تخصیص بخشی از یارانه نقدی و فرهنگ سازی برای مصرف بیشتر لبنیات

محمدپور خواستار ارتقای فرهنگ استفاده از لبنیات شد که این امر سلامت جامعه را تضمین می کند

به گزارش صدای بورس علی اصغر محمدپور مدیرعامل شرکت صنایع شیر ایران (پگاه) در نشست خبری از چالش‌های تولید، فروش و صادرات محصولات لبنی گفت و از رسانه‌ها درخواست کرد، توجه بیشتری به مقوله فرهنگ سازی و افزایش سرانه مصرف لبنیات که رابطه مستقیم با سلامتی دارد داشته باشند.

در این نشست خبری که به مناسبت تکریم خبرنگاران و با حضور اصحاب رسانه‌های تصویری، دیجیتال، روزنامه‌های سراسری، خبرگزاری‌ها و سایت‌های خبری برگزار شد محمدپور گفت: گرانفروشی با گرانی فرق دارد. دستمزدها و هزینه‌ها را وزارتخانه‌ها افزایش دادند، اما اثر افزایش آنها را ما با جریمه به عنوان گرانفروشی پرداخت می کنیم.

مدیرعامل صنایع شیر ایران ضمن تکریم مقام خبرنگاران، اعلام کرد با وجود پدیده شبکه‌های اجتماعی، رسانه‌هایی جدید شکل گرفته که با گلایه از شیطنت‌های برخی از این رسانه‌های جدید مبنی بر کم‌فروشی در صنایع غذایی، گفت: دلیل اصلی که امروزه عرف بازار به این صورت درآمده، شیطنت‌هایی است که معدود افرادی، سعی در برهم زدن تعادل بازار در سطح این رسانه‌ها می‌کنند. به عنوان مثال؛ یک قالب کره با ظاهر کوچکتر را با کره‌ای که بزرگتر دیده می‌شود مقایسه می‌کنند و می‌گویند پگاه کم‌فروشی کرده است. به نظر شما این موضوع به چه کسی آسیب می‌زند؟

وی عدم هماهنگی در میان ارکان دولت را یکی از آسیب‌های دیگر صنایع لبنی دانست که موجب اتلاف وقت و هزینه تولید محصولات و داخلی سازی می‌شود. محمدپور گفت: این آسیب‌ها به تولید کشور برخلاف سخنان رهبر معظم انقلاب درباره تولید، دانش بنیان و اشتغال‌آفرین است.

او با تاکید بر اینکه شرکت‌های تولیدی با رنج و مشقت در حال تولید هستند، بیان داشت: به دلیل عدم هماهنگی موجود در ارکان دولت، وزارتخانه‌های کشاورزی، صمت و دادگستری به صورت ناعادلانه در حال جریمه‌کردن شرکت‌های ما به دلیل گرانفروشی هستند. جواب ما این است که گرانی با گرانفروشی فرق می‌کند. خود قضاوت کنید، قبل از روز ۲۲ اردیبهشت‌ماه ۱۴۰۱ شیر را با قیمت ۶۴۰۰ تومان خریداری می‌کردیم و از صبح روز بیست و دوم اردیبهشت‌ماه جاری شیر را با دو برابر قیمت، ۱۲ هزار تومان خریداری کردیم. در کنار این قیمت، دستمزد ۵۷ درصدی حداقلی و ۳۸ درصدی سایر سطوح که مجموعا افزایش ۵۱ درصدی داشته به همراه افزایش ۳۵ درصدی کرایه هم که توسط وزارتخانه‌های کار و راه و شهرسازی اعلام شد، را در کنار ۱۰۰ درصد قیمت شیر و موارد بسته بندی قرار بدهید.

عضو هیئت مدیره انجمن صنایع لبنی ایران، تصریح کرد: با افزایش قیمت‌ها چگونه می‌توانیم قیمت را ثابت نگه داریم، این کار شدنی نیست. به دلیل عدم هماهنگی میان سه وزارتخانه، چندین شرکت تولیدی که با کمترین سود و سخت‌ترین شرایط فعالیت می‌کنند، به طور ناعادلانه جریمه می‌شوند. از همین جا مراتب گلایه خود را اعلام می‌کنیم که تعزیرات با تولید کننده‌ها مانند مجرمی که جرمش تولید است، برخورد می‌کنند.

