تصویب ضوابط انتشار اوراق گواهی سپرده عام توسط بانک ها

رییس کل بانک مرکزی گفت: ضوابط مربوط به انتشار گواهی سپرده عام توسط بانکها در شورای عالی بورس به تصویب رسیده و جزییات اجرایی آن بزودی به شبکه بانکی ابلاغ خواهد شد.

به گزارش صدای بورس، صالح آبادی در نشست دوره ای با مدیران عامل شبکه بانکی کشور با بیان اینکه ضوابط مربوط به عرضه اولیه و معاملات ثانویه گواهی سپرده عام با هماهنگی بانک مرکزی در شورای عالی بورس تصویب شده است، افزود: این ابزار، امکان مناسبی برای تجهیز منابع در اختیار بانکها می گذارد و در بازار سرمایه قابل انتشار و معامله خواهد بود.


رییس کل بانک مرکزی با اشاره به کنترل رشد نقدینگی و پایه پولی در سه ماهه اول سال جاری گفت: خوشبختانه رشد نقدینگی و پایه پولی نسبت به سه ماهه مشابه سال گذشته کاهشی بوده که انضباط مالی دولت متاثر از عدم استفاده از تنخواه گردان در این خصوص بسیار موثر بوده است.

دکتر صالح آبادی، با بیان اینکه اضافه برداشت بانکها از بانک مرکزی، خط قرمز بانک مرکزی است و با سخت گیری شدید دنبال می شود، ادامه داد: ساماندهی اضافه برداشت بانکها از طریق ایجاد محدودیت برای بانکهای ناتراز و لزوم توثیق وثایق نقد شونده در ازای اضافه برداشت توسط بانک مرکزی انجام می شود.


بیشتر بخوانید: توافق ایران و روسیه برای توسعه همکاری‌های پولی و بانکی




دکتر صالح آبادی بر ضرورت تسریع در پرداخت تسهیلات قرض الحسنه ازدواج، فرزندآوری و ودیعه مسکن تاکید کرد و افزود: علیرغم وجود محدودیت در منابع بانکها، پرداخت این تسهیلات جزو اولویت های بانک مرکزی و شبکه بانکی است.

در این جلسه همچنین بر لزوم رعایت ضوابط مربوط به مبارزه با پولشویی و اجرای مفاد باقیمانده از قانون جدید چک تاکید شد.

کد خبر 455394

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 6 =