۱۸ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۲:۵۹
۵ غذای مضر برای کلیه! 

در این گزارش با ۵ مورد از بدترین غذاهایی که می‌تواند به کلیه‌های شما آسیب برساند، آشنا خواهید شد.

صدای بورس - مهراز حبیبی ؛ شما ممکن است در مورد نقش و اهمیت کلیه‌ها در عملکردهای بدن در طول درس علوم خود در مدرسه یاد گرفته باشید. با این حال، لازم است تا هر چند وقت یک بار به سلامت کلیه‌های خود فکر کنیم و به آن اهمیت دهیم. اگر این کار را نکنیم، خطر ابتلا به مشکلات و بیماری‌های کلیوی در آینده را افزایش خواهیم داد. دیابت و فشار خون بالا می‌تواند خطر ابتلا به بیماری‌های کلیوی را افزایش دهد.

۵ غذای مضر برای کلیه! 

کلیه‌ها جنگجوی بدن انسان هستند. آنها نقش اساسی در حذف مواد زائد و مایعات اضافی از بدن دارند. آنها همچنین به حفظ تعادل آب، نمک و مواد معدنی در خون ما کمک می‌کند، که برای سلامتی لازم است. با این حال، یک سبک زندگی نامناسب شامل انتخاب‌های غذایی ناسالم می‌تواند سلامت و عملکرد کلیه‌های بدن انسان را مختل کند. در اینجا برخی از مواد غذایی وجود دارد که باید هر چه سریع‌تر مصرف آنها را متوقف کنید:

گوشت‌های فرآوری شده

گوشت های فرآوری شده مانند بیکن، سوسیس، هات داگ و همبرگرها تهدیدی بزرگ برای سلامت کلیه شما هستند. آنها سرشار از سدیم است و مصرف بیش از حد سدیم به طور منظم ممکن است فشار خون را افزایش داده و استرس بیشتری را بر کلیه‌های شما ایجاد کند. تحقیقات همچنین نشان می‌دهد که مصرف پروتئین حیوانی بیشتر از پروتئین گیاهی ممکن است سرعت پیشرفت بیماری کلیوی را افزایش دهد.

نوشابه

نوشابه‌های گازدار دارای محتوای قند بالایی است و ارزش غذایی کمی دارند. اینها کالری اضافی را به رژیم غذایی شما اضافه می‌کنند که می‌تواند منجر به افزایش وزن شود. مطالعات نشان داده‌ که مصرف نوشابه‌های گازدار با بیماری‌هایی مانند پوکی استخوان (که در آن استخوان‌ها ضعیف و شکننده می‌شوند)، بیماری کلیوی، سندرم متابولیک و مشکلات دندانی مرتبط است. وقت آن است که به هر قیمتی از نوشابه های گازدار پرهیز کنید و به آب آشامیدنی یا نوشیدنی‌های سالم تر مانند لیموناد تازه برگردید.

وعده‌های غذایی منجمد

مطالعات نشان داده اند که غذاهای فرآوری شده مانند وعده های غذایی یخ زده و شام های قابل استفاده در مایکروویو ممکن است در ایجاد دیابت نوع ۲ نقش داشته باشند. پردازش سنگین به این معنی است که وعده غذایی شما ممکن است پر از چربی، قند یا سدیم پنهان باشد. همیشه بهتر است غذاهای تازه و کامل تهیه کنید و از غذاهای منجمد که می‌توانید برای مصرف فوری سرخ یا گرم کنید خودداری کنید. اگر مجبورید غذای منجمد بخورید، غذاهایی را انتخاب کنید که روی برچسب آن نوشته شده است "کم سدیم" یا "بدون سدیم اضافه شده".

سیب زمینی سرخ شده

اگر سیب زمینی را از غذاهای بسته بندی شده مانند چیپس یا در فست فودهای زنجیره ای به شکل سیب زمینی سرخ کرده مصرف می‌کنید، به جرات می توان گفت که این شکل های سرخ شده سیب زمینی هیچ فایده ای برای کلیه‌های ارزشمند شما ندارد. برای محافظت از قلب و کلیه‌ها در برابر بیماری‌ها باید از غذاهای سرخ شده پرهیز کرد. سیب زمینی همچنین سرشار از پتاسیم است که توصیه می‌شود در صورت ابتلا به بیماری‌های کلیوی آن را به حداقل برسانید.

سس مایونز

استفاده از سس مایونز برای سالاد یا ساندویچ ممکن است ارزش وعده‌های غذایی پر از سبزیجات سالم شما را بدتر کند. فقط یک قاشق غذاخوری سس مایونز حاوی ۱۰۳ کالری است. علاوه بر آن، مایونز نیز به طور کلی دارای چربی اشباع شده بالایی است. باز هم، اگر راهی برای جلوگیری از آن وجود ندارد، سس مایونزهای بدون چربی یا کم کالری را انتخاب کنید، اما مطمئن شوید که این سس مایونز سرشار از سدیم و شکر نیست. بهتر است سس مایونز را با ماست یونانی فوق العاده سالم یا کشک جایگزین کنید.

کد خبر 457034

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 6 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • IR ۱۹:۴۲ - ۱۴۰۱/۰۵/۱۸
    1 0
    ممنون خیلی مفید بود