لحظه به لحظه با بازار دوشنبه ۱۳ تیر ۱۴۰۱

روز گذشته شاخص کل با رشد ۱ هزار و ۳۴۶ واحدی به ۱ میلیون و ۵۰۲ هزار و ۹۷۹ واحد رسید و شاخص هم وزن نیز با رشد ۱ هزار و ۱۵۹ واحدی به ۴۱۸ هزار و ۳۶۲ واحد رسید. نمادهای «فملی»، «وبملت» بیشترین تاثیر منفی و نمادهای «فارس»، «بفجر»، «نوری»، «کگل» و «شبتدر» بیشترین تاثیر مثبت را بر شاخص کل داشتند. به باور بسیاری از کارشناسان، بورس اگر در هفته جاری بازدهی منفی هم نداشته باشد اما به احتمال زیاد رکود بازار سرمایه به خاطر بلاتکلیفی برجامی ادامه دارد. البته این احتمال وجود دارد که انتشار خبری مثبت بتواند وضعیت بازار را تغییر دهد. گروه هایی که بیشتر از سایرین تحت تاثیر ریسک برجام هستند؛ گروه های بانکی و بیمه ای می باشند.

۱۲:۳۲⏰

احتیاط همچنان در رفتار معامله گران بخصوص در نمادهای بزرگ و کامودیتی محور موج میزند .نمادهای خودرویی سوار بر موج اخبار در مدار مثبت به کار خود پایان دادند.نمادهای کگل، شستا و بفجر بیشترین تاثیر مثبت را بر شاخص کل داشتند.


۱۲:۲۳⏰

در حالی دقایق پایانی بازار امروز را پشت سر می گذاریم که ارزش معاملات خرد به ۲,۸ هزار میلیارد تومان رسیده و تراز پول خرد منفی ۲۲۵ میلیارد تومان است. ۳۲۴ نماد مثبت و ۲۸۲ نماد منفی داد و ستد می شوند. ارزش صفوف خرید به ۳۲۲ میلیارد تومان افزایش یافته و ارزش صف های فروش ۱۱۶ میلیارد تومان است.


۱۲:۱۸⏰

در فرابورس شاهد افزایش ۵۱ واحدی شاخص هستیم و نمادهای دماوند،بمپنا ،بساما ،شاوان ،زاگرس ،دی بیشترین تاثیرگذاران مثبت هستند.خودرو ، فلزات اساسی و محصولات شیمیایی به ترتیب ارزش معامله ۲۸۳ میلیارد تومان ، ۲۳۷ میلیارد تومان و ۱۵۱ میلیارد تومان داشته‌اند و بیشترین حجم معامله را رقم زده‌اند.


۱۲:۱۷⏰

شاخص کل با افزایش بیش از ۴ هزار واحدی به ۱ میلیون و ۵۰۷ هزار واحد رسیده و شاخص هم‌وزن با رشد بیش از ۲ هزار واحدی همراه بوده است.کگل،شستا،بفجر،خودرو ،مبین،ومعادن و خساپا نمادهای مثبت‌ساز شاخص کل هستند.


۱۲:۰۸⏰

عموم نمادهای گروه فرآورده های نفتی در حالی معاملات امروز را به پایان میبرند که با وجود حمایت کدهای حقوقی، اغلب در محدوده صفر تابلو با نوسانات اندکی روبرو بوده و داد و ستد می‌شوند.


۱۲:۰۵⏰

شاخص کل هم‌وزن امروز نیز از شاخص پیشی گرفته است و رشد بیش از نیم‌درصد را به ثبت رسانده است. در فضای مبهم بزرگان در مواجهه با هراس از بازار جهانی، کوچکترهای بازار سهام که وضعیت بنیادی بعضا مناسبی نیز دارند بیش از قبل مورد توجه قرار گرفته‌اند. نکته جالب توجه این‌که از نظر نسبت قیمت به درآمد گذشته‌نگر بسیاری از سهام بزرگ با سهام کوچک قابل مقایسه هستند و همین موضوع شاید باعث شده که بازار توجه بیشتری به کوچکترها داشته باشد.


۱۲:۰۴⏰

معاملات سهام امروز نیز چندان چنگی به دل نمی‌زند و اما نکته امیدوارکننده توقف شاخص در مسیر نزولی و شاید برای معامله‌گران تکنیکی حفظ سطح یک میلیون و ۵۰۰ هزار واحد است. همچنان تردید معامله‌گران در قبال نمادهای بزرگ مشاهده می‌شود. از نکات جالب توجه معاملات امروز رشد دوباره سهام خودرویی است و هنوز به نظر می‌رسد موج اخبار مهمترین دلیل برای حمایت از سهام این گروه است.


