رقبای قدر بیت‌کوین تا ۲۰۲۳ کدامند؟

در این گزارش۱۰ ارز دیجیتال برتر با آینده روشن‌تر از بیت‌کوین در سال ۲۰۲۳ را معرفی می‌کنیم.

به گزارش صدای بورس با آن که بیت‌کوین از نظر ارزش بازار و محبوبیت در میان دارندگان این رمزارز همچنان در صدر گروه ارزهای رمزپایه قرار دارد، اما سایر ارزهای مجازی مانند اتریوم، کاردانو، تتر و... نیز در مدت اخیر توانسته‌اند به ایجاد سیستم‌های مالی غیرمتمرکز کمک کنند و جایگاه مناسبی را از آن خود کنند. ارزهای رمزپایه‌ای که پس از بیت‌کوین مدل‌سازی شده‌اند، در مجموع «آلت‌کوین» و در برخی موارد «شیت‌کوین» نامیده می‌شوند و اغلب خود را به‌عنوان نسخه‌های اصلاح‌شده یا بهبودیافته بیت‌کوین معرفی می‌کنند. برخی آلت‌کوین‌ها دارای ویژگی‌های جدیدتری نسبت به بیت‌کوین هستند، مانند توانایی انجام تراکنش‌های بیشتر در ثانیه یا استفاده از الگوریتم‌های مختلف مالی و ریاضی. اگرچه برخی از این ارزها ممکن است ویژگی‌های چشمگیری داشته باشند که بیت‌کوین ندارد، اما مطابق با سطح امنیتی که شبکه‌های بیت‌کوین به آن دست می‌یابند بسیاری از این رمزارزها هنوز عقب هستند. در ادامه ۱۰ ارز دیجیتال برتر با آینده روشن‌تر از بیت‌کوین در سال ۲۰۲۳ را معرفی می‌کنیم.

اتریوم
اتریوم که اخیرا توانسته رکوردهای خود را شکسته و موقعیت خود را در بازار تثبیت کند، یکی از رمزارزهای آینده‌دار جهان و رقیب جدی برای بیت‌کوین است. شبکه این ارز به توسعه‌دهندگان اجازه می‌دهد تا با استفاده از شبکه اتر، ارز دیجیتال خود را ایجاد کنند. اگرچه سال‌ها پس از آن چندین ارز دیجیتال دیگر راه‌اندازی شد، اما به دلیل فناوری منحصر به ‌فرد، اتریوم از جایگاه خود در بازار فراتر رفته است. این یکی از بهترین ارزهای دیجیتال است که تا پایان سال روند صعودی را برای تبدیل شدن به یک غول در بازار رمزارزها آغاز می‌کند.

کاردانو
تا سال ۲۰۲۳ کاردانو به دلیل داشتن شبکه انعطاف پذیر و تراکنش‌های سریع، یکی از محبوب‌ترین ارزهای رمزنگاری شده باقی می‌ماند. ادعا می‌کند که نسبت به سایر ارزها دوستدار محیط زیست است. مقیاس پذیری، پایداری و انعطاف پذیری برخی از مهمترین نکات فروش این رمزارز است و به‌روزرسانی‌های اخیر در شبکه، این ارز را قادر به ایجاد قراردادهای هوشمند در شبکه کرده است.

تتر
توکن‌های تتر رایج‌ترین استیبل‌کوین‌ها هستند که پیشگام این مفهوم در فضای توکن دیجیتال به شمار می‌روند. تتر توکن‌ها که سیستم مالی متعارف را مختل می‌کنند و پیشگام در استفاده دیجیتالی از ارزهای سنتی هستند، از سرمایه‌گذاری‌ها و نوآوری‌های رو به رشد در فضای بلاک‌چین پشتیبانی می‌کنند و به آنها قدرت می‌دهند. تتر را باید یکی از مهمترین رقبا در این بازار در سال‌های آینده دانست که با احتمالی بالا تا ۲۰۲۳ بخش زیادی از مبادلات را بر عهده خواهد داشت.


بیشتر بخوانید: کاربران کریپتو رکوردار استخراج


دوژکوین
هیچ کس انتظار نداشت که این سکه قانونی شود و توسط سایر معامله‌گران ارزهای دیجیتال به عنوان یک سرمایه‌گذاری بلندمدت در نظر گرفته شود. اما این رمزارز امسال به شهرت زیادی رسید و اکنون یکی از مقرون به صرفه‌ترین ارزهای دیجیتال در بازار است. تحلیلگران مطرح ارزهای دیجیتال، دوژکوین را به عنوان یک گزینه سرمایه‌گذاری بادوام در سال‌های آینده در نظر می‌گیرند.

سکه بایننس
بایننس یکی دیگر از شناخته شده‌ترین رمزارزهای دیجیتال در چشم‌انداز مبادلات ارزهای دیجیتال مدرن است که مانند اتریوم، یک بلاک‌چین قابل برنامه‌ریزی دارد و توسعه‌دهندگان پروژه می‌توانند از طریق پلتفرم معاملاتی بایننس با سرمایه‌گذاران بالقوه ارتباط برقرار کنند. اما باید به این نکته نیز اشاره کرد که بایننس به دلیل سیستم متمرکزی که دارد از سمت کاربران و کارشناسان این ارز همواره مورد انتقاد قرار می‌گیرد.

لایت‌کوین
لایت‌کوین در سال ۲۰۱۱ به لطف یکی از مدیران سابق گوگل به نام چارلز لی ایجاد شد. این ارز نیز مانند اتریوم، نسخه‌ای از بیت‌کوین است. یکی از معدود تفاوت‌های لایت‌کوین سرعت تراکنش است که سریعتر از بیت‌کوین پردازش می‌شود. اگر بلاک‌های بیت‌کوین هر ۱۰ دقیقه ایجاد می‌شود، در لایت‌کوین هر ۲.۵ دقیقه یک بار اتفاق می‌افتد. به همین دلیل است که لایت‌کوین می‌تواند تراکنش‌های بیشتری را نسبت به سیستم بیت‌کوین پردازش کند.

پولکادات
پولکادوت یک پلتفرم منبع باز، بلاک‌چین و ارز دیجیتال است. این ارز به آسانی قابلیت اتصال و قابلیت همکاری بین بلاک‌چین‌ها را فراهم می‌کند و زنجیره‌های مستقل را قادر می‌سازد تا پیام‌ها را به طور ایمن مبادله کنند و بدون شخص ثالث قابل اعتماد، تراکنش‌ها را با یکدیگر انجام دهند. این مزایا این ارز را در آینده نزدیک به سطوح ممتازی خواهد رساند.

مونرو
مونرو که در ابتدا با نام BitMonero شناخته می‌شد، در سال ۲۰۱۴ به عنوان رمزارزی جدید مسیر خود را از بیت‌کوین جدا کرد و در سال ۲۰۱۲ راه‌اندازی شد. ‌Monero به امنیت، حریم خصوصی و غیرمتمرکز بودن خود افتخار می‌کند و از این جهات برخلاف بیت‌کوین است که در آن می‌توان اقدامات هر معامله‌گر را ردیابی کرد. اما مونرو از رمزنگاری پیشرفته استفاده می‌کند که هویت طرفین درگیر را پنهان می‌کند. کارشناسان معتقدند این ارز تا سال آینده به همین دلیل خواهد توانست جایگاه ممتازی را در جهان از آن خود کند.

* حمزه بهادیوند چگینی

* منبع: هفته نامه اطلاعات بورس شماره ۴۵۸

کد خبر 458129

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 0 =