۱۲ تیر ۱۴۰۱ - ۱۶:۵۴
روزهای خوش "دلقما" در راه است

با توجه به طرح‌های توسعه‌ زیاد شرکت، داروسازی لقمان سال جدید افزایش سرمایه می‌دهد.

صدای بورسمیثم قریشی؛ شرکت دارویی و بهداشتی لقمان با نزدیک به ۵۰ سال سابقه فعالیت، یکی از بزرگترین تولیدکنندگان انواع محصولات دارویی در کشور است. محصولات این شرکت شامل بیش از ۱۳۰ قلم در اشکال مختلف دارویی مثل قرص، کپسول، ویال، شربت، سوسپانسیون و ساشه است. این شرکت در سال ۱۴۰۰ به سود خالص ۱۹۴.۴۷۴ میلیون ریالی رسید که نسبت به سال ۹۹ کاهش ۹۰ درصدی را تجربه کرده است همچنین سود هر سهم شرکت از ۲۹۷۹ ریال در سال ۹۹ به ۲۹ ریال تقلیل یافته است؛ این کاهش سود هر سهم به دلیل افزایش سرمایه شرکت اتفاق افتاده است. در سال ۱۴۰۰ فروش به شرکت‌های پخش به میزان ۳۷ درصد و به شرکت های توزیع در سراسر کشور، به میزان ۶۹ درصد نسبت به سال ۹۹ رشد داشته است همچنین ۵ پروانه برای تولید محصولات جدید و افزودن به سبد لقمان گرفته شده است.

میثم نورمحمدی، مدیرعامل شرکت دارویی و بهداشتی لقمان گفت: مجمع عمومی عادی سالیانه ۱۴۰۰ برگزار و نکات مهم صورت‌های مالی تشریح شد. سال گذشته شرکت حدود ۲۴۰ میلیارد تومان فروش داشت که از این مبلغ ۱۹ میلیارد تومان سود عملیاتی به دست آمد.


بیشتر بخوانید: نفت سپاهان به مجمع می رود


وی افزود: سال جدید شرکت دارویی و بهداشتی لقمان در حوزه‌های مختلف افزایش ظرفیت تولید و طرح توسعه دارد برای مثال در بخش کارتریج‌های دندانپزشکی تولید افزایش پیدا کرده است؛ در سایر خطوط هم برنامه‌های توسعه زیادی داریم که احتمالا سال ۱۴۰۱ یک خط تولید جدید راه‌اندازی می‌شود. در حوزه تحقیقاتی برنامه‌های زیادی تعریف شده است که در آینده باعث اضافه شدن محصولات جدید به سبد داروسازی لقمان می‌شود و فروش شرکت را بالا می‌برد.

نورمحمدی ادامه داد: با توجه به طرح‌های توسعه‌ای که در شرکت تعریف شده است امسال باید افزایش سرمایه بدهیم. در حال آماده‌سازی طرح توجیهی افزایش سرمایه هستیم و بعد از تصویب توسط حسابرس شرکت، گزارش آن به بورس اعلام می‌شود.

کد خبر 454760

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 3 =