امسال علاوه بر تولید محصولات جدید صادرات را نیز آغاز خواهیم کرد

کارخانه جدید مادیران در منطقه ویژه اقتصادی پیام، در حال تولید یخچال فریزر، ماشین لباسشویی و کولرهای گازی تحت نام تجاری TCL و Xvision است.

به گزارش صدای بورس، رئیس هیئت مدیره مادیران در مجمع عادی سالیانیه با بیان اینکه در سال ۱۴۰۰ سال بسیار سختی را پشت سر گذاشتیم و نتیجه‌اش کاهش سود مجموعه بود، گفت: این مسایل برای مادیران امسال تکرار نخواهد شد و پیش‌بینی سودآوری بهتری داریم. ۱۶۰۰ میلیارد تومان در سه سال گذشته در کارخانه لوازم خانگی پیام سرمایه‌گذاری کرده‌ایم و سودآوری این سرمایه‌گذاری را در سال‌های آتی خواهیم دید و امسال روی ۳ پروژه مهم دیگر برای توسعه تمرکز خواهیم داشت.

امیرمسعود امیری به تاسیس شرکت توسعه صادرات به عنوان ششمین زیرمجموعه هلدینگ اشاره کرد، گفت: این شرکت بر صادرات محصولات به خاورمیانه، کشورهای همسایه شمالی مانند ترکمنستان و روسیه و در نهایت آفریقا تمرکز خواهد کرد. محصولات صادراتی محدود به تلویزیون و لوازم خانگی نخواهد بود و می‌تواند شامل محصولاتی مانند لوازم خانگی کوچک از تولیدکنندگان با کیفیت ایرانی باشد. صادرات آزمایشی در حال انجام است و صادرات ما در سال جاری مستمر خواهد بود.

وی در ادامه با اشاره به فعالیت های شرکت‌های زیرمجموعه گفت: شرکت فروشگاه‌های زنجیره‌ای مادیران بسیار موفق بوده است و تعداد فروشگاه‌های خود را از تعداد ۲۰ در سال گذشته به ۳۵ فروشگاه رسانده است. همه فروشگاه‌ها سودآور هستند و ما قصد داریم به سرعت تا پایان آذر ماه تعداد فروشگاه‌های زنجیره‌ای خود را به ۵۰ عدد برسانیم. علی رغم شرایط بسیار سخت بازار، شرکت فروشگاه‌های زنجیره‌ای مادیران در ۴ ماه اول سال جاری ۳۰۰ میلیارد تومان فروش داشته است.

رئیس هیئت مدیره مادیران تصریح کرد: کارخانه جدید ما در منطقه ویژه اقتصادی پیام، در حال تولید یخچال فریزر، ماشین لباسشویی و کولرهای گازی تحت نام تجاری TCL و Xvision است. ما امسال تولید ماشین ظرفشویی و جاروبرقی را به محصولات اضافه خواهیم کرد. طبیعتاً پروژه‌های توسعه‌ای امیدوارکننده دیگری نیز در دست بررسی هستند اما هنوز به مرحله‌ای نرسیدند که بتوانیم به طور رسمی اعلام کنیم.


  • بیشتر بخوانید:

مجمع سالیانه مادیران برگزار شد / تقسیم سود ۱۱ تومانی


امیری به افزایش عمق تولید در صنایع الکترونیک و لوازم خانگی اشاره کرد و افزود: ما در ایران اولین شرکتی هستیم که تولید پنل‌های تلویزیون LED را به روش Open Cell آغاز کردیم . به این معنی که ما پنل‌ها را به صورت ورق‌های مجزا وارد می‌کنیم و در گرید ۳ کلین روم کارخانه هشتگرد تولید می‌شود. این فرآیند بسیار پیچیده است اما هزینه‌های ما را در درازمدت کاهش می‌دهد و به ما کمک می‌کند که جزو معدود تأمین‌کنندگان تلویزیون با کیفیت بالا در کشور باشیم.

وی در ادامه گفت : در کارخانه لوازم خانگی پیام، ماشین‌آلات تولید اروپایی تقریبا کامل شده است و آخرین قسمت از خط تولید تا پایان شهریور از ایتالیا حمل و نصب خواهد شد. این خطوط بروزترین تجهیزات تولیدی لوازم خانگی در ایران است که نه تنها هزینه‌های تولید را کاهش می‌دهد بلکه کیفیت بی‌نظیری را برای محصولات ما تامین خواهد کرد. این موضوع تاثیر قابل توجهی بر سودآوری مادیران در سال جاری خواهد داشت. مهمتر از این، با تکمیل این روند، سرمایه‌گذاری سنگین مادیران برای ساختن کارخانه پیام به پایان می‌رسد و بیشترین سرمایه ما برای افزایش حجم تولید و گسترش سهم بازار به کار گرفته خواهد شد.

رئیس هیئت مدیره مادیران به سناریوی توافق برجام یا ادامه تحریم‌های ظالمانه اشاره کرد و گفت: ما برای هر دو شرایط برنامه‌های دقیقی در نظر گرفتیم. اگر تحریم‌های سخت ادامه پیدا کند، مادیران از عدم حضور رقبای خارجی سود می‌برد و سریعا تولید خود را افزایش خواهد داد. ما نه تنها می‌توانیم سهم بازار خود را در ایران افزایش دهیم، بلکه صادرات خود را نیز آغاز خواهیم کرد. در صورت توافق و لغو تحریم‌ها، حدود ۶ ماه طول می‌کشد تا شرکت‌های ایرانی بتوانند از گشایش اعتبارات بین‌المللی بهره‌مند شوند. بنابراین در این موقعیت مادیران، افزایش قابل توجهی در نقدینگی و سرمایه در گردش خود خواهند داشت.این امکانات جدید قطعا به افزایش حجم تولید ما در تمامی محصولات کمک خواهد کرد.

امیر مسعود امیری از مذاکره با تولیدکننده‌های بین‌المللی مختلف هم در صنعت لوازم خانگی و هم تلویزیون خبرداد و افزود: امیدواریم بتوانیم با اضافه شدن برندهای معروف بین‌المللی عرضه محصولات خود را تقویت کنیم‌. هر یک از نام‌های معروف بین‌المللی تاثیر قابل توجهی روی فروش و سودآوری ما خواهد داشت. بنابراین ما اطمینان داریم که مادیران در صورت وقوع هر دو شرایط رشد سلامتی خواهد داشت. با توجه به پایان یافتن پاندمی کرونا، امکان دریافت تسهیلات بیشتر بانکی و دسترسی راحت‌تر به ارز نیمایی برای واردات، بستر مناسب‌تری برای فروش مادیران امسال فراهم خواهد شد.

کد خبر 455340

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 3 =