پیش بینی وضعیت بازار طلا و سکه؛ دلار ارزان می‌شود؟

پیش بینی می شود با توجه به کاهش قیمت ارز و همچنین اخبار مثبت در خصوص مذاکرات هسته ای قیمت ارز در روزهای آینده افزایشی نداشته باشد و همین موضوع در تثبیت یا کاهش قیمت طلا و سکه اثرگذار خواهد بود.

به گزارش صدای بورس، محمد کشتی آرای، نائب رئیس اتحادیه طلا و جواهر تهران گفت: در حالیکه هفته ای که گذشت مسائل سیاسی در جهان عمده ترین اتفاقات را در حوزه اقتصادی رقم زد قیمت جهانی طلا هم با افزایش همراه بود به طوری که به طور متوسط در هفته ای که گذشت قیمت هر انس طلا با ۱۷ دلار افزایش همراه بود و در آخرین معاملات هر انس به ۱۷۹۴ دلار رسید.

وی ادامه داد: این در حالی بود که با توجه به تعطیلی چند روزه بازارهای کشور به مناسبت ایام سوگواری قیمت ارز در حال کاهش بود و قیمت دلار که شاخص ارزها است با حدود ۸۰۰ تومان کاهش همراه شد.

کارشناس ارشد طلا و جواهر افزود: همین موضوع باعث شد تاثیر افزایش قیمت جهانی طلا ناشی از افزایش انس طلا خنثی شود و با توجه به کاهش قیمت ارز، قیمت انواع سکه و طلا با کاهش همراه شد. اتفاق دیگری که در این هفته اتفاق افتاد با توجه به کاهش تقاضا و داد و ستدها، کاهش حباب سکه بود.


بیشتر بخوانید :سکه در خط حمایتی،‌ حمایت نشد


آخرین قیمت طلا و سکه

در آخرین روز از معاملات هفتگی، قیمت سکه طرح قدیم با ۵۰ هزار تومان کاهش به ۱۴ میلیون و ۱۰۰ هزار تومان رسید.

قیمت سکه طرح جدید با ۳۰۰ هزار تومان کاهش در آخرین معاملات ۱۴ میلیون و ۶۰۰ هزار تومان بود. نیم سکه با ۵۰ هزار تومان کاهش هفتگی به ۸ میلیون و ۱۵۰ هزارتومان رسید. ربع سکه با ۳۰ هزار تومان کاهش به ۵ میلیون و ۱۷۰ هزار تومان رسید. سکه های یک گرمی بانک مرکزی هم با ۲۰ هزار تومان کاهش ۳ میلیون و ۸۰ هزار تومان داد و ستد شد.

قیمت هر مثقال طلای آب شده با توجه به کاهش قیمت ارز با ۴۰ هزار تومان کاهش هفتگی در آخرین معاملات به‌ ۵ میلیون و ۸۹۰ هزار تومان رسید.

هر گرم طلای ۱۸ عیار هم با ۱۰ هزار تومان کاهش هفتگی پنجشنبه در آخرین معاملات یک میلیون و ۳۶۰ هزار تومان داد و ستد شد.

حباب سکه ۲۲۰ هزار تومان کاهش هفتگی داشت و حباب هر قطعه سکه به یک میلیون و ۲۵۰ هزار تومان رسید.

کشتی آرای در خصوص کاهش قیمت سکه گفت: کاهش قیمت انواع سکه بیشتر کاهش حباب بوده که تخلیه شده است.

بازار همچنان بدون تنش

به گزارش همشهری آنلاین ،کشتی آرای پیش بینی کرد با توجه به کاهش قیمت ارز و همچنین اخبار مثبت در خصوص مذاکرات هسته ای قیمت ارز در روزهای آینده افزایشی نداشته باشد و همین موضوع در تثبیت یا کاهش قیمت طلا و سکه اثرگذار خواهد بود.

کد خبر 457214

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

  • کاهش قیمت انواع سکه در بازار؛ سکه چند شد؟ 

    کاهش قیمت انواع سکه در بازار؛ سکه چند شد؟ 

    هر قطعه سکه تمام‌بهار آزادی طرح جدید (امامی) امروز به ۱۴ میلیون و ۷۷۷ هزار تومان رسید.

  •  برجام بازار ارز را متعادل می کند

    برجام بازار ارز را متعادل می کند

    دبیر کل کانون صرافان ایران اظهار داشت: از هفته گذشته که بحث رایزنی‌ها برای ایجاد توافق در مذاکرات مطرح شد، شاهد کاهش نرخ ارز بودیم. همین ذهنیت مثبت مردم و کاهش نرخ ارز نشان داد که احیای برجام می‌تواند در قیمت نهایی ارز تاثیر داشته باشد.

  • سکه در خط حمایتی،‌ حمایت نشد

    سکه در خط حمایتی،‌ حمایت نشد

    سکه امامی خط حمایتی ۱۴ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان را از دست داد. در صورتی که قیمت دلار از ۳۱ هزار و ۲۰۰ تومان پایین تر بیاید، سکه می تواند حمایت سنگین ۱۴ میلیون و ۷۰۰ هزار تومان را در معرض تهدید سنگین ببیند.

  •  ۲۳ ارز ارزان شد

    ۲۳ ارز ارزان شد

    بانک مرکزی امروز، ‌شنبه (۲۲ مرداد)، نرخ رسمی ۴۶ ارز را اعلام کرد که بر اساس آن نرخ ۱۶ ارز افزایش و نرخ ۲۳ ارز کاهش یافت. نرخ باقی ارزها ثابت ماند.

  • جمع آوری ۵۳ قلم لوازم‌یدکی فاقد شناسه از فردا

    جمع آوری ۵۳ قلم لوازم‌یدکی فاقد شناسه از فردا

    سخنگوی وزارت صمت گفت: سوداگری با جان و مال مردم در تولید و توزیع لوازم یدکی قاچاق و غیر استاندارد پایان می‌یابد و از فردا و در گام نخست، ۵۳ قلم لوازم یدکی که ۸۰‌ درصد مصرف بازار را شامل می‌شود، الزام به درج شناسه و کد رهگیری دارند.

  • سکه در پله‌های ابتدایی کانال ۱۴ ایستاد

    سکه در پله‌های ابتدایی کانال ۱۴ ایستاد

    فشار فروش در بازار ارز تهران همچنان ادامه دارد.

  • سکه ۷۰۰ هزار تومان ارزان شد

    سکه ۷۰۰ هزار تومان ارزان شد

    کشتی‌آرای از کاهش ۷۰۰ هزار تومانی قیمت سکه نسبت به روز پنج‌شنبه خبر داده و می‌گوید: با روند فعلی قیمت طلا و سکه در روزهای آینده نیز قیمت‌ها با کمی کاهش همراه خواهد شد.

  • مسیر متضاد اونس جهانی و طلای داخلی

    مسیر متضاد اونس جهانی و طلای داخلی

    طی روزهای اخیر قیمت طلا و سکه با نوساناتی همراه شد. در روزهای آینده قیمت این بازار چه روندی را طی می‌کند؟

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 1 =