چدن برای سرمایه گذاری مناسب است؟

چدن برای برقراری مجدد روند صعودی نیاز به تثبیت قیمت بالای ۲۲۵ تومان دارد.

به گزارش صدای بورس، شرکت تولیدی چدن سازان توانسته به ازای هر سهم سود ۲۳۶ ریالی محقق کند.

براساس تحلیل تکنیکال شرکت؛ سهم چدن بعد از نزول قیمتی طولانی مدتی که داشته به سطح حمایتی ۱۷۰ تومان واکنش مثبت نشان داده و روند رو به رشدی را آغاز کرده است.

قیمت با برخورد به محدوده مقاومتی در قیمتی ۲۵۰ تومان، نتوانست از خط روند نزولی بلندمدت عبور کند و سهم مجدداً وارد فاز اصلاح قیمتی شده است. در حال حاضر قیمت در محدوده حمایتی ۲۰۰ تومان قرار دارد.

برای برقراری مجدد روند صعودی نیاز به تثبیت قیمت بالای ۲۲۵ تومان است. اهداف قیمتی برای سهم در ۲۵۰ و ۳۰۰ تومان قرار دارند. حدضرر در ۲۰۰ تومان قرار دارد.

باتوجه به عدم اطمینان از برقراری روند صعودی، ورود به سهم توصیه نمی‌ شود.

براساس تحلیل بنیادی؛ شرکت تولیدی چدن سازان که با نماد چدن ، در زمینه تولید غلتک و قطعات سنگین صنعتی فعالیت دارد. شرکت پروژه‌های توسعه‌ای متعددی در دست اجرا دارد که زمان بهره‌برداری از آنها سال جاری است.

این طرح‌ها موجب افزایش ظرفیت و بهبود سرعت تولید می شوند. مطابق گزارشات سالانه، درآمدهای عملیاتی شرکت افزایش ۹۹٪ نسبت به سال گذشته داشته است و شرکت توانسته به ازای هر سهم سود ۲۳۶ ریالی محقق کند.

شرکت در دوره قبل از محل فروش سهام فسازان درآمد شناسایی نموده بود که عدم تکرار آن موجب افت (۵۹٪) سود نسبت به سال گذشته شده است. باتوجه به پیش‌بینی شرکت برای افزایش فروش صادراتی محصولات، انتظار

می‌رود سودآوری شرکت افزایش یابد. مجمع سالانه شرکت در ۱۴۰۱/۰۴/۲۱ برگزار خواهد شد. از نظر فاکتورهای بنیادی شرکت کم‌ریسک ارزیابی می‌شود.

منبع: کارگزاری آتی ساز

کد خبر 454587

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 7 =