قیمت سیمان از سقف ۱۰۰ هزار تومان هم عبور کرد

قیمت سیمان از سوی تولیدکنندگان در روزهای اخیر بین ۵۰ هزار تا ۶۸ هزار تومان اعلام شد. ارقامی که نشان از ثبات قیمتی بازار دارد. با این حال به نظر می‌رسد در نبود عرضه کافی این نرخ‌ها در حد اعلام باقی مانده‌اند؛ چراکه بررسی‌ها از فروش سیمان با نرخ‌هایی بالاتر از ۱۰۰ هزار تومان در برخی موارد حکایت دارد.

به گزارش صدای بورس، قیمت سیمان با شروع هفته جاری تغییر کرد. گرچه همچنان بسیاری از تولیدکنندگان در سایت‌های رسمی نرخ محصول خود را بین ۵۰ هزار تا ۶۸ هزار تومان اعلام می‌کنند، اما متقاضیان در هنگام خرید گاه با نرخ‌هایی بالاتر از ۱۰۰ هزار تومان مواجه می‌شوند!

بر اساس اعلام منابع رسمی در حال حاضر سیمان تیپ ۱ آبیک در بازار ۵۱ هزار تومان قیمت دارد. سیمان تیپ ۵ تهران نیز ۶۸ هزار تومان به فروش می‌رسد. همچنین قیمت سیمان تیپ ۲ آبیک در بازار ۵۹ هزار تومان اعلام شد.

این‌ها ارقامی است که نشان از ثبات بازار در هفته‌های اخیر دارد. به‌ویژه در روزهایی که برق‌رسانی به صنایع با مشکلات عدیده‌ای مواجه است، حفظ این ثبات دو چندان سخت می‌شود. اما آیا واقعاً سیمان با این قیمت‌ها به دست مصرف‌کننده نهایی می‌رسد؟

قیمت سیمان در بازار چند؟

بررسی‌ها نشان می‌دهد چنین نرخ‌هایی صرفاً در وزارت صمت رسمیت دارد و در بازار اتفاقات دیگری رقم می‌خورد. هر چند مسئولان وزارتخانه قیمت سیمان را در محدوده همان ۵۰ هزار تا ۶۰ هزار تومان اعلام می‌کنند، اما نرخ‌های فروشی گاه به دو برابر هم می‌رسند.

به‌عنوان مثال سیمان تیپ ۲ آبیک که ۵۹ هزار تومان قیمت‌گذاری شده، در کف بازار تا ۱۰۰ هزار تومان هم معامله می‌شود. هر پاکت ۵۰ کیلویی از این سیمان در سطح خرده‌فروشی ۱۰۰ هزار و در عمده‌فروشی‌ها ۸۰ هزار تومان قیمت دارد. یعنی تفاوت ۲۱ هزار تا ۴۱ هزار تومانی با آنچه وزارت صمت به آن تأکید دارد. در صورتی بهای این سیمان ۸۰ هزار تومان محاسبه می‌شود که خریداران حداقل ۲۰۰ پاکت خرید کنند.


بیشتر بخوانید : بازار سیمان در انتظار شوک برق


قیمت سیمان

البته در بازار نرخ‌های بالاتری هم به چشم می‌خورند. به‌عنوان مثال سیمان تیپ ۲ فیروزکوه در هر پاکت ۵۰ کیلویی ۱۱۵ هزار تومان قیمت دارد. در صورت خرید ۲۰۰ پاکت به‌ازای هر خرید ۱۶ هزار تومان تخفیف ارائه می‌شود.

قیمت سیمان

به گزارش تجارت‌نیوز، بررسی‌ها نشان می‌دهد قیمت سیمان در کف بازار از سقف ۱۰۰ هزار تومان هم عبور کرد. این در حالی است که با ورود نرخ‌ها به کانال ۹۰ هزار تومان در میانه خرداد وزارت صمت این نرخ‌ها را جوّ روانی خواند. اما به نظر می‌رسد فعلا این وزارتخانه قصد دارد با اعلام نرخ‌های پایین‌تر فضای بازار را کنترل کند.

کد خبر 455381

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 0 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 3
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • IR ۰۶:۵۲ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۱
    1 0
    بدبخت.اینهای.که.میخواهند.خانه.بسازند.وازدواج.کنند.عمرآ.که.بااین.شرایط.مشکل دارند.
  • رمبو IR ۱۵:۳۹ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۱
    0 0
    والا کشور های پیشرفته دنیا دارند در مورد مسافرت به سیاره های دیگر برنامه می‌ریزند کشور ما هم سیمان سیمان می‌کنند
    • علی IR ۱۴:۳۱ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۲
      0 0
      بله یه دفعه توفکر تخم مرغ وروغن چیه دفعه سیمان که لحظه ای گرونش میکنن