گل های کهنه به عروس و دامادها قالب می شود!

رئیس اتحادیه فروشندگان گل و گیاه گفت : برخی از تالار ها در انتهای باغ خود سردخانه های کوچکی درست کردند. گل مراسمی که تمام می شود را در این سردخانه های می گذارند و دوباره برای مراسم شب بعد استفاده می کنند.

با شروع کرونا بسیاری از کسب و کارها تعطیل شد. کسبه با مشکلات زیادی در این مدت دست و پنجه نرم کردند که در نهایت خوشبختانه با کاهش موارد ابتلا به این بیماری شرایط به حالت قبلی بازگشت. هر چند که بسیاری از اصناف معتقدند حمایتی از آن ها در این مدت نشد اما همین که به روال قبل بازگشتند، خوب است. اما گویی مردم به آن شرایط عادت کردند و دیگر مراسم های زیادی را در شهر نمی بینیم حداقل با آن جلال و شکوه قبل! در این بین مشاغلی هستند که از بین رفتن مراسم ها برایشان مشکلات زیادی را به وجود آورده است که یکی از آن ها گل فروش ها هستند.

در خصوص میزان افزایش قیمت گل و گیاه در سال ۱۴۰۱ و وضعیت این صنف در بازار به گفت و گو با اکبر شاهرخی، رئیس اتحادیه فروشندگان گل و گیاه تهران پرداخت.

شاهرخی در خصوص میزان تقاضا مردم برای خرید گل و گیاه با توجه به کاهش کرونا و برگزاری مراسم ها اظهار داشت: میزان تقاضا نسبت به سال گذشته بسیار کم شده است. هیچ خبری نیست و این خیلی بد است.

وی با اشاره به علت های کمبود تقاضا در بازار گفت: میزان تولید بالا رفته و در نتیجه قیمت گل ارزان است اما خریدار نیست. با وجود وضعیت اقتصادی مردم انقدر خرجشان زیاد است که به خرید گل نمی رسد.

رئیس اتحادیه گل و گیاه پیرامون افزایش قیمت گل در سال جاری بیان کرد: قیمت رز حدود ۳ سال است که ۳۰ تومان است و افزایش قیمتی نداریم. تنها دو روز در سال روز مادر و پدر، افزایش قیمت گل و گیاه را مشاهده می کنید. هر چند که روز مادر و پدر و نوروز امسال افزایش قیمتی نداشتیم.

رئیس اتحادیه فروشندگان گل و گیاه تهران همچنین گفت: افزایش قیمت در این دو مناسبت سال به دلیل کمبود است و چون امسال کمبود نداشتیم در نتیجه افزایش قیمتی نبود. زمانی که کرونا کم شد، گل بسیار فراوان بود. اما با شرایط فعلی عروسی ها، دورهمی ها و مراسم های مختلف کم شده است. دیگر مردم برای مناسبت های مختلف گل خریداری نمی کنند.


بیشتر بخوانید: تجار ایرانی تمایلی برای صادرات به روسیه ندارند


شاهرخی در خصوص تاثیر برگزاری مراسم های عروسی بر میزان فروش گل گفت: تالاری ها زرنگ شده اند. برخی از تالار ها در انتهای باغ خود سردخانه های کوچکی درست کردند. گل مراسمی که تمام می شود را در این سردخانه های می گذارند و دوباره برای مراسم شب بعد استفاده می کنند. در برخی موارد از گل یک مراسم تا یک هفته استفاده می کنند. الان شما به هر تالاری بگویید گل مراسم را خودم می آورم نمی پذیرد. این موضوع در صنف ما بسیار تاثیر دارد و از دو سو به صنف ما آسیب می زند؛ کاهش فروش و بیکاری افرادی که گل آرایی می کنند.

به گزارش گسترش نیوز -وی همچنین در ارتباط با گل آرایی ماشین عروس نیز گفت: برخی تالارها ماشین عروس را روی قرارداد خود دارند. گل فروش ها ماشین عروس بسیار کمی را درست می کنند. گل فروش های ما به دلیل رقابت با باغداران و تالارها قیمت های بسیار کمی دارند. در خصوص این موضوع با اتحادیه تالارداران صحبت کردیم و این مشکل حل نشده است.

کد خبر 455096

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 11 =