کاهش ۱۴ درصدی خرید تضمینی برگ سبز چای

مدیراجرایی سندیکای چای گفت: از ابتدای فصل برداشت تا ۲۴ تیر، ۸۰ هزار تن برگ سبز چای خرید تضمینی شد که نسبت به مدت مشابه سال قبل ۱۴ درصد کاهش داشته است.

به گزارش صدای بورس، صادق حسنی گفت: بنابر آخرین آمار از ابتدای فصل برداشت تا ۲۴ تیرماه، ۸۰ هزار تن برگ سبز چای با ارزش بالغ بر ۶۸۰ میلیارد تومان از چایکاران خریداری شد که نسبت به مدت مشابه سال قبل ۱۴ درصد کاهش داشته است.

به گفته او، ۴۹۰ میلیارد تومان از مطالبات چایکاران معادل ۷۰ درصد بهای برگ سبز خریداری شده به حساب چایکاران واریز شده است.

حسنی می گوید: امسال قیمت چای ۱۰ تا ۶۰ درصد افزایش قیمت داشته است به طوریکه حداقل قیمت کنونی هر کیلو چای ۳۰ هزار تومان و چای سرگل بهاره ۱۷۰ تا ۲۰۰ هزار تومان است.

مدیر اجرایی سندیکای چای گفت: بنابر آمار سه ماهه گمرک ۵ هزار و ۹۰۰ تن چای صادر و ۱۷ هزار تن وارد شده که میزان چای صادراتی نسبت مدت مشابه سال قبل ۷۱ درصد و چای وارداتی ۲۳ درصد رشد داشته است.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان ،طبق آمار اعلامی سازمان چای از مجموع بهای برگ سبز خریداری شده ۱۸ هزار تن‌چای خشک تولید شده که نسبت به مدت مشابه سال قبل ۱۴ درصد کاهش داشته است.

کد خبر 456029

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

  • کدام کالاها بیشتر احتکار می‌شود؟

    کدام کالاها بیشتر احتکار می‌شود؟

    طبق اعلام سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولیدکنندگان، در اردیبهشت امسال بیش از ۱۳ هزار و ۵۰۴ میلیارد تومان کالا شامل کالاهای اساسی از جمله برنج، چای، روغن نباتی، شکر و تخم مرغ، انواع شوینده، لوازم خانگی و کاغذ کشف شده است.

  • افزایش مالیات گریبان ثروتمندان را هم می‌گیرد؟

    افزایش مالیات گریبان ثروتمندان را هم می‌گیرد؟

    طی روزهای اخیر، یک زمینه دیگر هم به زمینه‌های پیشین برای اعتراضات اضافه شده است: مالیات. تا لحظه تنظیم این متن، جمعی از مغازه‌داران در تهران، اراک، کازرون و برخی دیگر از شهرهای کشور در اعتراض به طرح پیشنهادی وزارت اقتصاد برای مالیات بر تراکنش‌های بانکی، دست به تجمع زدند. مغازه‌های خود را تعطیل کردند تا اینگونه به افزایش مالیات اعتراض کنند.

  • مالیات ارزش افزوده کدام کالاها تغییر کرد؟

    مالیات ارزش افزوده کدام کالاها تغییر کرد؟

    معاون اقتصادی رییس جمهور مصوبه کاهش نرخ مالیات بر ارزش افزوده واردات ۱۳ قلم کالای اساسی وارداتی و دو قلم کالای تولید داخل به یک درصد را ابلاغ کرد.

  • ایرانی‌ها سالانه ۱۰۰ هزار تن چای مصرف می‌کنند

    ایرانی‌ها سالانه ۱۰۰ هزار تن چای مصرف می‌کنند

    مدیراجرایی سندیکای چای گفت: در مجموع ایرانیان سالیانه ۸۰ تا ۱۰۰ هزار تن چای خشک در کشور مصرف می‌کنند که بخش قابل توجهی از آن وارداتی است.

  • ۲۵ ارز گران شدند

    ۲۵ ارز گران شدند

    بانک مرکزی امروز، ‌شنبه (اول مرداد)، نرخ رسمی ۴۶ ارز را اعلام کرد که بر اساس آن نرخ ۲۵ ارز افزایش و نرخ ۱۰ ارز کاهش یافت. نرخ باقی ارزها ثابت ماند.

  • حاتم‌بخشی عجیب ایران به کشورهای همسایه

    حاتم‌بخشی عجیب ایران به کشورهای همسایه

    این روزها اخبار متعددی در خصوص افزایش قیمت کالاهای اساسی در کشورهای همسایه همچون افغانستان، کردستان عراق و پاکستان به گوش می‌رسد که احتمالاً متأثر از افزایش قیمت‌های جهانی است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 12 =