تحلیل گزارش بازدهی شرکت های بورسی

گزارش میانگین بازدهی شرکت های بورسی تا تاریخ ۱۴۰۱/۵/۲۲ منتشر و بررسی شد.

به گزارش صدای بورس، در بررسی میانگین بازدهی شرکت های بورسی تا تاریخ ۱۴۰۱/۵/۲۲، مشخص شد گروه ساخت محصولات فلزی با میانگین بازدهی مثبت ۸۴۲ درصد در یکسال بهترین وضعیت بازدهی را نسبت به گروه های دیگر به خود اختصاص داده است.

بیش ترین بازدهی متعلق به؛ گروه ساخت محصولات فلزی با میانگین بازدهی مثبت ۸۴۲ درصد در یکسال بود، این در حالی است که این گروه در ۶ ماهه به مثبت ۷۲۱ درصد رشد بازدهی رسیده است این رقم در یک ماه منفی ۲.۹ و در سه ماهه منفی ۱۰.۸ بوده است.

کمترین بازدهی در یک سال را گروه سخت افزار و تجهیزات با منفی ۵۳ درصد داشت. این رقم در ۶ ماه منفی ۴ صدم درصد و در سه ماهه منفی ۳۰.۱ درصدو در یک ماه منفی ۱۴.۰ درصد بوده است.

میانگین بازدهی گروه فرآورده های نفتی- پالایشی؛ در یک ماه منفی ۱۰.۴ درصد ، سه ماهه منفی ۱۱.۱ درصد، شش ماهه۳۶.۱ درصد و یکساله ۴۲ درصد است.

میانگین بازدهی گروه فرآورده های نفتی - روانکار؛ در یک ما ۵۰ درصد، سه ماهه یک صدم درصد، شش ماهه ۲۶.۵ درصدو یک ساله ۸ درصد است.

میانگین بازدهی محصولات شیمیایی -تولید کود و تکیبات نیتروژن؛ در یک ماه ۲۰ درصد، سه ماهه منفی ۹.۷ درصد ،شش ماهه ۲۹.۳ درصد و یکساله ۱۷ درصد است.

میانگین بازدهی گروه محصولات شیمیایی- پاک کننده؛ در یک ماه منفی ۹.۱دصد، سه ماهه منفی ۱۸.۲ درصد، شش ماهه منفی ۴.۴ درصد و یکساله منفی ۳۹ درصد است.

میانگین بازدهی گروه محصولات شیمیایی متنوع عبارت است از؛ یک ماهه منفی ۴.۱ درصد، سه ماهه منفی ۱۲.۸ درصد، شش ماهه ۱۱.۷ درصد و یک ساله منفی ۹ درصد است.

براین اساس می توان نتیجه گرفت بیش ترین بازدهی در یک سال از گروه شیمیایی ها مربوط به گروه فرآورده های نفتی - پالایشی با ۴۲ درصد است و کمترین بازدهی ها متعلق به محصولات شیمیایی - پاک کننده با منفی ۳۹ درصد است.

در گروه فلزات اساسی بیش ترین بازدهی در یکسال متعلق به گروه استخراج کانه های فلزی با ۴ درصد است و بیش ترین بازدهی منفی متعلق به گروه آهن و فولاد با منفی ۲۸ درصد است.

در گروه معادن میانگین بازدهی گروه زغال سنگ پرورده طبس در یکسال ۷ درصد و در یک ماهه منفی ۲.۹ درصد اعلام شد.میانگین بازدهی گروه استخراج سایر معادن در یک سال منفی ۳۸ درصد بود .

همچنین میانگین بازدهی یکساله گروه اطلاعات و ارتباطات در یک سال منفی ۱۴ درصد را نشان می دهد این در حالی است که این گروه عملکرد بازدهی شش ماهه را مثبت ۳۶.۴ درصد اعلام کرد.

میانگین بازدهی در گروه سیمان ، آهک و پچ در یک ماهه ۶ درصد، سه ماهه ۱.۸ درصد، شش ماهه ۴۹.۴ درصد و یک ساله منفی ۳ درصد است.

میانگین بازدهی گروه رایانه در یک سال منفی ۱۰ درصد اعلام شد این در حالی است که بازدهی شش ماهه شرکت مثبت ۱۲.۸ درصد است.

در گروه قند و شکر میانگین بازدهی شش ماهه ۱۳.۵ درصد و یک ساله منفی ۱۳ درصد را نشان می دهد.

براساس گزارش بازدهی شرکت ها تا ۲۲ مرداد ماه ۱۴۰۱ ؛ بازدهی گروه سایر محصولات کانی غیر فلزی: در یک سال ۵۴ درصد، و در شش ماهه ۵۶.۰ درصد اعلام شد. می توان نتیجه گرفت که بهترین بازدهی را داشته است.

میانگین یک ساله بازدهی گروه سا خت محصولات فلزی ۸۴۲ درصد است این رقم در شش ماهه به ۷۲۱ درصد رسید در حالی که در سه ماهه منفی ۱۰.۸ درصد بود و در یک ماهه منفی ۲.۹ درصد اعلام شد.

ساخت دستگاه ها و وسایل ارتباطی در یک سال ۵۳ درصد میانگین بازدهی داشته است .

میانگین بازدهی ماشین آلات و دستگاه های برقی در یک سال ۲۳ درصد است و میانگین بازدهی گروه انبوه سازی، املاک و مستغلات منفی ۲۹ درصد می باشد.گروه حمل و نقل انبار داری و ارتباطات در یک سال به میانگین بازدهی ۴۲ درصد دست پیدا کرد.

همچنین میانگین بازدهی گروه زراعت و خدمات وابسته رشد ۹ درصدی در یک سال و ۲۰.۹ درصدی در شش ماه را دارد.

میانگین بازدهی گروه حمل و نقل و ارتباطات در یکسال منفی ۳۸ درصد است . و گروه ماشین آلات و تجهیزات بازدهی یک ساله منفی ۷ درصد را نشان می دهد.

بازدهی گروه مواد و محصولات دارویی در یک ماه منفی ۳.۸ درصد و سه ماهه منفی ۱۰.۸ درصد است این در حالی است که این گروه در شش ماهه به ۴۰.۲ درصد رشد و بازدهی ۵ درصدی در یکسال رسید.

میانگین بازدهی گروه محصولات کاغذی در یک سال منفی ۳۱ درصد است.

همچنین میانگین بازدهی گروه سرمایه گذاری ها در یک سال منفی ۱۴ درصد را نشان می دهد این رقم در شش ماهه رشد ۱۳ درصدی داشته است.

میانگین بازدهی گروه عرضه برق، گاز، بخار و آب گرم در یک ماه مثبت ۴.۲ در شش ماه ۲۲.۵ دصد و در سه ماهه منفی ۶.۱ درصداست ، این رقم در یک سال مثبت یک درصد است.

گروه مخابرات در یک سال به میانگین بازدهی منفی ۱۹ درصد رسید.

میانگین گروه سخت افزار و تجهیزات نیز منفی ۵۳ درصد است.

می توان گفت میانگین بازدهی گروه کاشی و سرامیک نیز در یکسال منفی ۱۱ درصد است. میانگین بازدهی یکساله گروه عرضه برق، گاز، بخار و آب گرم ۴۰ درصد است.

می توانید متن اصلی این گزارش را اینجا بخوانید.

کد خبر 457331

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 12 =