۲۵ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۶:۳۰
معجزه ۲ فنجان انگور در روز!

۲ فنجان انگور در روز می‌تواند به شما کمک کند تا عمر طولانی‌تری داشته باشید.

صدای بورس - مهراز حبیبی ؛ مطالعات اخیر نشان می‌دهد که مصرف انگور ممکن است تاثیر مثبتی بر سلامت و طول عمر انسان داشته باشد. افزودن انگور بیشتر به یک رژیم غذایی پرچرب می‌تواند خطر ابتلا به بیماری کبد چرب را کاهش دهد و طول عمر را افزایش دهد.

به‌رغم نتایج مثبت، کارشناسان می‌گویند که مصرف انگور، درمانی برای عادات بد غذایی نیست و اثرات کلی مصرف یک رژیم غذایی غربی پرچرب را در دراز مدت جبران نمی‌کند. یک رژیم غذایی سالم و متعادل متشکل از غذاهای کامل و سرشار از مواد مغذی توسط اکثر متخصصان برای سلامت و تندرستی بهینه توصیه می‌شود. شواهد علمی از اثرات مثبت خوردن یک رژیم غذایی مشتق شده از منابع غذایی کامل از جمله میوه‌ها، سبزیجات و سایر غذاهای غیرفرآوری شده حمایت می‌کند.

مجموعه‌ای از مطالعات جدید که در مجله Foods منتشر شده است، نشان می‌دهد که مصرف انگور ممکن است تاثیر قابل توجهی بر سلامت و کاهش مرگ و میر داشته باشد، به ویژه زمانی که به رژیم غذایی غربی پرچرب اضافه شود. این تحقیق که بخشی از بودجه آن توسط کمیسیون انگور کالیفرنیا تامین شد، نشان می‌دهد که افزودن حدود ۲ فنجان انگور در روز به رژیم غذایی پرچرب منجر به کاهش بیماری کبد چرب و طول عمر طولانی‌تر در موش‌ها می‌شود.

بیماری کبد چرب می‌تواند منجر به سیروز کبدی و در نهایت سرطان کبد شود. با توجه به یافته های اخیر، انگور ممکن است نقش مهمی در کاهش بروز بیماری کبد چرب و عواقب کشنده آن داشته باشد.

مصرف انگور، سلامتی و طول عمر

نویسنده معروف، جان پزوتو، دکترا، رئیس و استاد داروسازی کالج داروسازی و علوم بهداشتی دانشگاه نیوانگلند، گفت که تحقیقات او نشان می‌دهد که چگونه خوردن انگور می‌تواند به جبران برخی از اثرات رژیم غذایی پرچرب کمک کند. پزوتو می گوید: «اول، طول عمر افزایش می‌یابد. در مرحله بعد، سیستم دفاعی آنتی اکسیدانی بدن تقویت می‌شود. علاوه بر این در رابطه با کبد چرب که ۲۵درصد از جمعیت جهان را تحت تأثیر قرار داده است و منجر به پیامدهای بد سلامتی می‌شود، ثابت شده که خوردن انگور منجر به پیشگیری می‌شود یا حداقل ابتلا به آن را به تأخیر می‌اندازد."

انگور ممکن است عادات بد غذایی را جبران نکند

به طور کلی، متخصصان، رژیم غذایی غربی پرچرب را توصیه نمی‌کنند، حتی اگر افزودن انگور بیشتر به این مخلوط می‌تواند به طور بالقوه برخی - اما نه همه - اثرات منفی را جبران کند. دانا الیس هانس، متخصص تغذیه بالینی ، گفت: انگور حاوی رزوراترول، یک ماده مغذی گیاهی و آنتی اکسیدانی است که ضد التهاب است و ممکن است برای سلامتی مفید باشد.

با این اوصاف، رژیم غذایی غربی یا پر پروتئین حیوانی را نمی توان تنها با افزودن ۲ فنجان انگور در روز به طور کامل نفی کرد، همانطور که دیدیم افزودن مکمل های روغن ماهی به یک رژیم غذایی ناسالم. نوشدارویی برای چیزی که ما را رنج می‌دهد نیز نیست. هانس خاطرنشان کرد که مشاهده هرگونه تغییر کافی در نتایج سلامتی در مطالعات تغذیه ای که در دوره های زمانی کوتاه انجام شده است، به ویژه در مطالعات حیوانی غیر انسانی، اغلب دشوار است (مطالعه روی موش بیش از ۱۸ هفته طول کشید).

الگوهای تغذیه سالم برای پیشگیری از بیماری

تحقیقات انجام شده در سال ۲۰۲۰ رژیم غذایی پرچرب غربی را به شیوع بیماری کبد چرب در کشورهای توسعه یافته مانند ایالات متحده نسبت می‌دهد که حدود یک چهارم از کل آمریکایی ها درگیر آن هستند.

برای کاهش اثرات الگوهای غذایی غربی، اکثر متخصصان سلامت، پیروی از یک رژیم غذایی سالم و متعادل و سرشار از مواد غذایی کامل و غنی از مواد مغذی را توصیه می‌کنند. به عنوان مثال، رژیم مدیترانه ای که بر ماهی و غذاهای گیاهی تاکید دارد، دارای مواد مغذی بالایی است، از جمله چربی های سالم (چربی‌های غیراشباع تک و چربی های چند غیر اشباع)، که به دلیل فواید سلامتی و توانایی کمک به جلوگیری از بیماری‌های مزمن شناخته شده‌ است. علاوه بر این، رژیم غذایی گیاهی و کامل، زمانی که متعادل باشد، خطر ابتلا به بیماری‌های مزمن از جمله بیماری قلبی، سکته، دیابت، چاقی و بیماری‌های کبد چرب را کاهش می‌دهد.

به عبارت دیگر، افزودن چند فنجان انگور به یک رژیم غذایی ناسالم برای سلامت کلی کمتر از پیروی از یک الگوی غذایی سالم و متعادل برای مادام العمر است. بر اساس تحقیقات جدید، انگور می‌تواند افزودنی ارزشمند به توصیه های غذایی فعلی باشد. مصرف روزانه ۵ وعده در روز میوه و سبزی توصیه شده است، به عنوان مثال، هیچ قید و شرطی در مورد میوه‌های خاص وجود ندارد. تحقیقات ما در ارتباط با دکتر پزوتو ، نشان می‌دهد که انگور باید جزء اصلی این ۵ وعده در روز باشد.

حجم فزاینده تحقیقات در مورد فواید سلامتی انگور از اثرات مثبت مصرف یک غذای کامل غنی از مواد مغذی برای سلامتی صحبت می‌کند. با این حال، علیرغم یافته‌های مثبت، کارشناسان خاطرنشان می‌کنند که افزودن غذاهای سالم مانند انگور به رژیم غذایی ناسالم بعید است در درازمدت تأثیر مهمی بر سلامت و طول عمر انسان بگذارد. مطالعات بیشتری در انسان هنوز مورد نیاز است تا مشخص شود آیا مصرف انگور می‌تواند خطر ابتلا به بیماری‌های مزمن مانند کبد چرب را کاهش دهد و طول عمر را افزایش دهد. در حال حاضر، متخصصان به توصیه یک رژیم غذایی سالم و متعادل، غنی از غذاهای کامل و غنی از مواد مغذی برای ارتقای سلامت و تندرستی کلی تاکید دارند.

کد خبر 457528

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 8 =