قیمت رب‌های خانگی به کیلویی ۱۰۰ هزار تومان رسید

سندیکای صنایع کنسرو کشور در نامه‌ای که به امضای ۱۱۴شرکت و واحد تولیدی عضو این سندیکا رسیده، از معاون اول رئیس‌جمهوری و رئیس ستاد تظیم بازار خواستند با توجه به تغییرات هزینه تولید محصولات کنسروی، قیمت ۲ محصول تعزیراتی این صنعت مورد تجدید نظر قرار گیرد.

به گزارش صدای بورس، سندیکای صنایع کنسرو کشور در نامه‌ای که به امضای ۱۱۴شرکت و واحد تولیدی عضو این سندیکا رسیده، از معاون اول رئیس‌جمهوری و رئیس ستاد تظیم بازار خواستند با توجه به تغییرات هزینه تولید محصولات کنسروی، قیمت ۲ محصول تعزیراتی این صنعت مورد تجدید نظر قرار گیرد.

در بخشی از این نامه که رونوشت آن در اختیار همشهری قرار گرفته، ده‌ها شرکت تولیدکننده محصولات غذایی و کنسروی ضمن اعلام آمادگی برای ارائه «مستندات و ادله متقن» در زمینه هزینه‌های تولید در جلسات کارشناسی، درخواست کرده‌اند ۲محصول رب گوجه فرنگی و کنسرو تن‌ماهی «از شمول قیمت‌گذاری پیشینی خارج یا دست‌کم در کوتاهترین زمان اجازه افزایش قیمت منطقی برای آنها صادر شود.»

اعضای سندیکای صنایع کنسرو در بخشی از این نامه با اشاره به تبعات تثبیت قیمت این اقلام بدون درنظر گرفتن رشد هزینه‌ها و قیمت تمام‌شده برای تولیدکننده، تداوم وضع موجود را موجب «بر هم خوردن تعادل بازار، نادیده گرفتن اصل عرضه و تقاضا، زیان تولید کننده، کاهش انگیزه سرمایه‌گذاری، کمبود کالا در بازار و کاهش کیفیت محصولات تولیدی» دانسته‌اند.

گزارش‌های میدانی و همچنین اظهارات فعالان بازار حاکی از آن است که در ۲ ماه گذشته عرضه این دو محصول به بازار دچار اختلال بوده و بعضی از شرکت‌ها از تولید یا عرضه محصول خودداری کرده‌اند.


بیشتر بخوانید: عرضه رب با قیمت سال گذشته


مشاهدات نشان می‌دهد در بسیاری از فروشگاه‌ها از برندهای شناخته‌شده خبری نیست و با کم‌شدن تعداد قوطی‌های رب شرکتی در سوپرماکت‌ها بخشی از تقاضای مصرف به سمت رب‌های خانگی رفته و باعث افزایش شدید قیمت این محصولات تا کیلویی ۱۰۰هزار تومان شده است.

دبیر سندیکای صنایع کنسرو ایران نیز هفته گذشته در گفت‌وگو با همشهری با تأیید کاهش عرضه رب در فروشگاه‌ها، این مشکل را ناشی از بلاتکلیفی شرکت‌های تولیدکننده در زمینه قیمت این محصول عنوان کرد.

به گزارش همشهری آنلاین، محمد میررضوی گفت: با وجود ارائه آنالیز قیمت مواداولیه تولید رب گوجه‌فرنگی و کنسرو تن‌ماهی به سازمان حمایت برای تعیین قیمت جدید، این سازمان ۲ ماه است که تولیدکنندگان را در بلاتکیلفی گذاشته و قیمت‌های جدید را اعلام نمی‌کند، این در حالی است که قیمت تمامی آیتم‌های تأثیرگذار در تولید طی یک‌سال اخیر به‌شدت رشد داشته و عرضه محصول با قیمت قبل برای شرکت‌ها توجیه اقتصادی ندارد.