۱۱:۵۵⏰

بیشترین حجم فروش حقوقی

شستا،وبملت،وساپا،کارا،همای،فملی،وپست،کمند،شپنا،اعتماد


۱۱:۴۴⏰

عموم نمادهای گروه خودرویی همچنان در مدار مثبت داد و ستد می‌شوند.


۱۱:۳۳⏰

۰۹:۳۰ خروج حدود ۵ میلیارد تومانی پول حقیقی تا این لحظه

۱۰:۳۰ خروج حدود ۷۵ میلیارد تومانی پول حقیقی تا این لحظه

۱۱:۳۰ خروج حدود ۱۵۷ میلیارد تومانی پول حقیقی تا این لحظه


۱۱:۲۴⏰

با توجه به معاملات امروز، شاخص کل بورس برای دومین بار طی ۷ روز معاملاتی گذشته، در سطح یک میلوین و پانصد هزار واحد ، حمایت شد.


۱۱:۱۶⏰

گزارش بازار

شاخص کل ۱,۵۰۷,۳۵۵

۴۳۶۹.۱۸ واحد مثبت

ارزش بازار ۵۹,۴۰۴,۹۵۹ میلیارد ریال

ارزش معاملات ۱۶,۶۵۷ میلیارد ریال

حجم معاملات ۲.۷۶۶ میلیارد سهم

نمادهای تاثیر گذار در شاخص

کگل ۵۰۷ واحد مثبت

شستا ۴۹۷ واحد مثبت

بفجر ۴۰۰ واحد مثبت

خودرو ۳۵۹ واحد مثبت

خساپا ۲۰۳ واحد مثبت

وامید ۱۹۶ واحد مثبت

شبندر ۱۷۰ واحد مثبت


۱۱:۰۵⏰

حرکت شپنا مماس بر مرز صفر تابلو معاملاتی/ تاکنون حدود ۵۷ درصد خریدهای این نماد توسط حقیقی ها انجام شده است.


۱۰:۵۹⏰

ارزش معاملات خرد تا این دقایق ۱۶۶۷ میلیارد تومان بوده است.

بالاترین ارزش معاملات:

فمراد،وساپا،خزامیا


۱۰:۵۶⏰

مجوز افزایش سرمایه ۲۱۰ درصدی #ختور از محل مازاد تجدید ارزیابی دارایی‌ها صادر شد.


۱۰:۵۰⏰

ومعادن در نزدیکی مرز صفر تابلو نبض مثبت می‌زند. این در حالی است که بیش از ۹۰ درصد خریدهای امروز این نماد توسط کدهای حقوقی انجام شده است.


۱۰:۴۲⏰

۰۹:۳۰ خروج حدود ۵ میلیارد تومانی پول حقیقی تا این لحظه

۰۹:۳۰ خروج حدود ۷۵ میلیارد تومانی پول حقیقی تا این لحظه


۱۰:۳۲⏰

شستا با قیمت ۹۳.۸ تومان نوسان مثبت دارد و حجم معامله آن از ۲۷۴ میلیون سهم عبور کرده است ؛خرید حقیقی ۵۰ درصد و حقوقی ۵۰ درصد / وغدیر و ونیکی تنها نمادهای گروه چندرشته‌ای هستند که با افت قیمت در مدار قرمز معامله می‌شوند.


۱۰:۳۱⏰

در شرایطی که معاملات امروز بورس با برتری سمت تقاضا و با غلبه خریداران بر فروشندگان در عمده نمادهای معاملاتی آغاز گردید، اما دقایقی است که با عقب نشینی نسبی خریداران و خودنمایی سمت عرضه بخصوص در بر خی صنایع چون فلزاتی ها، بانکی ها و برخی نمادهای شیمایی، روند صعودی شاخصها متوقف شده است. بدین ترتیب تا کنون شاخص کل با بیشترین تاثیرپذیری مثبت از نمادهای شستا، خودرو و بفجر با رشد حدود ۴۱۰۰ واحدی روبرو شده است. شاخص هم وزن نیز حدود ۲۲۰۰ واحد پیشروی کرده است. ارزش معاملات خرد در محدوده ۱۴۰۰ میلیارد تومان قرار گرفته و شاهد خروج حدود ۶۵ میلیارد تومان نقدینگی توسط کدهای حقیقی از گردونه معاملات هستیم.


۱۰:۲۲⏰

گروه سرمایه گذاری ،شیمیایی و خودرویی مورد توجه حقیقی ها قرار گرفته اند.کلیت بازار همچنان کم حجم و ورود پولی دیده نمی شود.


