صادرات به ۲۰ کشور دنیا/بهره برداری از طرح های کلر پارس با تکیه بر توان داخلی

باباپور مدیرعامل شرکت کلرپارس گفت: با تولید محصولات مختلف و متنوع برای صنایعی نظیر آب و فاضلاب، شوینده و بهداشتی، نیروگاه‌ها، صنایع دارو و غذا، پتروشیمی، پالایشگاه نفت و گاز، رنگ‌سازی، کاغذسازی و نساجی، فعالیت‌هایی گسترده دارد.

به گزارش صدای بورس،مهندس ابوالفضل باباپور، مدیرعامل شرکت کلرپارس تبریز (شرکت شیمیایی گروه دارویی تامین) می‌گوید:سفارش‌های خارجی ما رو به ازدیاد است و فرصتی استثنایی برای مجموعه کلرپارس فراهم آمده تا تقاضاهای رسیده را بالفعل کرده و بهره آن را به سهامداران اصلی که بیش از ۴۰ میلیون بیمه‌شده تامین اجتماعی است، برساند.

وی گفت: کیفیت محصولات کلرپارس و حساسیت بالایی که این واحد تولیدی در خصوص افزایش کیفیت تولیدات خود دارد باعث شده در بررسی‌های سازمان ملی استاندارد که در طول سال انجام می‌شود، به‌عنوان واحد نمونه ملی انتخاب شود.

وی ادامه داد: کلرپارس با طی مراحل دامنه‌دار و فرآیندی طولانی و بررسی‌های کارشناسی در شاخص‌های ۱۲گانه مدنظر سازمان ملی استاندارد، از جمله ارتقای سطح کیفی و تکنولوژی، آموزش مدیران کنترل کیفی، تدوین استانداردهای ملی، صادرات، ثبت اختراع و درج مقالات بین‌المللی و استمرار کاربرد پروانه نشان استاندارد، گواهینامه واحد نمونه ملی هم دریافت کرده است.

وی با بیان اینکه این واحد تولیدی در زمینه افزایش راندمان، افزایش بهره‌وری، افزایش صادرات و افزایش ظرفیت تولید در طول ۲ سال اخیر پیش‌گام بوده است ادامه داد: کلرپارس به ۲۰ کشور جهان صادرات دارد و شرکتی ارزآور است.

باباپور تاکید کرد:تامین مواد ضدعفونی‌کننده و گندزدای آب شرب کشور و مواد ضدعفونی دست و سطوح از دیگر اقدامات کلرپارس بود که در روزهای پاندمی کرونا با سرعت در دستور کار قرار گرفت و خطوط تولید مجزایی به خودش اختصاص داد.

همچنین کلرپارس در بحث پدافند غیرعامل هم با اقداماتی که در خصوص ایجاد امنیت و ایمنی تولید و حمل و نقل محصولات شرکت انجام داده، توانست از سازمان پدافند غیرعامل کشور تقدیرنامه‌ای ویژه دریافت کند.

وی ادامه داد:کلر پارس یک شرکت دوست‌دار محیط زیست هم شناخته می‌شود. چراکه ما انواع گواهینامه‌ها را در این زمینه دریافت کرده‌ایم

به گفته باباپور،افزایش ظرفیتی که مبحث افتتاح امروز این شرکت است؛ بدین شرح است: کلرمایع از ۵۰ تن در روز به ۸۵ تن در روز، سود مایع از ۱۸۶ تن در روز به ۳۱۶ تن در روز،- پارافین کلره از ۱۰ تن در روز به ۱۵ تن در روز و - اسید کلریدریک از ۱۲ تن در روز به ۱۵۰ تن در روز .

باباپور گفت:میزان سرمایه‌گذاری و اهمیت طرح‌های مذکور ما عبارت است از:طرح‌های افـزایـش ظـرفیت کـلر، سود، هیدروژن، اسیدسازی و پارافین کلره با سرمایه‌گذاری بالغ بر ۱۸ میلیون دلار به‌صورت ارزی و مبلغ ۴۰۰ میلیارد ریال به‌صورت ریالی.این پروژه‌ها با استفـاده از توانمـندی و پـتانسیل داخـل شـرکت به بهره‌برداری رسیده‌اند و باعث جـلوگیری از خروج ارز از کشور شده و نمایشی از بومی‌سازی دانش و صنعت کلر آلکالی است.

همین اقلام بیش از ۶ میلیون دلار ارزآوری در سال جاری خواهند داشت، و تامین ۱۰۰% مواد ضدعفونی و گندزدایی آب شرب کشور و همچنین مـواد اولـیۀ شرکت‌های پتروشیـمی، نـیروگاه، کاغـذسـازی، صنایع شیـر و نیز مـعـادن و صـنایع مختلف را در بر خواهند گزفت.

وی افزود:این را هم اصافه کنم که این طرح‌ها جزو الزامات پروژه افزایش ظرفیت ما هستند که به بهره‌برداری می‌رسند:
۱-طـرح افزایش ظرفیـت محصول استراتژیک پارافـین کـلره (تنها تولیدکنندۀ منـطقه ما هستیم) تـوسط متخصصان و پـرسنل داخلی شـرکت، طـراحی و به بهـره‌بـرداری رسیده که به‌عنـوان طرح دانش‌بنیان معرفی شده است.
۲-بهبود در ارتقای شاخص‌های زیست محیطی و مدیریت مصرف از جمله طرح حذف سیلیس از آب خام و احداث استـخر جمـع‌آوری آب‌های سطـحی و باران و استـفاده مجـدد از آن و اجـرای سیـستم بازچـرخانی پساب صنعتی به چرخۀ تولـید.
۳-با توجه به ماهیت صنعت کلر آلکالی و محدودیت ذخیره محصولات مایع اقدام به مطالعه و اجرای پروژه بازسازی و افزایش ظرفیت مخازن کردیم که با نصب و بهره‌برداری ۲۰ عدد مخزن بزرگ، این امر هم عملیاتی شده است.

وی تاکید کرد: اهم دستاوردهای کلیدی شرکت ما برگرفته از پروژهای افزایش ظرفیت منجر به ۶۹ درصد افزایش فروش می‌شود، و همچنین ۷۶ درصد افزایش سود ناخالص، ۳۵ درصد افزایش سود عملیاتی، و ۳۲ درصد افزایش سود خالص، و ۶۰ درصد رشد صادرات به دلار خواهد بود.

در افتتاح آنلاین پروژه افزایش ظرفیت تولید محصولات کلرپارس حجت‌السلام رئیسی، ریاست‌جمهوری و فاطمی‌امین، وزیر صمت، دکتر موسوی، ریاست سازمان تامین اجتماعی و مهندس بازیان، مدیرعامل شستا در سالن اجلاس سران حضور دارند و در شهر تبریز نیز علاوه بر مسئولان ارشد استانی و دکتر نکویی‌نیا، مدیرعامل تی‌پی‌کو، همکاران شرکت کلرپارس منتظرند تا به‌شکل رسمی پروژه مورد نظر را افتتاح کنند.

کد خبر 454662

برچسب‌ها

اخبار مرتبط