امروز، آخرین مهلت ارائه اظهارنامه مالیات بر اجاره

براساس اعلام سازمان امور مالیاتی، اشخاص حقوقی و صاحبان درآمد املاک اجاری تا پایان امروز برای ارائه اظهارنامه فرصت دارند.

به گزارش صدای بورس، درآمد مشمول مالیات املاکی که به اجاره گذاشته می‌شوند، عبارت است از کل مال‌الاجاره اعم از نقدی و غیرنقدی پس از کسر ۲۵ درصد بابت هزینه‌ها و استهلاکات و تعهدات مالک نسبت به مورد اجاره؛ بنابراین ۷۵ درصد درآمد اجاره املاک مشمول مالیات بوده و ۲۵درصد آن معاف از مالیات است.

همچنین، ملکی که کسب درآمد از اجاره آن مشمول مالیات اجاره می‌شود، می‌تواند ملک مسکونی، اداری و یا تجاری باشد. البته، کاربری ملک در شمول آن نسبت به قوانین مربوط به مالیات بر درآمد اجاره ملک، بی‌تاثیر است و این مالیات فقط به مبلغ اجاره تعلق می‌گیرد.

لازم به ذکر است که مالیات بر درآمد اجاره مربوط به صاحبان املاک است و ارتباطی به مستاجر ندارد.


بیشتر بخوانید:صاحبان خودروهای بالای یک میلیارد چقدر مالیات دادند؟


در این بین، براساس اعلام سازمان امور مالیاتی، کلیه اشخاصی که ملک یا املاک خود را به اجاره واگذار کرده‌اند و درآمدی از آن دارند، مشمول مالیات بوده و موظف‌اند تا پایان امروز به سامانه my.tax.gov.ir مراجعه و نسبت به تسلیم اظهارنامه مالیات بردرآمد اجاره املاک عملکرد سال ۱۴۰۰ خود اقدام کنند.

هر مؤدی مشمول، در اظهارنامه الکترونیکی مالیات بردرآمد اجاره املاک باید به ازای تمام املاک مورد اجاره در کل کشور یک اظهارنامه ارائه کند که برای آشنایی با مراحل ثبت اظهارنامه می توانید به این لینک مراجعه و گزارش مربوطه را مطالعه کنید.

علاوه براین، اشخاص حقوقی نیز باید تا پایان امروز به درگاه ملی خدمات مالیاتی کشور مراجعه و اظهارنامه خود را ارائه دهند تا از هر نوع تسهیلات و معافیت‌های مالیاتی دیگر بهره مند شوند.

به گزارش ایسنا ،همچنین، صاحبان درآمد املاک اجاری و اشخاص حقوقی باید بدانند که در صورت نپرداختن مالیات یا ارائه نکردن اظهارنامه مالیاتی در مهلت تعیین شده، مشمول جرایم قانونی خواهند شد.

کد خبر 456062

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

  • ماجرای‌ ارقام نجومی مالیات ارزش افزوده برای مودیان "خوش حساب" چه بود؟

    ماجرای‌ ارقام نجومی مالیات ارزش افزوده برای مودیان "خوش حساب" چه بود؟

    برخی مودیان خوش حساب مالیاتی، به واسطه گردش دستگاههای کارت خوان، مربوط به سنوات اولیه اجرای قانون مالیات بر ارزش افزوده، با برگهای تشخیص دهها میلیاردی مواجه شده‌اند.

  • گزارش مرکز آمار از تورم بازار اجاره

    گزارش مرکز آمار از تورم بازار اجاره

    مرکز آمار، گزارش شاخص قیمت مصرف‌کننده در تیر ١۴٠١ را منتشر کرده و بر اساس آن، روند تورم ماهانه، نقطه‌ای و سالانه در بخش اجاره مسکن در سطح کشور و مناطق شهری و روستایی تفاوت‌هایی داشته است.

  • واکنش وزیر اقتصاد به اظهارات حسن روحانی درباره وضعیت خزانه

    واکنش وزیر اقتصاد به اظهارات حسن روحانی درباره وضعیت خزانه

    وزیر اقتصاد به اظهارات اخیر رئیس دولت‌های یازدهم و دوازدهم درباره وضعیت خزانه واکنش نشان داد.

  • بورس در تمهید صعود؟

    بورس در تمهید صعود؟

    بازار سهام در هفته گذشته شاهد برگزاری مجامع اکثریت شرکت‌های بورسی با سال‌مالی منتهی به پایان اسفندماه بود و همین مساله باعث تعمیق رکود بازار به دلیل غیبت نمادهای بزرگ شد.

  • جزئیات توافقات پولی بانکی ایران و روسیه

    جزئیات توافقات پولی بانکی ایران و روسیه

    رئیس کل بانک مرکزی ضمن اعلام جزئیات توافقات پولی و بانکی ایران و روسیه، گفت: با چین، هند و کشورهای دیگری هم پیمان‌ها و تفاهم‌نامه‌های پولی و بانکی را دنبال می‌کنیم.

  • برجام به تنهایی راهگشا نیست

    برجام به تنهایی راهگشا نیست

    ممکن است توافقات و آزاد شدن پول‌های بلوکه شده و آزادی فروش نفت بتواند به طور موقت  مانند مسکنی بر اقتصاد کشور اثر بگذارد اما درمان اصلی نیست بلکه درمان اصلی اقتصاد در داخل کشور است یعنی قدم اول کنترل جدی نرخ تورم، نرخ بهره و به نزدیک صفر رساندن آنها و همچنین واقعی و واحد شدن قیمت‌ها مخصوصاً برای حامل‌های انرژی و نرخ ارز است چون چند نرخی بودن ارز و غیرواقعی بودن قیمت‌ها باعث ایجاد انواع رانت و فساد در بازار بوده و در صورت تداوم ارز چند نرخی، همچنان خواهد بود.

  • کدام خودروهای ایران خودرو از قرعه کشی حذف می شود؟

    کدام خودروهای ایران خودرو از قرعه کشی حذف می شود؟

    سخنگوی وزارت صمت از عرضه ۱۰۴ هزار دستگاه خودرو در مرحله دوم فروش از طریق سامانه یکپارچه خبر داد و گفت: گروه خودروسازی سایپا به‌جز ساینا s و کوئیک s، بقیه محصولاتش از قرعه کشی خارج شده است.

  • قیمت خودروهای سایپا/جدول

    قیمت خودروهای سایپا/جدول

    قیمت متوسط بازار آزاد و قیمت نمایندگی خودروهای سایپا امروز یکشنبه ۲ مرداد ۱۴۰۱ را در جدول زیر مشاهده کنید. این قیمت‌ها به تومان بوده و روزانه بروزرسانی می‌شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 0 =