کد خبر 454708

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

  • درخواست صاحبان صنایع کنسرو برای واقعی‌سازی‌ قیمت‌ها

    درخواست صاحبان صنایع کنسرو برای واقعی‌سازی‌ قیمت‌ها

    سندیکای صنایع کنسرو کشور در نامه‌ای که به امضای ۱۱۴شرکت و واحد تولیدی عضو این سندیکا رسیده، از معاون اول رئیس‌جمهوری و رئیس ستاد تظیم بازار خواستند با توجه به تغییرات هزینه تولید محصولات کنسروی، قیمت ۲ محصول تعزیراتی این صنعت مورد تجدید نظر قرار گیرد.

  • افت ۲۲ درصدی ارزش بازار سهم غشهداب

    افت ۲۲ درصدی ارزش بازار سهم غشهداب

    تحلیلی از مقایسه نرخ فروش ماهانه محصولات گروه رب و گروه سس غشهداب را در این مطلب دنبال کنید.

  • سقف قیمت تن ماهی چه رقمی است؟

    سقف قیمت تن ماهی چه رقمی است؟

    دبیر سندیکای کنسرو گفت: ابلاغیه سازمان ملی استاندارد مبنی بر تغییر لیبل برندهای معتبر در نهایت هزینه‌های اضافی به مصرف‌کنندگان تحمیل می‌کند؛ چراکه باعث افزایش قیمت تمام شده کالاها می‌شود از این‌رو امیدوارم که این مصوبه به صورت پایلوت در همان شهرها باقی بماند و سراسری نشود.

  • موافقت وزارت جهاد با افزایش قیمت رب

    موافقت وزارت جهاد با افزایش قیمت رب

    معاون توسعه بازرگانی وزارت جهاد کشاورزی در نامه ای به سازمان حمایت با افزایش قیمت رب به ۴۵ هزار تومان موافقت کرد.

  • دولت به موضوع کم فروشی محصولات غذایی و شوینده ورود کرد

    دولت به موضوع کم فروشی محصولات غذایی و شوینده ورود کرد

    اداره کل استاندارد استان تهران رسیدگی به کم‌فروشی‌های وزنی محصولات صنایع غذایی و شوینده‌ها را در دستور کار قرار داده است.

  • جزئیات قیمت کالاهای اساسی خانوار

    جزئیات قیمت کالاهای اساسی خانوار

    بررسی وضعیت قیمت کالاهای اساسی و اقلام ضروری خانوار در هفته اول تیرماه حاکی از ثبات نسبی قیمت‌ها نسبت به هفته گذشته است.

  • عرضه رب با قیمت سال گذشته

    عرضه رب با قیمت سال گذشته

    دبیر سندیکای صنایع کنسرو ایران گفت: بعد از افزایش نرخ یک محصول خرید آن از سوی مصرف‌کنندگان اصلی، به حاشیه می‌رود؛ در همه دنیا ماهی غذای سلامت شناخته شده است و کنسرو ماهی خوراک دانشجویان، کارگرها و قشر متوسط و ضعیف جامعه است که بعد از افزایش نرخ این محصول میزان خرید از سوی این افراد حدود ۲۰ تا ۲۵ درصد کاهش پیدا کرد.

  • رشد شدید قیمت رب گوجه فرنگی+جدول قیمت

    رشد شدید قیمت رب گوجه فرنگی+جدول قیمت

    در این خبر به بررسی قیمت انواع رب گوجه فرنگی در بازار پرداختیم.

  • پایان خریدهای هیجانی در بازار مواد غذایی

    پایان خریدهای هیجانی در بازار مواد غذایی

    با حذف ارز ترجیحی و هدفمندسازی یارانه‌ها از اردیبهشت قیمت بیشتر کالاهای اساسی بالا رفته و تقاضا را در بازار دچار تغییراتی کرده است. فروشنده‌ها از پایان خریدهای هیجانی و انبوه می‌گویند و معتقدند تغییرات قیمت کالاها باعث شده مردم خرید و مصرف خود را مدیریت کنند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 14 =