معوقات یارانه‌ معیشتی چگونه پرداخت می‌شود؟

شهروندانی که در تیر ماه به فهرست یارانه بگیران اضافه شده‌اند ماه مرداد معوقات ماه‌های گذشته را دریافت کرده‌اند اما با کسانی که در مرداد به این فهرست اضافه شدند نحوه تسویه یارانه معیشتی چگونه خواهد بود؟

به گزارش صدای بورس-چهارمین موعد واریز یارانه معیشتی مطابق روال جدید شامگاه بیستم مرداد پرداخت شد، در دو ماه گذشته استحقاق شماری از شهروندان برای دریافت این یارانه تایید و به فهرست یارانه‌‎بگیران اضافه شدند.

طبق قرار قبلی دولت متعهد است تا به این افراد یارانه معیشتی جدید را از اردیبهشت ماه پرداخت کند اما سازمان هدفمندی یارانه‌ها به چه صورت معوقات یارانه‌ای را پرداخت می‌کند؟

براساس پیگیری‌ها از سازمان هدفمندی یارانه‌ها، این گروه از شهروندان اگر در تیرماه به جمع یارانه بگیران اضافه شده‌باشند، معوقات یارانه‌ای دو برج قبل را همزمان با واریز یارانه مرداد ماه دریافت کرده‌اند.

اما اگر این گروه از شهروندان در ماه مرداد به فهرست یارانه‌بگیران شده باشند، معوقات یارانه‌ای سه ماه گذشته را همزمان با واریز یارانه شهریور ماه دریافت خواهند کرد.


بیشتر بخوانید :یارانه ها به چه صورت ادامه پیدا می‌کند؛ نقدی یا کالابرگ؟


اما در خصوص آن گروه از شهروندان سرپرست خانواری که مدعی هستند امکان برداشت از حساب بانکی خود را ندارند و یا اینکه با وجود داشتن احراز صلاحیت دریافت یارانه معیشتی جدید، مبلغی به حساب بانکی آنها واریز نشده است، می‌توان از طریق سازمان هدفمندی یارانه‌ها علت را جویا شد.معوقات یارانه‌ معیشتی چگونه پرداخت می‌شود؟

براین اساس افرادی که در چنین وضعیتی به سر می‌برند باید از طریق سامانه https://refahi.ir/ ( متعلق به سازمان هدفمندی یارانه‌ها) از وضعیت یارانه‌های واریزی خود مطلع شوند.

از طریق این سامانه ریز اطلاعات مربوط به یارانه‌های پرداخت شده سازمان هدفمندی یارانه‌ها مشخص می‌شود.

نتیجه این استعلام برای شخصی که مستحق دریافت یارانه است اما ادعای نگرفتن آن را دارد از دوحالت کلی خارج نیست: یا در زمان ثبت اطلاعات اشکالی در ثبت مشخصات حساب بانکی روی داده است که در این صورت فرد می‌تواند با مراجعه به یکی از شعب بانکی این موضوع را اصلاح کند.

اما در حالت دوم اگر مشخص شود یارانه واریز شده اما توسط صاحب حساب قابل برداشت نیست، آنگاه فرد متقاضی باید در مرحله اول با مراجعه به بانک علت را جویا شوند و در صورت لزوم در مرحله دوم با مستندات و مدارک لازم به سازمان هدفمندی یارانه مراجعه کنند.

به گزارش تجارت‌نیوز، از سوی دیگر شهروندانی که همچنان به حذف شدن از لیست یارانه بگیران و نحوه دهک بندی خود و خانوارشان معترض هستند، می‌توانند از طریق سامانه hemayat.mcls.gov.ir در جریان ریز اطلاعات مالی خانوارهایشان قرار بگیرند.

کد خبر 457868

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

  • دولت زیر حرفش زد/قیمت های اسفند ملاک باشد نه شهریور!

    مسعود میرکاظمی :

    دولت زیر حرفش زد/قیمت های اسفند ملاک باشد نه شهریور!

    رئیس سازمان برنامه و بودجه گفت: هنگامی که بودجه بسته شد، اتفاقات روسیه و اوکراین نبود و جهش سوم قیمت در بودجه دیده نشده بود؛ بنابراین وقتی ما می‌گوییم بازگردیم به شهریور ۱۴۰۰، یا باید بپذیریم هزینه‌اش را مردم بدهند یا باید یارانه‌شان را اضافه کنیم.

