قیمت نفت صعود کرد /  برنت ؛ ۹۴ دلار و ۵۱ سنت

بهای معاملات آتی نفت برنت با ۳۹ سنت یا ۰.۴ درصد افزایش به ۹۴.۵۱ دلار در هر بشکه رسید.

به گزارش صدای بورس-قیمت نفت اندکی افزایش یافت و از پایین‌ترین سطح خود از فوریه تاکنون صعود کرد، گفته شده علت این افزایش قیمت نیز نگرانی‌هایی است که درباره کمبود عرضه و کاهش پیش‌بینی شده تقاضا برای سوخت حرکت می‌کند.بهای معاملات آتی نفت برنت با ۳۹ سنت یا ۰.۴ درصد افزایش به ۹۴.۵۱ دلار در هر بشکه رسید، در حالی که قیمت نفت خام وست تگزاس اینترمدیت با ۲۷ سنت یا ۰.۳ درصد افزایش به ۸۸.۸۱ دلار در هر بشکه رسید.

قیمت‌ها در این هفته به دلیل نگرانی بازار در مورد تأثیر تورم بر رشد اقتصادی و تقاضا تحت فشار قرار گرفتند، اما نشانه‌هایی از عرضه محدود قیمت‌ها را ثابت نگه داشت.


بیشتر بخوانید : قیمت نفت برنت صعودی شد


گروه اوپک پلاس در این هفته موافقت کرد تولید نفت هدف خود را در ماه سپتامبر ۱۰۰ هزار بشکه در روز افزایش دهد، اما بر اساس داده‌های اوپک، این یکی از کوچک‌ترین افزایش‌ها از زمان معرفی چنین سهمیه‌هایی در سال ۱۹۸۲ است.

به گزارش مهر- انتظار می‌رود با نزدیک شدن به فصل زمستان، نگرانی‌ها در مورد عرضه تشدید شود، زیرا تحریم‌های اتحادیه اروپا مبنی بر ممنوعیت واردات نفت خام و فرآورده‌های نفتی روسیه از طریق دریا در تاریخ ۵ دسامبر اجرایی می‌شود.

کد خبر 456916

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

  • با حکم دکتر علی رستمی؛ مدیر مجتمع مس سونگون منصوب شد

    با حکم دکتر علی رستمی؛ مدیر مجتمع مس سونگون منصوب شد

    با حکم دکتر علی رستمی مدیر عامل شرکت ملی صنایع مس ایران، «معبود عباس زاده» مدیر مجتمع مس سونگون شد.

  • آزمایش های مهم بیت‌کوین در پیش است

    آزمایش های مهم بیت‌کوین در پیش است

    بیت‌کوین در هفته‌های آینده با آزمایش‌های مهمی روبرو خواهد شد.

  • ۱۸۵ تومان سود نقدی برای این شرکت پالایشی

    ۱۸۵ تومان سود نقدی برای این شرکت پالایشی

    گزارش تصمیمات مجمع عمومی عادی سالیانه دوره۱۲ماهه منتهی به ۱۴۰۰/۱۲/۲۹ شرکت شراز بررسی شد.

  • تاثیر تحولات اقتصاد جهانی بر بورس کالا

    تاثیر تحولات اقتصاد جهانی بر بورس کالا

    قیمت های جهانی کامودیتی ها روی قیمت داخلی در تالار نقره ای اثر مستقیم دارد. بررسی تاثیر قیمت های جهانی در حوزه فولاد و فلزات و محصولات پتروشیمی بر قیمت در بورس کالا را در این یادداشت بخوانید.

  • امید دلار از مذاکرات قطع شد!

    امید دلار از مذاکرات قطع شد!

    خبر عزیمت تیم مذاکره‌کننده ایران به سمت وین، قیمت دلار را کاهش داد و دلار تا آستانه کانال ۳۰ هزار تومان هم پایین رفت. اما از جمعه عصر، روند افزایشی قیمت دلار آغاز شد و قیمت دلار امروز شنبه ۱۵ مرداد به جای قبلی برگشت. دلار، از مذاکرات ناامید شده است؟

  • لحظه به لحظه با بازار شنبه ۱۵ مرداد ۱۴۰۱

    لحظه به لحظه با بازار شنبه ۱۵ مرداد ۱۴۰۱

    روز چهارشنبه شاخص کل با رشد ۷ هزار و ۳۳۹ واحدی به ۱ میلیون و ۴۳۷ هزار و ۳۶۰ واحد رسید و شاخص هم وزن نیز با رشد ۳ هزار و ۴۶۶ واحدی به ۳۸۴ هزار و ۵۵ واحد رسید. «شپدیس»، «فارس»، «فملی»، «خودرو»، «حکشتی»، «خساپا»، «خبهمن» بیشترین تاثیر مثبت را بر شاخص کل داشتند. با توجه به اینکه فشار فروش در اواخر هفته گذشته کاهش یافت و ارزش معاملات در روز چهارشنبه به ۶ هزار میلیارد رسید اما با توجه به اینکه ۳ روز کاری در هفته آینده داریم احتمالا هفته کم حجم و متعادلی را پیش رو خواهیم داشت.

  • سوال همیشگی؛ درآمد حاصل از نفت کجا می رود؟

    سوال همیشگی؛ درآمد حاصل از نفت کجا می رود؟

    نماینده مردم سبزوار گفت: بر اساس اطلاعات به دست آمده از فروش نفت حتی با این نرخ نازل می تواند عدیده ای از مشکلات را برای روسیه به همراه داشته باشد، کما اینکه در کاهش فروش نفت ما هم موثر بوده است

  • سهم ۲ درصدی اقتصاد دریا در تولید ناخالص داخلی ایران

    سهم ۲ درصدی اقتصاد دریا در تولید ناخالص داخلی ایران

    سهم دریا از تولید ناخالص داخلی در کشورهای ساحلی پیشرفته مانند اروپا ۵۰ درصد است، اما این رقم در کشور ایران با وجود قریب به ۶ هزار کیلومتر نوار ساحلی، تنها دو درصد است.

  • به نام نادر به کام قادر

    به نام نادر به کام قادر

    آیا اقداماتی نظیر عرضه خودرو در بورس برای (به‌اصطلاح) تعیین قیمت براساس عرضه و تقاضا یا حذف دلار ۴۲۰۰تومانی در تامین کالاهای استراتژیک را می‌توان، گام‌هایی معنادار در راستای حرکت کشور در مسیر «آزادسازی» اقتصادی ارزیابی کرد؟

  •  پروژه پترو پالایشگاهی وارد بازار بورس می‌شود/ مردم سهامدار می‌شوند

    وزیر نفت اعلام کرد

    پروژه پترو پالایشگاهی وارد بازار بورس می‌شود/ مردم سهامدار می‌شوند

    جواد اوجی گفت: بخشی از سهام دو پترو پالایشگاه که یکی در کنار پالایشگاه خلیج فارس و دیگری در منطقه جاسک قرار دارد، در سهام بورس عرضه می‌شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 13 =