برگزاری همایش بازار مشتقه در ایران، چالش‌ها و راهکارها + جزئیات

همایش «بازار مشتقه در ایران، چالش‌ها و راهکارها» فردا برگزار می‌شود.

به گزارش صدای بورس، بازار مشتقه در ایران، چالش‌ها و راهکارها سخنرانان کلیدی این همایش علی نقوی مدیرعامل بورس انرژی، میثم فدائی مدیرعامل فرابورس ایران، محمد جواد میرطاهر عضو هیئت مدیره شرکت بورس تهران، رحمان آراسته مدیربازار مشتقه و صندوق های کالایی بورس کالا و سلمان یزدان مدیرعامل استارتاپ مشتقه ریسکاو یکشنبه ۱۲ تیر ماه در سالن فرابورس ایران برگزار خواهد شد.

برگزاری همایش بازار مشتقه در ایران، چالش‌ها و راهکارها + جزئیات

سلمان یزدانی مدیرعامل استارتاپ مشتقه ریسکاو گفت: استارتاپ ما تولید محور نیست و به سرمایه زیادی نیز نیاز ندارد، بیشتر هدف این است که بازار را به افراد مختلف بشناسانیم و خود، در کنار آنها به عنوان مشاور حضور داشته باشیم. بر خلاف بقیه موافق نیستم که ما از دنیا جدا هستیم، امروز ما در دنیا بازار مشتقه داریم.

مدیرعامل استارتاپ مشتقه ریسکاو در ارتباط با برگزاری این همایش گفت: بازار مشتقه معروف‌ترین و پر معامله‌ترین بازار دنیا است. ارزش بازار مشتقه در دنیا نزدیک به ۵۰۰ برابر ارزش بازار کریپتوهاست اما به دلیل چالش‌هایی که وجود دارد، در کشور ما کمتر شناخته شده است. هدف ما در این همایش این است که بزرگان بازار را کنار یکدیگر جمع کنیم و آنچه را که در بازار مشتقه رخ داده، در این همایش معرفی کنیم و در مورد این موضوع صحبت کنیم که چرا بسیاری از کارگزاری‌ها وارد این بازار نمی‌شوند؟

مدیرعامل استارتاپ مشتقه ریسکاو گفت: در حاشیه این همایش نشستی با حضور فعالان بازار مشتقه، مدیران کارگزاری‌ها، متخصصین ریسک و مدیران صندوق‌ها برگزار می‌شود که در جلسه مذکور به شکل تخصصی تر موضوع چالش‌های بازار مشتقه در ایران مورد بررسی قرار خواهد گرفت.

وی بیان کرد: استارتاپ ما چندین سال پیش تحت عنوان یک مجموعه کوچک با هدف فعالیت در بازار مشتقه شروع به کار کرد. در یک سال اخیر ثبت شده و در تلاش هستیم برای فعالیت‌های دانش بنیان و خلاق مجوزهای لازم را اخد کنیم.

یزدان گفت:‌ هدف ما فعالیت در بازار مشتقه است چرا که این بازار در ایران چندان شناخته شده نیست و فعالان زیادی نیز ندارد و به عنوان مدیرعامل این مجموعه در کنار پیشگامان دنیای مالی که از سرمایه‌گذاران اصلی این استارتاپ هستند، تلاش می‌کنیم با شناساندن این بازار به فعالان و در گام بعدی با آشنایی مردم عادی به سرمایه‌گذاری در بازار مشتقه و ارائه خدماتی همچون مشاوره، کمک به حضور شرکت‌های مختلف در بازار مشتقه و هر چیزی که مربوط به آن باشد را انجام دهیم.

وی بیان کرد:‌ شرکتی که تخصصی و انحصاری در موضوع بازار مشتقه کار کند، وجود ندارد. در طول سال‌های گذشته تلاش بسیاری کردیم تا بازار رونق بگیرد و به جایی رسیدیم که متوجه شدیم باید کلاسی داشته باشیم تا بتوانیم با کارگزاری‌های مختلف ارتباط داشته باشیم.

مدیرعامل استارتاپ مشتقه ریسکاو گفت: امیدواریم این همایش آغازگر راهی باشد که در یک سال آینده به شکل عملی این عزیزان وارد بازار شوند و معامله کنند. هدف ما این است که بازار مشتقه را به افراد مختلف بشناسانیم و خود به عنوان مشاور حضور داشته باشیم.


بیشتر بخوانید:

نگاهی به وضعیت تامین مالی در بورس


یزدان تصریح کرد:‌ مسئولان سازمان نیز تلاش‌های مثبتی داشته‌اند از جمله آن که در ۲ سال گذشته در حدود ۱۲ سهم بزرگ و چندین صندوق بزرگ وارد بازار سرمایه شدند. چشم‌انداز ما به طور کامل اجرایی است در حالی که در این ۲ سال، بازار سرمایه ما راکد بوده است.

مدیرعامل استارتاپ مشتقه ریسکاو تصریح کرد: عمق بازار ما از ۴۰۰ هزار معامله در تیر ۹۹ به ۷ میلیون معامله در اردیبهشت ۱۴۰۱ رسیده است. این نشان می‌دهد که راه خود را پیدا می‌کند و نیازمند هدفمندتر شدن است.

وی گفت: مشکلات بسیاری در بازار مشتقه داریم از جمله آنکه در بازار مشتقه اهرم داریم و ریسک بالایی به کارگزاری‌ها تحمیل می‌کند و درخواست ما از سازمان بورس این است که از کارگزاری‌ها حمایت کند و قوانین از کارگزاری‌ها حمایت کند که بتوانند محکم‌تر به بورس بیایند. اگر ۱۰ کارگزاری اصلی ما در بازار مشتقه فعال باشند، این بازار در یکی دوسال آینده به قدری جذابیت دارد که بتوانیم بازار را به گونه‌ای فعال کنیم که هرک سی وارد بازار شود مشکل سرمایه یا عمق بازار نداشته باشد.

کد خبر 454682

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 0 =