۲۲ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۱:۳۰
 انتظار افت بیشتر از طلا

گزارشی از تحلیل وضعیت اونس جهانی طلا را در این مطلب می خوانید.

به گزارش صدای بورس، طلا در حال حاضر با مقاومت خط روند نزولی در محدوده ۱۷۸۷ دلار مواجه هست.

براین اساسی، طلای جهانی پس از رشد تا محدوده ۱۸۰۷ دلار در هر اونس از رشد بیشتر بازماند از نظر تکنیکالی طلا در حال حاضر با مقاومت خط روند نزولی در محدوده ۱۷۸۷ دلار مواجه هست و انتظار افت بیشتر دور از ذهن نیست محدوده های حمایتی مهم نیز ۱۷۴۰ و ۱۷۱۰ دلار است.

 انتظار افت بیشتر از طلا

طبق گفته متخصصان بازار، اطلاعات مربوط به کاهش تورم در آمریکا ارزش دلار را به پایین‌ترین رقم طی یک‌ ماه گذشته رسانده و به قدرت گرفتن طلا کمک کرده‌است. این متخصصان عقیده دارند قیمت طلا همچنان روبه‌افزایش خواهد بود و در محدوده ۱۷۶۰ تا ۱۸۲۰ دلار باقی می‌ماند.

شاخص قیمت مصرف‌کننده در آمریکا در ماه گذشته میلادی ۸.۵ درصد گزارش‌شده، درحالی‌که بازار انتظار یک تورم ۸.۷ درصدی را به‌دنبال تورم ۹.۱ درصد در ماه ژوئن داشت. تورم هسته که هزینه کالاهای بی‌ثبات مانند مواد غذایی و انرژی را در نظر نمی‌گیرد، ۵.۹ درصد نسبت‌به سال قبل افزایش داشته‌است که پائین‌تر از حد انتظار بوده ولی همان روند ماه ژوئن را ادامه داده‌است.

تحلیلگران عقیده دارند کاهش فشار تورم در آمریکا به‌خاطر پایین آمدن قیمت انرژی در این کشور است که باعث می‌شود فدرال‌رزرو سیاست‌های سخت‌گیرانه خود را در ماه‌های آینده تا حدی آرام کند. بازار درحال‌حاضر انتظار دارد بانک مرکزی آمریکا نرخ بهره را در اجلاس ماه سپتامبر به‌جای ۷۵ واحد تنها ۵۰ واحد افزایش دهد. بالا رفتن نرخ بهره در آمریکا هزینه نگهداری طلا را افزایش داده و تمایل برای خرید آن را پایین می‌آورد.

اما الان علی‌رغم کاهش تورم، بانک مرکزی آمریکا هنوز هم موفقیت‌آمیز بودن سیاست‌های خود را اعلام نکرده‌است و به‌نظر نمی‌رسد تغییر چندانی در آن‌ها ایجاد کند.

متخصصان عقیده دارند آنچه بیش‌از همه بر قیمت طلا در هفته آینده تأثیر خواهد گذاشت ارزش دلار آمریکا است. انتظار می‌رود ارزش دلار در هفته پیش رو به‌دنبال افزایش خرده‌فروشی و تولید صنعتی در آمریکا افزایش یابد.

منبع: سامان تحلیل

کد خبر 457273

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

  • مواجهه مردم با بازار سهام چگونه است؟

    مواجهه مردم با بازار سهام چگونه است؟

    بازارسهام رمقی برای عبور از رکود معاملاتی ندارد. رفتار سهامداران در ماه‌های گذشته نشان می‌دهد به‌رغم پیشروی نرخ تورم و افزایش حجم نقدینگی، سرمایه‌گذاران معاملات بازار سهام را با احتیاطی دوچندان نظاره می‌کنند.

  • قیمت دلار توافقی نزولی شد

    قیمت دلار توافقی نزولی شد

    معاملات توافقی دلار در ساعات پایانی معاملات امروز در بازار ارز (شنبه‌، ۲۲ مردادماه) از کانال ۳۰ هزار تومان عقبگرد کرد و با بهای ۲۹ هزار و ۳۰۰ تومان در حال دادوستد است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 2 =