نزول بورس تهران در هفته اول مرداد

در پایان هفته اخیر شاخص کل برای ششمین هفته متوالی نزول کرد و نسبت به ۴ هفته گذشته افت بیشتری داشت.

به گزارش صدای بورس، روند شاخص کل بورس در هفته اخیر نزولی بود. در اولین روز کاری هفته شاخص رشد هزار و ۵۹۹ واحدی را پشت سر گذاشت اما روز یکشنبه ۹ هزار و ۷۰۱ واحد پائین آمد. روز دوشنبه نیز شاخص ۲۴ هزار واحد سقوط کرد و از نیمه کانال ۱.۴ میلیونی پائین آمد.

روز سه‌شنبه شاخص برای سومین روز متوالی به نزول ادامه داد و ۹۶۸ واحد کاهش یافت.

در روز چهارشنبه روند نزولی شاخص متوقف شد و ۵ هزار و ۲۶۴ واحد صعود کرد. با این حال شاخص در آخرین روز کاری هفته پائین‌تر از سطح هفته قبل ایستاد.


بیشتر بخوانید: بازتاب نگاه دستوری در بورس


بازدهی هفته

شاخص کل در آخرین روز کاری هفته به رقم یک میلیون و ۴۴۳ هزار واحد رسید و نسبت به آخرین روز معاملاتی هفته قبل ۲۸ هزار و ۱۸۵ واحد پائین‌تر ایستاد تا بازدهی هفته شاخص بورس منفی ۱.۹ درصد شد.

شاخص هم وزن در پایان هفته نسبت به هفته پیشین ۱۴ هزار و ۳۰۸ واحد پائین‌تر ایستاد و بازدهی منفی ۳.۵ درصدی را ثبت کرد.

بورس

رشد معاملات سهام

در هفته اخیر میانگین ارزش معاملات کل هفته ۳۳ هزار و ۹۷۲ تومان بود که نسبت به رقم ۲۸ هزار و ۱۰۹ میلیاردی هفته پیشین، رشد ۲۱ درصدی داشته است.

در این هفته، میانگین ارزش معاملات خرد بورس ۲ هزار و ۵۶۱ میلیارد تومان بود که نسبت به رقم ۲ هزار و ۳۹۷ میلیاردی هفته پیشین، افزایش ۷ درصدی داشته است.

افزایش میانگین هفتگی ارزش صف‌های فروش

میانگین ارزش صف‌های فروش در هفته اخیر ۶۷.۵ میلیارد تومان بود که از میانگین هفته‌ پیشین ۵۰ میلیارد تومان بیشتر بود و رشد ۲۸۵ درصدی داشته است. بالاترین رقم هفته ۲۱۵ میلیارد تومان بود که در روز دوشنبه ثبت شد و پایین‌ترین رقم به روز چهارشنبه برمی‌گردد که ارزش صف‌های فروش پایانی ۱۳ میلیارد تومان بود.

افت میانگین هفتگی ارزش صف‌های خرید

میانگین ارزش صف‌های خرید در هفته اخیر ۳۲ میلیارد تومان بود که از میانگین هفته گذشته ۴۹ میلیارد تومان کمتر بود. در این هفته، میانگین ارزش صف‌های خرید ۶۰ درصد کاهش یافته است. بالاترین رقم هفته ۱۰۷ میلیارد تومان بود و در روزشنبه ثبت شد و پایین‌ترین رقم به روز یکشنبه برمی‌گردد که ۸ میلیارد تومان بود.

خروج سرمایه حقیقی

در هفته اخیر شاهد خروج پول حقیقی در تمامی روزهای معاملاتی بودیم و خالص تغییر مالکیت حقوقی به حقیقی بازار منفی بود.

به گزارش اکو ایران ،در مجموع کل هفته هزار و ۴۷۹ تومان پول حقیقی از بورس خارج شد و میانگین روزانه خروج پول حقیقی ۲۹۶ میلیارد تومان بود که نسبت به هفته گذشته افزایش ۳.۵ درصدی داشته است. در پایان هفته اخیر رکورد ۳۰ روز خروج پول حقیقی متوالی ثبت شد.

کد خبر 456462

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 1 =