افزایش درآمد فروش «شگویا»

شرکت پتروشیمی تندگویان در تیرماه سال جاری مبلغ ۱۹,۵۶۴,۳۵۰ میلیون ریال درآمد از فروش محصولات در بازار داخلی کسب کرده است...

به گزارش صدای بورس شرکت پتروشیمی تندگویان در تیرماه سال جاری مبلغ ۱۹,۵۶۴,۳۵۰ میلیون ریال درآمد از فروش محصولات در بازار داخلی کسب کرده است که تقریبا مشابه ماه قبل از آن بوده است.


«شگویا» در خرداد ماه مبلغ ۱۹,۶۱۸,۰۲۵ میلیون ریال درآمد داشته که ۲۸۲,۷۴۵ میلیون ریال آن از صادرات و ۱۹,۳۳۵,۲۸۰ میلیون ریال آن از فروش داخلی حاصل شده است. این شرکت در نخستین ماه از تابستان صادراتی نداشته است اما مقدار فروش داخلی آن حدود ۲ درصد بیشتر شده است. در تیر ماه مقدار۵۵,۹۳۶,۹۱۲ کیلوگرم محصول به مبلغ ۱۹,۵۶۴,۳۵۰ میلیون ریال فروخته است در حالی که در خرداد ماه مقدار ۵۴,۳۶۷,۵۸۳ کیلوگرم محصول به مبلغ ۱۹,۳۳۵,۲۸۰ میلیون ریال فروخته بود. دو محصول پر فروش شرکت، گرید بطری و الیاف است که نرخ آن‌ها در تیرماه اندکی نسبت به خرداد ماه کاهش داشته است.

بررسی درآمد شرکت در ۴ ماه نخست سال
پتروشیمی تندگویان در ۴ ماه نخست از سال مالی منتهی به پایان اسفندماه ۱۴۰۱ توانسته درآمدی بالغ بر ۷۵,۶۹۶,۰۲۹ میلیون ریال کسب کند که نسبت به مدت مشابه سال قبل که مبلغ ۵۳,۰۳۹,۱۴۲ میلیون ریال درآمد داشته، ۴۳ درصد افزایش داشته است. این شرکت در ۴ ماه نخست از سال جاری مبلغ ۷۵,۴۱۳,۲۸۴ میلیون ریال از فروش داخلی و مبلغ ۲۸۲,۷۴۵ میلیون ریال از صادرات نخ poy درآمد کسب کرده است.
بررسی جزییات فروش شرکت در ۴ ماه منتهی به پایان تیر ماه سال جاری نشان می‌دهد در ۴ ماه مقدار ۲۲۰,۵۸۹,۸۴۶ کیلوگرم محصول در بازار داخلی فروخته که نسبت به مدت مشابه سال قبل ۱۳ درصد افزایش داشته است. این شرکت در مدت مشابه سال قبل مقدار ۱۹۴,۶۸۴,۵۲۴ کیلوگرم محصول در بازار داخلی فروخته بود. درآمد حاصل از فروش داخلی در ۴ ماه نخست سال جاری بالغ بر ۷۵,۴۱۳,۲۸۴ میلیون ریال شده که نسبت به مدت مشابه سال قبل که مبلغ ۵۲,۸۶۶,۵۴۹ میلیون ریال درآمد داشت، رشد ۴۳ درصدی داشته است. مقدار صادرات در ۴ ماه نخست سال جاری تقریبا نزدیک مقدار صادر شده در مدت مشابه سال قبل بوده است. این شرکت در ۴ ماه نخست سال جاری مقدار ۹۹۷,۲۹۷ کیلوگرم نخ poy صادر کرده که نسبت به مدت مشابه سال قبل کمی بیش از یک درصد کاهش داشته است.
شرکت پتروشیمی تندگویان در چهار ماه نخست سال گذشته مقدار ۱,۰۱۴,۵۸۲ کیلوگرم گرید الیاف با نرخ ۱۷۰,۱۱۲ ریال در هر کیلو صادر کرده و از آن مبلغ ۱۷۲,۵۹۳ میلیون ریال درآمد کسب کرده است. در حالی که درآمد صادراتی شرکت در ۴ ماه نخست سال جاری مبلغ ۲۸۲,۷۴۵ میلیون ریال ثبت شده که نسبت به مدت مشابه سال قبل، افزایش ۶۴ درصدی داشته است. در ۴ ماه نخست سال گذشته صادراتی بر روی محصول نخ نداشت و فقط از صادرات گرید الیاف توانست مبلغ ۱۷۲,۵۹۳ میلیون ریال کسب کند. بنابراین مقایسه مقدار فروش دو محصول متفاوت، چندان صحیح به نظر نمی‌رسد. شرکت در ۴ ماه نخست سال جاری عملکرد بهتری داشته است. مقدار فروش داخلی ۱۳ درصد در سال جاری رشد داشته است و درآمد حاصل از آن با کمک رشد نرخ‌ها، افزایش ۳۴ درصدی را تجربه کرده است.
در ۴ ماه نخست سال جاری در بخش صادراتی با افزایش ۶۴ درصدی درآمد همراه شده است. نرخ‌های فروش محصول نخ poy داخلی بر اساس رقابت در بورس کالا است ولی نرخ‌های فروش محصولات صادراتی این محصول بر اساس تاریخ حواله‌های صادره و نرخ دلار سامانه سنا تسعیر شده است.

کد خبر 457256

اخبار مرتبط

  • قیمت دلار توافقی نزولی شد

    قیمت دلار توافقی نزولی شد

    معاملات توافقی دلار در ساعات پایانی معاملات امروز در بازار ارز (شنبه‌، ۲۲ مردادماه) از کانال ۳۰ هزار تومان عقبگرد کرد و با بهای ۲۹ هزار و ۳۰۰ تومان در حال دادوستد است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 1 =