خبرهای جدید برای متقاضیان طرح نهضت ملی مسکن

معاون مسکن و ساختمان وزارت راه و شهرسازی با اعلام تامین ۹۰ درصد اراضی ساخت مسکن، گفت: نخستین مرحله از طرح بزرگ نهضت ملی مسکن با بهر برداری از ۱۰۰ هزار واحد مسکونی در شهریور ماه امسال افتتاح خواهد شد.

به گزارش صدای بورس،محمود محمودزاده درباره آخرین وضعیت اجرای طرح نهضت ملی مسکن گفت: تا پایان شهریور ماه اولین واحدهای طرح نهصت ملی مسکن تحویل داده می‌شود که بر مبنای برنامه ریزی انجام شده حدود ۱۰۰ هزار واحد به افرادی که زودتر در طرح شرکت کرده و آورده اولیه خود را واریز کرده‌اند و عامل ساخت پروژه بوده‌اند، تحویل داده خواهد شود.

به گفته محمودزاده افتتاحیه پروژه‌ها در بسیاری از استان‌ها از جمله یزد، کرمان، خراسان جنوبی و ..... خواهد بود.

۸۰ درصد ساخت مسکن برای دهک های یک تا سوم از سوی دولت است

معاون مسکن و ساختمان وزارت راه و شهرسازی درباره مبلغ آورده متقاضیان در طرح نهضت ملی مسکن و قیمت تمام شده که محل سوال بسیاری از شرکت کنندگان در این طرح است، گفت: مبلغ آورده برای هر دهک متفاوت است، دهک‌های اول تا سوم که تحت پوشش کمیته امداد و بهزیستی بوده و حدود ۸۰۰ هزار خانوار هستند، فقط ۲۰ درصد آورده اولیه را باید تامین کنند و ۸۰ درصد هزینه با پرداخت تسهیلات دولتی برای آنها محقق خواهد شد.

وی ادامه داد: برای دهک‌های متوسط حدود ۵۵ درصد هزینه‌ تمام شده از طریق تسهیلات انجام می‌شود.


بیشتر بخوانید: خبر مهم درباره ثبت نام برای نهضت ملی مسکن


محمودزاده گفت: کارگروه ویژه توسط معاون اول رئیس جمهور و با دستور رئیس جمهوری برای تامین مالی طرح نهضت ملی مسکن با توجه به توان خانوارها تشکیل شده است که این موضوع عملیاتی شود.

وی ادامه داد: قیمت تمام شده ساختمان نیز به بسیاری از مسائل بستگی دارد و دولت در تامین زمین، سود تسهیلات، یارانه انشعابات با هدف کاهش قیمت نهایی ساخت کمک می‌کند.

به گفته محمودزاده آورده اولیه متقاضیان در استان‌های مختلف با توجه به تراکم ساختمان، زیربنا، زمان آغاز ساخت متفاوت است.

وی توضیح داد: در شهرهایی که جمعیت آنها زیر ۱۰۰ هزار نفر است زمین واگذار می‌شود، به نوعی ساخت مسکن به صورت تدریجی و دوسالانه است و فشاری برای میزان آورده وجود ندارد اما در پروژه‌های انبوه سازی که با آورده متقاضی کار پیش می رود با توجه به تراکم ساختمان و ... متفاوت است و باید آورده زودتر پرداخت شود اما تلاش می‌شود قیمت‌ها درصد قابل ملاحظه‌ای پایین‌تر از واحدهای مجاور خارج از این طرح که توسط بخش خصوصی ساخته می شود، باشد.

محمودزاده درباره پایه قیمتی طرح نیز گفت: این پروژه باید به نحوی انجام شود که هم صرفه اقتصادی برای سازنده‌ها داشته باشد و هم قیمت برای مردم به حداقل ممکن برسد. در برخی شهرهای جنوبی مشکل تامین مصالح و هزینه حمل وجود دارد که بر این اساس ضرایب در نظر گرفته شده و به قیمت پایه اضافه شده است.

محمودزاده خبر داد که طی هفته‌های آتی جلساتی با هیات مدیره جدید انبوه سازان برگزار خواهد شد تا از نظرات آن‌ها بهره‌مند شویم‌.

وی درباره مبلغ تسهیلات توضیح داد: این مبلغ در تهران ۴۵۰ میلیون تومان، در کلانشهرها ۴۰۰، مراکز استان‌ها ۳۵۰ و سایر شهرهای کشور ۳۰۰ میلیون تومان خواهد بود.

محمودزاده گفت: با توجه به نقش صندوق ملی مسکن بازپرداخت این تسهیلات قطعا کمتر خواهد شد و جزئیات آن به اطلاع خواهد رسید.

چند واحد نهضت ملی ساخته و تامین زمین شده است؟

معاون وزیر راه و شهرسازی درباره میزان مشارکت در این طرح گفت: بیش از ۵ میلیون و ۶۰۰ هزار نفر در هفت فاز اعلام شده در طرح‌های حمایتی دولت ثبت نام کرده‌اند که بیش از ۹۰ درصد ثبت نام کنندگان پالایش شده‌اند و اطلاع‌رسانی نیز توسط ادارات کل استان و شهرهای جدید برای طی مراحل مورد نیاز در تشکیل و تکمیل پرونده انجام شده است.

