رونمایی از سه محصول دانش بنیان حوزه فین تک و دانش‌بنیان شدن شرکت خدمات مدیریت صبا تامین

از سه محصول دانش بنیان حوزه فین تک شرکت خدمات مدیریت صبا تأمین با حضور برخی اعضا هیئت مدیره و مدیرعامل شستا، معاونین شستا و مدیران عامل هلدینگ‌های تابعه شستا  رونمایی شد.

به گزارش صدای بورس، به گزارش روابط عمومی شرکت سرمایه‌گذاری صبا تأمین، سید محمدجواد میرطاهر مدیرعامل شرکت سرمایه‌گذاری صبا تأمین در ابتدای این رویداد با اشاره به اهمیت حوزه فین تک در بازارهای مالی گفت: شرکت خدمات مدیریت صبا تأمین یکی از شرکت‌های تابعه شرکت سرمایه‌گذاری صبا تأمین و وابسته به شستا است که در یکسال اخیر به فعالیت در حوزه‌های فناوری اطلاعات و فین تک پرداخته است و به تازگی توانسته در جمع شرکت‌های دانش بنیان قرار گیرد.

وی در خصوص محصولات تولید شده در این شرکت گفت: شاخص شستا، نقشه بازار شستا و الگوریتم اختصاصی و پیشرفته بازارگردانی از جمله محصولات این شرکت هستند که در حال حاضر به مرحله بهره‌برداری رسیده است؛ وی ادامه داد: الگوریتم بازارگردانی محصولی است که بر اساس تکالیف تعیین شده توسط مجموعه شستا و مسئولیت مجموعه صبا تأمین در بازارگردانی سهام شرکت‌های پذیرفته شده در بازار سرمایه، طراحی و مورد بهره‌برداری قرار گرفت. او در خصوص ویژگی‌های این محصول گفت: این محصول چند وقتی است که مورد بهره‌برداری قرار گرفته است و در حال بهبود مستمر است از جمله مزیت‌های کلیدی این الگوریتم، کاهش ۴۰ درصدی هزینه‌های مربوط به بازارگردانی است. تجاری‌سازی در دستور کار قرار داشته و امکان ارائه خدمات بازارگردانی به کلیه فعالان بازار به زودی فراهم خواهد شد.

او در خصوص دیگر محصولات فین تک اضافه کرد: شاخص شستا؛ شاخصی است که می‌تواند تصویری واضح از عملکرد هلدینگ‌های شستا و تمامی شرکت‌های تابعه آن ارائه نماید. این شاخص علاوه بر افزایش شفافیت در بازار سرمایه و تسهیل در گردش اطلاعات، می‌تواند با توجه به سهم بالای مجموعه شستا در بازار سرمایه به ابزاری کمک‌کننده در تصمیم‌سازی برای فعالان بازار، سرمایه‌گذاران، مدیران دارایی و... بدل شود. نقشه بازار شستا نیز به ارائه اطلاعات لحظه‌ای از بازار در قالبی جدید می‌پردازد. این دو پلتفرم مزیت‌های فراوانی جهت رصد وضعیت بازار سرمایه شرکت‌های تابعه شستا برای مدیران ارشد شستا فراهم خواهد کرد.

در ادامه این نشست ابراهیم بازیان مدیرعامل شرکت سرمایه‌گذاری تأمین اجتماعی با اشاره به نام‌گذاری سال تولید، دانش بنیان و اشتغال آفرین و با استقبال از دانش بنیان شدن شرکت خدمات مدیریت صبا تأمین، این اتفاق را اقدامی مهم و با اهمیت خواند.

ایشان با اشاره به اهمیت توسعه ابزارها و راهکارهای نوین در بازارهای مالی گفت: به منظور توسعه و عملکرد هرچه بهتر هلدینگ‌های شستا در بازار سرمایه، شورای هماهنگی بازار سرمایه با حضور تمامی هلدینگ‌های تابعه شستا به منظور بحث و تبادل نظر، آسیب‌شناسی و یافتن نقاظ ضعف و ارائه راهکارهای ناظر به بازار سرمایه تشکیل می‌گردد تا موضوعات مربوط به آن با جدیت بیشتری دنبال شود. او با اشاره به این موضوع که شرکت سرمایه‌گذاری صبا تأمین محور این شورا است، از جمله وظایف این شورا را موضوعات مختلفی مانند تأمین مالی، سبدگردانی، عرضه‌های اولیه و... بیان نمود.

بازیان با اشاره به بحث‌های تحولی به منظور بهبود وضع موجود اضافه کرد: تأمین مالی یکی از موضوعاتی است که باید به آگاهی و کسب اطلاعات به سمت آن حرکت کرد؛ موضوع مهم و حیاتی که قبل از انجام باید به پرسش‌های مهمی مانند اینکه چه زمانی و به چه منظوری و به چه شیوه‌ای انجام می‌گیرد؛ به درستی پاسخ دهد.

لازم به ذکر است شرکت خدمات مدیریت صبا تأمین با ارزیابی و تشخیص صلاحیت معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، در جمع شرکت‌های دانش‌بنیان کشور قرار گرفت. این شرکت پیش از این به ارائه خدمات در حوزه سازماندهی و عرضه مجموعه شرکت‌های شستا می‌پرداخت؛ با تغییرات صورت گرفته در سال‌های اخیر، مانند ورود شرکت‌های مجموعه شستا از طریق عرضه‌های اولیه به بازار سرمایه ماهیت فعالیت این شرکت نیز در یکسال اخیر تغییر کرد. این شرکت متناسب با نیازهای روز در حوزه فینتک ماهیت خود را به ساخت و ارائه محصولات حوزه‌ی فناوری اطلاعات در بازارهای مالی تغییر داد. شرکت خدمات مدیریت صبا تأمین با تغییر رویکردهای حاصل شده در دوران مدیریت جدید و با بکارگیری نیروهای نخبه و رویکردی دانش بینان به تولید چند محصول شتاب داده و توانسته به تولید نهایی چند محصول مهم دست یابد.

کد خبر 454757

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 9 =