۳۰ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۱:۱۵
پشت پرده ریزش شبانه قیمت دلار

عده ای از معامله گران نسبت به احیای برجام خوشبین هستند و به نظر می رسد بازار به استقبال توافق هسته ای رفته است. از سوی دیگر دلار تهران حمایت بازار های همسایه را از دست داده و همین امر موجب شده نرخ دلار در تهران به سرعت در باتلاق فرو رود.

به گزارش صدای بورس، بررسی هسته مرکزی بازار ارز تهران نشان می دهد که فشار فروش بر روی نرخ دلار در حال افزایش است.

قیمت دلار در باتلاق افتاد

از یک سو عده ای از معامله گران نسبت به احیای برجام خوشبین هستند و به نظر می رسد بازار به استقبال توافق هسته ای رفته است. از سوی دیگر دلار تهران حمایت بازارهای همسایه را از دست داده و همین امر موجب شده نرخ دلار در تهران به سرعت در باتلاق فرو رود.

پشت پرده کاهش قیمت دلار

نرخ دلار در شرایط فعلی به صورت آسانسوری در حال پایین آمدن است. در معاملات پشت خطی دیشب کمتر کسی در موقعیت خرید قرار گرفت و بازیگران ارزی بر طبل برجام کوبیدند و به تبع آن قیمت دلار بار دیگر ریزش قابل توجهی را ثبت کرد .

البته در کنار برجام باید به این موضوع اشاره کرد که بازارهای همسایه و نرخ حواله درهم همچنان نقش مهمی را برای بازیگران کاهشی دلار در تهران بازی می کنند .

قیمت دلار هرات دیشب بیش از ۶۰۰ تومان ریزش کرده بود. در بازار سلیمانیه هم هر برگ اسکناس آمریکایی در معاملات پشت خطی با بیش از ۷۰۰ تومان کاهش یک کانال پایین آمده بود .

نرخ حواله درهم نیز همچنان در حال ریزش بود . قیمت درهم روز شنبه ۲۸۰ تومان کاهش پیدا کرد و در بازار پشت خطی دیشب نزدیک به ۱۵۰ تومان ارزان شده بود .

پیش بینی قیمت دلار امروز

به گزارش اقتصاد نیوز، برخی از تحلیلگران بازار ارز تهران با مجموع عوامل یاد شده معتقدند که احتمال ریزش نرخ دلار در بازار ارز امروز یکشنبه ۳۰ مرداد وجود خواهد داشت . با این حال عده ای دیگر می گفتند در صورتی که سیگنال جدیدی مبنی بر مخالفت با احیای برجام منتشر شود این امر می تواند قدرت افزایشی ها را افزایش دهد .

کد خبر 457818

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 12 =