«دلقما» چقدر سود تقسیم کرد؟

مجمع عمومی عادی سالیانه شرکت دارویی و بهداشتی لقمان با حضور ۸۲.۲۷ درصد سهامداران در محل این شرکت برگزار شد.

به گزارش صدای بورس؛ شرکت دارویی و بهداشتی لقمان با نماد "دلقما" در سال ۱۴۰۰ به سود خالص ۱۹۴.۴۷۴ میلیون ریالی رسید که نسبت به سال ۹۹ کاهش ۹۰ درصدی را تجربه کرده است همچنین سود هر سهم شرکت از ۲۹۷۹ ریال در سال ۹۹ به ۲۹ ریال تقلیل یافته است؛ این کاهش سود هر سهم به دلیل افزایش سرمایه شرکت اتفاق افتاده است.

میثم نورمحمدی، رییس هیأت مدیره شرکت دارویی و بهداشتی لقمان گفت: در سال ۱۴۰۰ فروش به شرکت‌های پخش به میزان ۳۷ درصد و به شرکت های توزیع در کشور، به میزان ۶۹ درصد نسبت به سال ۹۹ رشد داشته است همچنین ۵ پروانه برای تولید محصولات جدید و افزودن به سبد لقمان گرفته شده است.

وی افزود: سال ۱۴۰۱ بودجه شرکت نسبت به سال گذشته ۸۶ درصد افزایش می‌یابد و قراردادی با شرکت‌های توزیع سراسری دارای رتبه بالا در رنکینگ فروش برای رسوخ بیشتر در بازار بسته می‌شود همچنین جلسات منظم و برنامه ریزی‌شده با شرکت‌های توزیع برای تشویق به رشد فروش افزایش می‌یابد.


بیشتر بخوانید:وزارت اقتصاد و ایران‌خودرو به جنگ پولشویی می‌روند


نورمحمدی ادامه داد: محصولات جدیدی در گروه‌های درمانی ضد دیابت، قلب و عروق، اعصاب و روان، گوارش، مجاری تنفسی، داروهای مکمل تقویت‌کننده سیستم ایمنی و پیشگیری‌کننده از پوکی استخوان و درمان ناتوانی‌های جنسی به تولید می‌رسد همچنین افزایش حجم تولید محصول لیدوکائین – اپی نفرین در بخش ساخت کارپول برای استفاده هر چه بیشتر از امکانات موجود در این بخش و افزایش سهم بازار و رفع نیاز دارویی کشور در دستور کار شرکت است.

رییس هیأت مدیره شرکت دارویی و بهداشتی لقمان بیان کرد: کمبود مواد اولیه، واردات دارو، تولید بدون توجه به نیاز بازار، پایین بودن قیمت فروش محصولات و کنترل دولتی قیمت دارو، کمبود نیروهای متخصص و نبود نقدینگی کافی مهم‌ترین ریسک‌های شرکت است.

«دلقما» چقدر سود تقسیم کرد؟

در پایان ۱۰ ریال به ازای هر سهم سود نقدی توزیع و روزنامه جمهوری اسلامی به عنوان روزنامه رسمی انتخاب شد.

کد خبر 454556

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 10 =