محمودزاده توضیح داد: عمده ۱۰ درصد باقی مانده نیز شامل دو گروه می‌شوند که یا ثبت نامی‌های جدید و از ۱۵ تیرماه به بعد هستند یا خانواده‌های دارای بیش از ۳ فرزند هستند که مشمول قانون حمایت جمعیت می‌شوند و پالایش آن‌ها نیز در حال انجام است.

به گزارش ایرنا، معاون مسکن و ساختمان وزیر راه و شهرسازی گفت: مجموعا حدود ۵۶۷ هزار واحد در حوزه مسکن شهری در حال ساخت است که حدود ۵۰ هزار واحد آن بافت فرسوده و مابقی آن پروژه‌های در حال ساخت است.

کد خبر 456010

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

  • "کد واریزی" اسم رمز فرار بانک‌ها از پرداخت وام ودیعه مسکن

    "کد واریزی" اسم رمز فرار بانک‌ها از پرداخت وام ودیعه مسکن

    درحالی حدود یک ماه از ابلاغ دستورالعمل پرداخت وام ودیعه مسکن از سوی بانک مرکزی می‌گذرد که برخی بانک‌ها با بهانه‌های عجیب و من‌درآوردی وام متقاضیان را پرداخت نمی‌کنند.

  • یک تصمیم جدید برای طرح نهضت ملی مسکن

    یک تصمیم جدید برای طرح نهضت ملی مسکن

    وزارت راه و شهرسازی امروز چهارشنبه در خصوص تمدید یا عدم تمدید مهلت ثبت نام هفتمین مرحله از فراخوان نهضت ملی مسکن اعلام نظر خواهد کرد.

  • قیمت تقریبی آپارتمان در ۲۲ منطقه تهران

    قیمت تقریبی آپارتمان در ۲۲ منطقه تهران

    قیمت تقریبی خرید و فروش آپارتمان در ۲۲ منطقه تهران را می‌توانید در این گزارش مشاهده کنید.

  • هر ایرانی چند کارت بانکی دارد؟

    هر ایرانی چند کارت بانکی دارد؟

    دنیای آینده بانک‌های ایران چگونه است و تا چه زمانی می‌توانند با تکیه بر خدمات سنتی و نیمه‌الکترونیک خود ادامه حیات دهند؟ آیا مشتریان آنها به همین خدمات محدود و حداقلی رضایت می‌دهند؟ شاخص دسترسی به خدمات بانکداری نوین در ایران، به‌رغم افزایش تعداد خدمات، همچنان از یک ساختار سنتی مبتنی بر پرداخت، به جای اعتبار دادن به مشتریان، رنج می‌برد.

  • مشکل جاماندگان و معترضان یارانه جدید حل نشد

    مشکل جاماندگان و معترضان یارانه جدید حل نشد

    انتظار می‌رفت در تیر مشکل معترضان و جاماندگان یارانه جدید برای همیشه برطرف شود اما با گذشت نزدیک به دو هفته از واریز یارانه این ماه هنوز مشکلات وجود دارند. این درحالی است که این روزها، هرلحظه ممکن است خبر واریز معوقات یارانه جاماندگان و معترضان از سوی سازمان هدفمندی یارانه اعلام شود.

  • هزینه ساخت نهضت ملی مسکن اعلام شد

    هزینه ساخت نهضت ملی مسکن اعلام شد

    معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: هزینه ساخت هر مترمربع واحدهای نهضت ملی مسکن بر اساس شاخص تعدیل سه‌ماهه سوم سال ۱۴۰۰ حدود ۶ میلیون تومان است.

  • بانک ها برای ودیعه مسکن پول دارند

    بانک ها برای ودیعه مسکن پول دارند

    درحالی که دولت بسته جدیدی را برای پرداخت تسهیلات ودیعه مسکن ابلاغ کرده، اما هنوز بسیاری از بانک‌ها از پرداخت تسهیلات ودیعه مسکن به بهانه‌های نبود اعتبار برای متقاضیان مشکل ساز شده اند.

  • چرا خانه‏‏‌سازی با جهش قیمت به رکود رفت؟

    چرا خانه‏‏‌سازی با جهش قیمت به رکود رفت؟

    رکود سنگین و معنادار «مسکن‌سازی در پایتخت» که پیش‌تر براساس تیراژ پروانه ساخت اثبات شده بود، با گزارش جدید بانک مرکزی نیز تایید شد.

  • اعزام کاروان ماشین‌آلات سنگین به مناطق سیل‌زده رفسنجان

    از سوی شرکت ملی صنایع مس ایران انجام شد

    اعزام کاروان ماشین‌آلات سنگین به مناطق سیل‌زده رفسنجان

    معاون برنامه‌ریزی و بودجه فرمانداری رفسنجان از اعزام ۷۱ دستگاه ماشین‌آلات سنگین و سبک به مناطق سیل‌زده رفسنجان خبر داد و گفت: این کمک‌ها ازسوی شرکت ملی مس به منظور امدادرسانی به مناطقی که بر اثر سیلاب دچار تخریب و آسیب شده‌اند، انجام شده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 0 =