۱۰:۱۴⏰

معاملات روان تاپیکو در مدار ۰.۵ درصد مثبت/ نوسانات در محدوده قیمتی ۱۶۰۶۰ ریال در حال انجام


۱۰:۰۵⏰

گزارش بازار

شاخص کل ۱,۵۰۶,۸۵۱

۳۸۶۵.۶۸ واحد مثبت

ارزش بازار ۵۹,۳۹۲,۲۸۶ میلیارد ریال

ارزش معاملات ۹,۶۰۱ میلیارد ریال

حجم معاملات ۱.۶۲۴ میلیارد سهم

نمادهای تاثیر گذار در شاخص

شستا ۶۲۲ واحد مثبت

خودرو ۴۱۲ واحد مثبت

بفجر ۲۴۲ واحد مثبت

شبندر ۲۳۸ واحد مثبت

خساپا ۲۲۸ واحد مثبت

فولاد ۲۲۲ واحد مثبت

کگل ۱۵۲ واحد مثبت


۹:۵۳⏰

معاملات روان زاگرس در مدار ۱ درصد مثبت/ بیش از ۹۵ درصد خریدهای امروز این سهم تا اینجا توسط حقیقی ها انجام شده است.


۹:۴۳⏰

شاخص_کل: ۱,۵۰۶,۴۳۷

شاخص کل(هم وزن): ۴۲۰,۰۴۴

ارزش معاملات خرد: ۷۶۵ میلیارد تومان

ورود پول حقیقی: ۲۲ میلیارد تومان


۹:۴۱⏰

برترین صف های خرید: وسالت، سامان، تاتمس، شلرد و خکاوه، بیشترین صفوف فروش: انرژی۱، آینده، حبندر، کباده و ثقزوی. مشارکت حقیقی ها از خریدهای بازار بیش از ۸۵ درصد و از کل فروش ها ۸۶,۶ درصد است.


۹:۳۴⏰

خروج حدود ۵ میلیارد تومانی پول حقیقی تا این لحظه


۹:۳۲⏰

طی نیم ساعت اول، ارزش معاملات خرد به حدود ۶۰۰ میلیارد تومان رسیده و تراز پول خرد تنها ۳ میلیارد تومان منفی است. هم اکنون ۴۴۱ نماد مثبت، ۱۴۵ نماد منفی، ۶۲ نماد دارای صف خرید و ۴۲ نماد دارای صف فروش هستند. جمع ارزش صف های خرید ۳۰۶ میلیارد تومان و مجموع ارزش صفوف فروش ۱۲۱ میلیارد تومان است.


۹:۳۰⏰

در عموم نمادهای صنعت نیروگاهی امروز نیز سمت تقاضا دست برتر را دارد. در شرایطی که بفجر در مدار ۴ درصد مثبت و مبین در مدار ۲ درصد مثبت معامله می‌شوند، خریداران بمپنا و دماوند صف نشین شده اند.


۹:۲۲⏰

۴۴۱ نماد مثبت

۱۳۸ نماد منفی

۳۷ نماد صف فروش

۶۱ نماد صف خرید

ارزش معاملات خرد ۴۰۶ میلیارد تومان

شاخص کل ۱۷۰۲ واحد مثبت

شاخص هم وزن ۱۰۶۰ واحد مثبت


۹:۲۰⏰

در گروه بانکی نیز عموم نمادها سبزپوش بوده و در مدار مثبت داد و ستد می‌شوند/ دی در مدار ۱.۷ درصد مثبت ، وبصادر در مدار ۱ درصد مثبت و وتجارت در مدار ۱.۲ درصد مثبت داد و ستد می‌شوند. وبملت نیز در نزدیکی مرز صفر تابلو نبض مثبت می‌زند.


۹:۱۳⏰

شاخص کل پس از واکنش به حمایت ۱میلیون و پانصد هزار

اکنون شاهد افزایش تقاضا در اکثر گروه های بازار به ویژه گروه های ،خودرویی ،قند شکر و ،سرمایه گذاری هستیم.


۹:۱۰⏰

تعداد نمادهای سبز و قرمز

۳۸۹ نماد سبز

۱۹۱ نماد قرمز


۹:۰۹⏰

خودرویی ها امروز روندی مثبت را آغاز کرده اند و قطعه سازها رشد بیشتری را تجربه میکنند.


۹:۰۵⏰

بازار کم حجم و مثبت و با اقبال به نمادهای کوچکتر آغاز به کار کرده است.


۸:۵۵⏰

صف خرید

وسالت ۴۶ میلیون سهم

فسازان ۱۸ میلیون سهم

ولشرق ۱۶ میلیون سهم

تکنو ۸ میلیون سهم

خفنر ۴ میلیون سهم

خبر تکمیلی...

کد خبر 454788

اخبار مرتبط

  • منتظر کاهش قیمت خودرو باشیم؟

    منتظر کاهش قیمت خودرو باشیم؟

    رئیس اتحادیه نمایشگاه داران خودرو گفت: برخی از سایت‌ها ممکن است با افزایش نرخ ارز، قیمت خودروها را بالاتر از ارزش واقعی آن‌ها نشان دهند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 1 =