بخشنامه عجیب بانک مرکزی برای متقاضیان وام

بانک مرکزی در بخشنامه‌ای به بانک‌ها اعلام کرد که براساس قانون خدمت وظیفه عمومی، ارائه تسهیلات بانکی از جمله وام فرزندآوری به متقاضیان ذکور مشروط به استعلام وضعیت نظام وظیفه عمومی آن‌هاست.

به گزارش صدای بورس در بخشنامه بانک مرکزی آمده است: «در خصوص ابلاغ جز (۲) بند الف تبصره (۱۶) قانون بودجه سال ۱۴۰۱ موضوع پرداخت تسهیلات قرض‌الحسنه فرزند به آگاهی می‌رساند، حسب بند ب مفاد ماده ۱۰ قانون خدمت وظیفه عمومی مقرر شده است «دریافت هرگونه وام و کمک‌های کشاورزی، صنعتی، دامداری و مسکن از طریق بانک‌ها و وزارتخانه‌ها و موسسات دولتی وابسته به دولت و نهاد قانونی مستلزم ارائه مدرک دال بر رسیدگی به وضع مشمولیت آنان در سازمان وظیفه عمومی است.

همچنین، بانک‌های عامل موظفند پیش از ارائه هرگونه تسهیلات بانکی از طریق وب‌سرویس تعاملی آن بانک با شبکه پیام الکترونیک دولت (سباد) نسبت به استعلام وضعیت نظام وظیفه عمومی متقاضیان ذکور اخذ تسهیلات، اقدام کنند.

بر این اساس، صرفا اشخاص ذکوری که پاسخ استعلام وضعیت نظام وظیفه عمومی آنها در وب سرویس فوق «مجاز» باشد، امکان استفاده از تسهیلات بانکی از جمله تسهیلات قرض الحسنه فرزند را دارا خواهند بود و اشخاصی که پاسخ استعلام وضعیت نظام وظیفه عمومی آنها در وب سرویس مذکور «غیر مجاز» اعلام شده امکان استفاده از تسهیلات مذکور را نخواهند داشت».

کد خبر 456724

اخبار مرتبط

  • بانک مرکزی بخشنامه خود را تکذیب کرد

    بانک مرکزی بخشنامه خود را تکذیب کرد

    به دنبال واکنش‌ها به مشروط شدن پرداخت تسهیلات از جمله وام فرزندآوری به آقایان منوط به استعلام وضعیت نظام وظیفه، بانک مرکزی به فاصله کمی از این موضع کوتاه آمده و دستور توقف آن را داده است.

  • شیوه نامه صادرات دام ابلاغ نشده است

    شیوه نامه صادرات دام ابلاغ نشده است

    مدیرعامل اتحادیه دام سبک گفت: با توجه به اصلاح شیوه نامه های صادرات، اولین محموله های دام‌هنوز صادر نشده است.

  • نرخ سود بین بانکی وارد کانال ۲۰ درصد شد

    نرخ سود بین بانکی از ۲۱.۱۳ با کاهش محسوسی وارد کانال ۲۰.۶۴ درصد شد.

  • هزینه وام مسکن باز هم کاهش یافت

    هزینه وام مسکن باز هم کاهش یافت

    روند کاهشی هزینه وام مسکن ادامه دارد و در حالی که متاهل‌های ساکن پایتخت حدود ۱۰ روز قبل برای اخذ این وام باید بیش از ۱۳۴ میلیون تومان پرداخت می‌کردند، اکنون باید بیش از ۱۲۹ میلیون تومان پرداخت کنند.

  • خانه های دو طبقه در تهران متری چند؟

    خانه های دو طبقه در تهران متری چند؟

    قیمت آپارتمان در مناطق ۲۲ گانه تهران را می‌توانید در این گزارش مشاهده کنید.

  • ظرفیت بازار مسکن در اطراف تهران تکمیل شده است

    ظرفیت بازار مسکن در اطراف تهران تکمیل شده است

    با وجود آنکه سهم غالب در بازار مسکن شهر تهران از خانه‌های بالای یک میلیارد تومان به واحدهای بیش از ۲ میلیارد تومان رسیده، معاملات نسبت به سال گذشته دو برابر شده و این نشان می‌دهد رشد قیمت‌ها نه تنها تاثیری در کاهش معاملات ندارد بلکه در خلاء قوانین مالیاتی، هیجانات سفته‌بازی و سوداگری در بازار ملک همچنان حکمفرما است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 2 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 3
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • هادی عباس زاده IR ۱۰:۴۶ - ۱۴۰۱/۰۵/۱۲
    0 0
    سلام. لطفا انعکاس بدین ما 10روز ثبت نام کردیم و پسر خاله هم 20روز ثبت نام کرده هنوز تعیین شعبه نگردیده
  • IR ۰۷:۳۵ - ۱۴۰۱/۰۵/۱۳
    0 0
    سلام ب عنوان یه کارمند بانک میکنم ک، مطلب جدیدی نیست سالهاست ک قبل از ارائه تسهیلات استعلام وضعیت خدمت سربازی رو میگیریم
  • خان داداش IR ۲۰:۲۳ - ۱۴۰۱/۰۵/۱۳
    0 0
    سلام با اینکه چندبار پیام گذاشتم، اما هرگز منتشر نشده.... من 22ساله ک کارمند بانکم سال‌هاس ک تمام بانک‌ها (لااقل دولتی‌ها + بانک‌های نظامی) قبل از ارائه تسهیلات استعلام وضعیت خدمت سربازی میگرفتن، قانون جدیدی نیست بالاخره باید تفاوتی بین شخصی ک 2سال از عمر و جوانی خودش رو تقریبا به رایگان وقف خدمت ب کشورو ملتش کرده، با کسی ک با حقه بازی و خودخواهی از ارائه این خدمت فرارکرده باشه