفظ شود.

کد خبر 458162

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

  • عجایب هشتم دولت سیزدهم

    عجایب هشتم دولت سیزدهم

    وقتی قرار نیست کالاها ارزان شوند یا حداقل سهمیه‌ی محدودی از آن‌ها با قیمت مناسب و قابل قبول در دسترسِ دهک‌های متوسط و پایین درآمدی قرار بگیرد، کالابرگ چه معنی دارد؟

  • کدام کالاها در مرداد ارزان شدند / جدول

    کدام کالاها در مرداد ارزان شدند / جدول

    بررسی آمارهای مرکز آمار ایران نشان می‌دهد، سه گروه از مجموع کالاهایی که در دسته خوراکی‌ها و آشامیدنی‌ها قرار دارند طی یک ماه گذشته با کاهش قیمت مواجه شدند.

  • سقف صادرات دام محرمانه است/ ۴ میلیون دام مازاد داریم

    سقف صادرات دام محرمانه است/ ۴ میلیون دام مازاد داریم

    رئیس اتحادیه مرکزی دام سبک خاطر نشان کرد: سقف صادرات دام در مصوبه شورای قیمت‌گذاری و شیوه‌نامه صادرات به دلیل احتمال تنش در بازار اعلام نشده است؛ ولی به صورت محرمانه به سازمان جهاد کشاورزی استان‌ها ابلاغ شده تا بر اساس آن مجوز صادر کنند.

  • کندی در روند صادرات دام زنده

    کندی در روند صادرات دام زنده

    مدیرعامل اتحادیه مرکزی دام سبک کشور گفت: هنوز دامی صادر نشده است. متقاضیان در حال ارسال درخواست‌هایشان هستند و به دلیل ابهاماتی که در شیوه‌نامه صادرات دام وجود دارد این روند به کندی پیش می‌رود.

  • مرغ ارزان شد، اما گوشت همچنان گران است

    مرغ ارزان شد، اما گوشت همچنان گران است

    بررسی وضعیت قیمت کالاهای اساسی در هفته اول شهریور ماه حاکی از ثبات نسبتی قیمت اکثر کالاها نسبت به هفته گذشته است ضمن اینکه قیمت برخی کالاها از جمله برنج، مرغ و تخم مرغ کاهش جزئی داشته است.

  • عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام: بازار باید قیمت‌ها را تعیین کند

    عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام: بازار باید قیمت‌ها را تعیین کند

    غلامرضا مصباحی مقدم، عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام در روایتی نظر پیامبر (ص) را در خصوص قیمت‌گذاری در بازار تشریح می‌کند. 

  • کمبود گوشت قرمز و رویای صادرات دام در دولت!

    کمبود گوشت قرمز و رویای صادرات دام در دولت!

    وزیر جهاد کشاورزی با بیان اینکه رصد خانه آمار کشاورزی راه اندازی می شود و ریز آمارهای واقعی بخش کشاورزی احصا می شود گفت: آمار دقیقی درباره تولید محصولات کشاورزی کشور وجود ندارد اما ۹۰ تا ۱۲۵ میلیون تن محصول مطرح است.

  • خرج سفره  ۳۵۰ هزار تومان کمتر از حقوق پایه!

    خرج سفره ۳۵۰ هزار تومان کمتر از حقوق پایه!

    برخی سیاست‌های اقتصادی عاملی شده تا در ادوار مختلف سبد غذایی و وضعیت معیشتی بخشی از جامعه ایران تحت تأثیر قرار بگیرد. در چندماه اخیر و پس از «حذف ارز ترجیحی» قیمت بخشی از اقلام خوراکی ضروری افزایش چشمگیری داشته و سطح توانگری بسیاری از سرپرستان خانوار برای تأمین یک زندگی حداقلی به شدت کاهش پیدا کرده است.

  • اولین محموله دام زنده به کویت صادر شد

    اولین محموله دام زنده به کویت صادر شد

    رئیس اتحادیه مرکزی دام سبک خاطر نشان کرد: ظرفیت مراتع به‌شدت کاهش پیدا کرده است و دامدار سبک معمولا در ۵ تا ۶ ماه نخست دام‌شان را برای چرا به مراتع می‌برند اما امسال در فصل‌های بهار و تابستان دامدار مجبور به تغذیه دستی دام شد و از آنجایی‌که هزینه تغذیه بالاست دامدار دام‌اش را به کشتارگاه می‌فرستد.

  • کارگران کمتر از نصف استانداردها گوشت مصرف می‌کنند

    کارگران کمتر از نصف استانداردها گوشت مصرف می‌کنند

    در شرایطی که در چهارچوب هرم معروف «مازلو»، اقلام خوراکی همیشه در اولویت هستند، به نظر می‌رسد هنوز دستمزد کارگران (باوجود اعتراض طرف کارفرمایی به آن) کمتر از نصف حداقل‌های معاش است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 10 =