توقف و بازگشایی ۲۴ نماد بورسی و فرابورسی

امروز نماد ۲۴ شرکت بورسی و فرابورسی به دلایل مختلف در تابلوهای معاملاتی بسته و باز شد که در میان بورس تهران از کاهش ۲۴ درصدی سود خبر داد.

به گزارش بورس آنلاین به نقل از بورس پرس، در جریان معاملات بازار سهام که شاخص بورس بعد از افت و خیز به رشد تنها 2 واحدی بسنده کرد ، 24 شرکت بورسی و فرابورسی در تابلوهای معاملاتی رفت و آمد کردند و نماد یک حق تقدم باز شد.

براساس  این گزارش، در حالی امروز شرکت های سیمان مازندران و نیرو کلر برای اعمال افزایش سرمایه و سرمایه گذاری آذربایجان برای انتخاب هیات مدیره ، موقتا" از تابلو خارج شدند که نماد شرکت بورس اوراق بهادار تهران هم به علت کاهش 24 درصدی سود هر سهم از 282 به 215 ریال بسته و برای فردا بدون محدودیت دامنه نوسان قیمت آماده بازگشت شد.

نماد فولاد خوزستان هم به دلیل تعدیل مثبت 12 درصدی سود هر سهم ( از 942 به 1053 ریال ) بسته و با محدودیت دامنه نوسان باز و شاهد رشد 2 درصدی قیمت سهام شد.

ریخته‌گری‌ تراکتورسازی‌ ایران‌ هم به علت رشد بیش از 20 درصدی قیمت سهام و به منظور اطلاع رسانی مناسب به بازار در خصوص علل آن، متوقف و برای فردا با محدودیت دامنه نوسان آماده بازگشایی شد.

داروسازی‌ امین‌ نیز اقدام به افزایش 18 درصدی پیش بینی سود از 254 به 299 ریال کرد و برای چند ساعت شاهد توقف نماد شد و با افت 3 درصدی به تابلو بازگشت.

نماد بیمه دانا پعد از تصویب افزایش سرمایه 47 درصدی و معدنی باما بعد از رفع تعلیق، آماده بازگشایی بدون محدودیت نوسان قیمت شدند اما معامله ایی بر سهام این دو شرکت انجام نشد.

شرکت های رینگ ‌سازی ‌مشهد هم با کاهش قیمت و صف فروش سنگین بیش از 6.2 میلیون سهمی، قند شیرین‌ خراسان‌ با رشد قیمت و صف خرید اندک و پاکسان با افت 1.7 درصدی به تابلو بورس بازگشتند.

همچنین نماد حق تقدم سیمان سپاهان (سپاهاح) برای عرضه  بیش از 56 میلیون سهم حق تقدم استفاده نشده با محدودیت هر دستور خرید حداکثر  100 هزار سهم و بدون محدودیت نوسان قیمت آماده بازگشایی شد.

(غگلستا1) پس از افشای اطلاعات با اهمیت - گروه ب، از طریق انجام حراج ناپیوسته با محدودیت دامنه نوسان قیمت

در فرابورس هم نماد شرکت های مالیبل سایپا ، آرتاویل تایر، جوش و اکسیژن ایران ، ورزیران ، پشمبافی افشار یزد ،  تامین مسکن جوانان و خاک نسوز استقلال آباده ، بدون محدودیت دامنه نوسان و پگاه گلستان با محدودیت، آماده بازگشایی شدند .

همچنین درحالی نماد دو شرکت سیمان غرب آسیا و لیزینگ آریا دانا به دلیل برگزاری مجمع سالانه بسته می شود که نماد صنعت روی زنگان که دارای صف فروش بود، به دلیل کاهش بیش از 20 درصدی و نماد شرکت دارای صف خرید بسته‌ بندی‌ ایران‌ به دلیل رشد بیش از 40 درصد طی 5 روز کاری متوالی متوقف شدند.

کد خبر 391550

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 4 =