آمار وام‌های کلان بانک ملی به زودی منتشر می‌شود

​رئیس کل بانک مرکزی همچنین از برخورد با بانک‌هایی که بیش از حد به اشخاص مرتبط خود وام داده‌اند، خبر داد و گفت: بانک‌های متخلف به هیأت انتظامی بانک‌ها معرفی می‌شوند.

به گزارش صدای بورس، رئیس کل بانک مرکزی گفت: بانک مرکزی سهامدارانی که بیش از سقف مصوب سهام یک بانک را داشته اند، به وزارت اقتصاد معرفی کرده است.

علی صالح آبادی درباره انتشار فهرست تسهیلات کلان و مرتبط بانک ملی که تاکنون منتشر نشده است، اظهار داشت: به زودی این آمار منتشر می‌شود.

رئیس کل بانک مرکزی همچنین از برخورد با بانک‌هایی که بیش از حد به اشخاص مرتبط خود وام داده‌اند، خبر داد و گفت: بانک‌های متخلف به هیأت انتظامی بانک‌ها معرفی می‌شوند.

صالح آبادی اظهار داشت: بر اساس تعاریفی که در سامانه سمات بانک مرکزی انجام داده‌ایم افراد متخلف نیز دیگر نمی‌توانند تسهیلات جدیدی دریافت کنند و تسهیلات قبلی را هم باید در یک برنامه زمانی تسویه کنند.

وی در مورد مجوز بانک مرکزی برای سهامداری ۱۰ درصد بانک‌ها گفت: تاکنون مجوز سهامداری بیش از ۱۰ درصد برای سهامداران هیچ بانکی صادر نشده‏ است.


بیشتر بخوانید :خبر خوب برای نظام بانکی


صالح آبادی اضافه کرد: بانک مرکزی، بانک‌هایی را که از این نسبت تخطی کرده‌اند به وزارت اقتصاد معرفی کرده است.

به گزارش صدا و سیما، وی ادامه داد: البته مقرراتی در شورای پول و اعتبار تصویب شده که در اجرا نیازمند اصلاحاتی است و ما اصلاحیه را به شورا می‌بریم و بعد از اصلاح، مجوز بالای ۱۰ درصد تا حداکثر ۳۳ درصد را صادر خواهیم کرد.

کد خبر 457200

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 9 =