صندوق‌های سرمایه‌گذاری بورسی آب رفتند

آمارهای فدراسیون بورس‌های جهان (WFE) از کاهش تعداد صندوق‌های سرمایه‌گذاری پذیرفته‌شده در بورس‌ها خبر می‌دهند.

صدای بورس- حبیب علیزاده؛ بر پایه آمارهای WFE، در پایان سه ماه دوم ۲۰۲۲ تعداد کل صندوق‌های سرمایه‌گذاری پذیرفته‌شده در بورس‌های جهان به ۱۹ هزار و ۶۲۵ صندوق رسید که نسبت به پایان سه ماه نخست امسال ۳.۸ درصد افت نشان می‌دهد. این تعداد همچنین در مقایسه با سه ماه دوم سال گذشته نیز ۷.۸ درصد کاهش یافته است.

از نظر منطقه‌ای، بیشترین تعداد صندوق‌های سرمایه‌گذاری پذیرفته‌شده در بورس‌ها به منطقه EMEA (اروپا- خاورمیانه- آفریقا) تعلق دارد. سهم این منطقه از کل صندوق‌های سرمایه‌گذاری جهان ۷۷ درصد است. پس از آن، منطقه Americas (آمریکای شمالی و آمریکای جنوبی) با ۱۶ درصد و منطقه APAC (آسیا- اقیانوسیه) با ۷ درصد قرار دارند.

عامل افزایش فصلی تعداد صندوق‌های سرمایه‌گذاری در پایان سه ماه نخست ۲۰۲۲ رشد ۲.۴ درصدی تعداد صندوق‌ها در منطقه Americas بوده است. این در حالی است که دو منطقه APAC و EMEA به ترتیب با ۲۸.۴ درصد و ۱.۹ درصد کاهش در این حوزه مواجه شدند. در بازه زمانی سالانه نیز روند مشابهی را شاهد بودیم، به این صورت که منطقه Americas با رشد ۱۴.۲ درصدی تعداد صندوق‌های سرمایه‌گذاری روبه‌رو شد در حالی که دو منطقه APAC و EMEA به ترتیب شاهد کاهش ۳۷.۵ درصدی و ۷.۶ درصدی تعداد صندوق‌ها بودند.

بورس‌هایی که در یک سال گذشته شاهد ورود پذیرش تعداد صندوق‌های سرمایه‌گذاری بودند، عبارتند از بورس شانگهای (۲۷.۲ درصد)، بورس بلغارستان (۲۵ درصد)، بورس ورشو (۲۴.۲ درصد) و بورس سانتیاگو، شیلی (۲۱ درصد).

نمودار زیر، تغییر در تعداد صندوق‌های سرمایه‌گذاری در بورس‌های جهان از ژانویه ۲۰۲۰ تا ژوئن ۲۰۲۲ را نشان می‌دهد.

صندوق‌های سرمایه‌گذاری بورسی آب رفتند

کد خبر 457541

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 1 =