پیش بینی شاخص های مالی فرود تا پایان ۱۴۰۱

افزایش ظرفیت تولید و رشد نرخ دلار نیمایی عواملی هستند که جلوی کاهش سود فولاد شاهرود ناشی از افت قیمت‌های جهانی را می‌گیرند.

صدای بورس - میثم قریشی؛ شرکت فولاد شاهرود با نماد "فرود" سال ۱۴۰۰ با ثبت فروش ۱.۴۳۵ میلیارد تومانی و حاشیه سود ناخالص ۸ درصد توانست به سود ناخالص ۱۰۸ میلیارد تومانی برسد. این شرکت کار خود را با تولید به ظرفیت اسمی ۱۰۰ هزار تن در سال ۱۳۹۷ آغاز کرد و در بهمن ۱۴۰۰ با راه‌اندازی فاز دوم پروژه تولید فولاد، نیاز شرکت به خرید شمش فولاد را کاهش داد.

سال گذشته "فرود" ۱۰۴ هزار تن میلگرد تولید کرد و برای تولید این مقدار میلگرد نزدیک به ۴۰ هزار تن از شمش فولاد تولیدی خود شرکت و ۶۷ هزار تن شمش فولاد خریداری شده، مصرف کرد. فولاد شاهرود دو برنامه توسعه احداث واحد تولید آهن اسفنجی به ظرفیت ۲۰۰ هزار تن و یک واحد خط کلاف به ظرفیت ۱۰۰ هزار تن را در دستور کار دارد.

این شرکت فرابورسی تا پایان تیر ماه ۳۷ هزار تن میلگرد تولید کرده که از این مقدار ۳۶ هزار تن را به فروش رسانده است؛ فروش مقداری شرکت در چهار ماهه مشابه سال گذشته بالای ۳۷ هزار تن بوده است در نتیجه فروش مقداری "فرود" تا اینجای سال مالی کاهش نزدیک به هزار تنی را نشان می‌دهد اما فروش ریالی با افزایش هزار میلیارد تومانی نسبت به مدت مشابه سال قبل مواجه شده است. دلیل افزایش فروش شرکت رشد قیمت دلار نیمایی و همچنین افزایش نرخ‌های جهانی کالا است، احتمالا با اصلاح قیمت‌های جهانی فروش "فرود" نیز کاهش یابد.


بیشتر بخوانید: قیمت خودروهای ایران خودرو اعلام شد


شرکت سبدگردان الگوریتم صورت‌های مالی فولاد شاهرود را تحلیل کرده است و با در نظر گرفتن مفروضاتی مثل نرخ دلار نیمایی ۳۰ هزار تومانی، میلگرد ۵۸۰ دلاری، شمش ۵۵۰ دلاری و نرخ رشد دستمزد و تورم ۳۰ درصدی، فروش پایان سال ۱۴۰۱ فرود را ۱۸۱۱ میلیارد تومان پیش‌بینی کرده است و با فرض حاشیه سود ناخالص ۱۱ درصدی به سود ناخالص ۲۱۴ میلیارد تومانی رسیده است.

پیش بینی شاخص های مالی فرود تا پایان ۱۴۰۱

سبدگردان الگوریتم با اضافه و کسر کردن تمام هزینه‌ها و درآمدهای فرود تا پایان سال ۱۴۰۱ به سود خالص ۲۰۵ میلیارد تومانی رسیده‌ است. این شرکت سبدگردان EPS، ۷۶۱ ریالی را برای پایان سال مالی ۱۴۰۱ فرود در نظر گرفته است.همچنین سود هر سهم شرکت را برای سال‌های ۱۴۰۲ و ۱۴۰۳ به طور تقریبی ۷۷۹ و ۹۰۷ ریال پیش‌بینی کرده است.

با توجه به قیمت روز هر سهم فولاد شاهرود می‌توان پی بر ای ۵.۴ مرتبه را برای این شرکت تا پایان سال در نظر گرفت.

کد خبر 456639

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 3 =