  •  کالابرگ الکترونیکی‌ از مهر به بازار می آید

    کالابرگ الکترونیکی‌ از مهر به بازار می آید

    معاون اقتصادی وزارت اقتصاد با بیان اینکه روزانه ۶ هزار تن آرد توزیع می‌شود که به دست مردم نمی‌رسد از احتمال اجرای آزمایشی طرح کالابرگ الکترونیکی در مهر ماه خبر داد.

  • گرانی به موز رسید

    گرانی به موز رسید

    رئیس اتحادیه بارفروشان گفت: موز در میدان میوه و تره‌بار کیلویی ۴۰ هزار تومان خرید و فروش می‌شود که با احتساب سود قانونی در واحدهای خرده‌فروشی حداقل کیلویی ۵۰ هزار تومان عرضه خواهد شد.

  • برای دومین دوره متوالی: گودرزی در سمت مدیرعامل بورس تهران ابقاء شد

    برای دومین دوره متوالی: گودرزی در سمت مدیرعامل بورس تهران ابقاء شد

    در نخستین جلسه هیات مدیره جدید بورس تهران، مدیرعامل، رییس هیأت مدیره و نایب رییس هیأت مدیره بورس تهران انتخاب شدند.

  • ۲ هزار میلیارد تومان یارانه آرد دولت دورریز می شود

    ۲ هزار میلیارد تومان یارانه آرد دولت دورریز می شود

    معاون سیاست‌گذاری اقتصادی وزارت امور اقتصادی و دارایی با اشاره به طرح یارانه نان گفت: طبق اطلاعات به دست آمده ۲.۵ تا ۲.۷ هزار میلیارد تومانی که توسط دولت برای آرد پرداخت می‌شود، تبدیل به نان نمی‌شود.

  • سردرگمی دولت رییسی برای یارانه ها

    سردرگمی دولت رییسی برای یارانه ها

    قرار بود طرح کالابرگ از شهریور اجرا شود، اما زیرساخت‌های آن آماده نشد و آن را به مهر موکول کردند. حالا رئیس سازمان برنامه و بودجه از اصلاح میزان یارانه نقدی خبر داده است. خبری که احتمال تداوم پرداخت یارانه نقدی را تقویت می‌کند.

  • یارانه ها به چه صورت ادامه پیدا می‌کند؛ نقدی یا کالابرگ؟

    یارانه ها به چه صورت ادامه پیدا می‌کند؛ نقدی یا کالابرگ؟

    محسن زنگنه با بیان اینکه شیوه تخصیص ارز ۴۲۰۰ تومانی، یک شیوه اشتباه و غلط بود تاکید کرد که باید این یارانه به صورت ریالی و در انتهای زنجیره‌ تولید داده شود. همچنین ما باید به خانواده‌ اجازه دهیم خودش مبلغ یارانه را مدیریت کند و در شرایط کنونی کالابرگ موضوعیتی ندارد و نمی‌توان یارانه نقدی را حذف کرد.

  • اجرای کالابرگ الکترونیک در محاق

    اجرای کالابرگ الکترونیک در محاق

    وقتی قرار نیست کالاها ارزان شوند یا حداقل سهمیه‌ی محدودی از آن‌ها با قیمت مناسب و قابل قبول در دسترسِ دهک‌های متوسط و پایین درآمدی قرار بگیرد، فقط یک گزینه روی میز می‌ماند: ترمیم مزد و حقوق.

  • بخش مسکن و اجاره را آب برده رستم قاسمی را خواب

    بخش مسکن و اجاره را آب برده رستم قاسمی را خواب

    در حالی یکسال از ابلاغ دستورالعمل احداث مسکن به بانک‌ها سپری می‌شود که هنوز وزارت راه و شهرسازی هیچ گزارشی از حجم آورده متقاضیان و پرونده تکمیلی مشارکت در ساخت آنها ارائه نداده است.

  • آماری از نقدینگی در ۷ سال اخیر

    آماری از نقدینگی در ۷ سال اخیر

    مدیر کل دفتر امور بانکی و بیمه وزارت اقتصاد اعلام کرد که در سه ماهه ابتدایی سال جاری روزانه حدود ۳ هزار میلیارد تومان نقدینگی تولید شده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 1 =