۱۵ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۱:۰۲
نرخ سود بین بانکی باز هم آب رفت

بر اساس اعلام بانک مرکزی، نرخ سود بین بانکی در هفته منتهی به ۱۳ مردادماه امسال با تداوم روند نزولی به ۲۰٫۶۴ درصد رسید.

به گزارش صدای بورس، بر اساس آمار بانک مرکزی، نرخ سود بین بانکی تا پایان تیرماه امسال روند صعودی را طی کرده بود، اما در نیمه مردادماه جاری با کاهش همراه شد.

نرخ سود بین بانکی در هفته نخست مردادماه و منتهی به ششمین روز این ماه به ۲۱.۱۳ درصد رسید که نسبت به هفته منتهی به ۳۰ تیرماه ۰.۱۸ درصد کاهش یافته بود.

روند نزولی نرخ سود بین بانکی در دومین هفته مردادماه نیز تداوم داشت به طوری که در هفته منتهی به ۱۳ مردادماه به ۲۰.۶۴ درصد رسید.

لازم به ذکر است که نرخ سود بین بانکی در هفته منتهی به ۳۰ تیر به ۲۱.۳۱ درصد رسیده بود که بیشترین نرخ سود بین بانکی در سال ۱۴۰۱ بود.

نرخ سود بین بانکی باز هم کاهش یافت

منبع: ایرنا

کد خبر 456887

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

  • بانک ها به نهضت ملی مسکن تسهیلات نمی دهند

    بانک ها به نهضت ملی مسکن تسهیلات نمی دهند

    در حالی که بر اساس قانون جهش تولید مسکن بانک ها باید ۲۰ درصد تسهیلات خود را به بخش تولید مسکن اختصاص دهند، مجموع وام های پرداخت شده در سال گذشته به ۴ درصد هم نمی رسد.

  • نرخ سود بین بانکی وارد کانال ۲۰ درصد شد

    نرخ سود بین بانکی از ۲۱.۱۳ با کاهش محسوسی وارد کانال ۲۰.۶۴ درصد شد.

  •  گواهی دیجیتال؛ سوال کتبی مجلس از صالح آبادی

    گواهی دیجیتال؛ سوال کتبی مجلس از صالح آبادی

    یک نماینده مجلس خطاب به رییس کل بانک مرکزی: متاسفانه بسیاری از دستگاههای اجرایی همانند بانک مرکزی بجای ایجاد کاربرد امضای دیجیتال در این سالها، تمرکز خود را بر مقوله صدور امضای دیجیتال معطوف نمودند و نتیجه این تمرکز بیحاصل چالش و اصطکاک غیرمنطقی مابین بانک مرکزی، وزارت صمت، سازمان ثبت احوال کشور و برخی دیگر از دستگاههای اجرایی بوده است؛ حال آنکه برای شهروندی که قرار بود از این گواهی استفاده نماید تا بصورت حضوری برای امضای فرمهای کاغذی مراجعه نکند، هیچ تفاوتی وجود ندارد که صادرکننده گواهی امضای دیجیتالی کدام مرجع معتبر می تواند باشد.

  • معمای  تسویه حساب با قلک ملی

    معمای تسویه حساب با قلک ملی

     بنگاه‌های اقتصادی به‌دلیل افزایش نرخ ارز قادر به تسویه تسهیلات ارزی دریافتی از صندوق توسعه ملی نیستند.

  • رشد تنوع درآمدی و کاهش وابستگی به کارمزد معاملات؛ ضرورت انکار ناپذیر در ارتقا کارایی بازار

    دبیرکل کانون کارگزاران بورس و اوراق بهادار مطرح کرد:

    رشد تنوع درآمدی و کاهش وابستگی به کارمزد معاملات؛ ضرورت انکار ناپذیر در ارتقا کارایی بازار

    بر اساس نتایج به دست آمده از گزارش «عملکرد مالی شرکت‌های کارگزاری مطرح در ایالات متحده» از تازه ترین پژوهش‌های کانون کارگزاران، سهم بسیار قابل ملاحظه‌ای از درآمدهای شرکت‌های کارگزاری آمریکایی ناشی از درآمد بهره‌ای و فروش سفارشات به بازارگردان‌ها است که منجر به کاهش اتکای این شرکت‌ها به کارمزد معاملات شده است.

  • نسخه روسی بانک مرکزی برای کنترل تورم

    نسخه روسی بانک مرکزی برای کنترل تورم

    نرخ بهره بین بانکی طی روزهای گذشته به محل مناقشه کارشناسان بانکی و بورسی تبدیل شده است به طوری که کارشناسان بانکی رشد نرخ بین بانکی را اقدامی منطقی در مواجه با رشد نرخ تورم می دانند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 3 =