علی اصغر محمدپور مدیرعامل پگاه در ادامه هدف شرکت را نهایی سازی تولید محصولات دانش بنیان خواند و گفت: ساخت محصول با کیفیت رسالت پگاه است اما بعضا صحبت‌هایی در باره تمام صنایع لبنی می‌شود که موجب دلسردی فعالان این صنعت خواهد شد بطور مثال بحث غیر کارشناسی وجود دارد که، شیرهای تولیدی کارخانجات دارای نگهدارنده است تا بتواند ماندگاری ۶ ماهه داشته باشد، در حالی که بنده هزینه سفر را تقبل می‌کنم تا این شیر را در بهترین آزمایشگاه دنیا مورد بررسی قرار بدهند، قطعا در حد صفر هم افزونه در آن پیدا نخواهند کرد. پاکت‌های شیر با ماندگاری بلند مدت در دمای ۳۶ درجه در محیط خلأ جوشانده می‌شود که سبب از بین رفتن تمام عوامل بیماری‌زا آن می‌شود. این موضوع موجب جلوگیری از آسیب و تضمین ۶ ماه سلامت این محصول می‌شود.

علی اصغر محمدپور، اضافه کرد: در سال جاری بر تجاری سازی محصول دانش بنیان کاغذ پارچمنت (برای قرار گرفتن بر روی پنیرهای بسته بندی شده) که در دوره قبل تولید شده متمرکز شدیم. این کاغذ قبلا از خارج وارد می‌شد و اکنون تنها تولیدکننده آن در ایران، شرکت بسته بندی پگاه است. با تولید و تجاری سازی کاغذ پارچمنت، علاوه بر استفاده در شرکت پگاه، نیاز سایر شرکت‌های لبنی هم تامین می‌شود و جلوی خروج ارز از کشور گرفته شد.

مدیرعامل پگاه در حوزه محصولات به خبرنگاران گفت : در حال حاضر توانستیم استابلایزرهای خوراکی (افزودنی‌های مجاز) که سال‌های گذشته وارد می‌شد، را در داخل و مجموعه پگاه تولید کنیم. همچنین در حوزه محصولات WPC، MPC که از مکمل‌های تغذیه‌ای ورزشکاران است و در گذشته از طریق واردات تامین می‌شد، اکنون بهترین مکمل بدنسازی در مجموعه پگاه ایران تولید می شود. کارخانه شیرخشک نوزاد پگاه شهرکرد، پیشرو در تولید مکمل‌های ورزشی، غذای کودک و مادران باردار می‌باشد که این‌ها در حوزه محصول دانش بنیان است.

در خاتمه عضو هیئت مدیره انجمن صنایع لبنی ایران خاطر نشان کرد: اگر مسائل حاشیه‌ای و تعزیراتی دغدغه تولیدکننده صنعت ما نباشد، می‌توانیم به کارهای تولیدی و ارز آوری بپردازیم. درصورتی که در حال حاضر از ۱۸ مدیرعامل این شرکت حدود ۱۷ مدیرعامل پیگیر رفع جریمه‌های خود در نهادهای مربوطه هستند. در صورتی که چرا باید تولید کننده در نهادهای امنیتی، نظارتی، تعزیراتی، وزارتخانه، دفتر امام جمعه و... به دنبال رفع اتهام از خود باشد، در حالی که این زمان و هزینه را می‌تواند صرف تولید کرد.

در ادامه مراسم از خبرنگاران حاضر در مراسم تقدیر شد.

کد خبر 456789

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 1 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • IR ۰۲:۴۴ - ۱۴۰۱/۰۵/۱۳
    0 0
    چون خون ملت را تو شیشه کردید جریمه میشوید هر روز سرخود قیمت را مثل طلا بالا میبرید وای به حال اینکه جریمه هم نشوید خیلی رو دارید