از ایران تا نیکاراگوئه؛ "برکت" طلا استخراج می‌کند

برکت سال ۱۴۰۰ با فروش ۱۵ میلیون دوز واکسن کرونا توانست سود خالص خود را ۵۰۰ درصد رشد دهد اما سال جدید موجودی این شرکت ۳ برابر شده و پتانسیل خوبی برای افزایش درآمد ایجاد کرده است.

صدای بورس - میثم قریشی؛ مجمع هلدینگ دارویی برکت با نماد "برکت" بعد از چند بار کنسل شدن سرانجام روز دوشنبه برگزار شد. در این جلسه نکات مهمی بیان شد که می‌تواند آینده شرکت را به کلی تغییر دهد؛ فروش واکسن کووید، ساخت واکسن اچ پی وی، صادرات به کشورهای ونزوئلا، نیکاراگوئه و کوبا، همکاری مشترک با کوبا برای تولید دارو و فروش مواداولیه مواردی است که "برکت" را از یک شرکت معمولی در حوزه دارو به یکی از بهترین‌های این صنعت تبدیل می‌کند.

برکت سال ۱۴۰۰ با فروش ۱۵ میلیون دوز واکسن کرونا توانست سود خالص خود را ۵۰۰ درصد رشد دهد اما سال جدید موجودی این شرکت ۳ برابر شده و پتانسیل خوبی برای افزایش درآمد ایجاد کرده است. پروژه بعدی که در بیوسان فارمد پیگیری می‌شود، تولید و فروش واکسن اچ پی وی است، این واکسن تا به امروز در کشور تولید نشده است و تمام فروش آن از محل واردات تامین می‌شود. با توجه به قیمت بالای این واکسن در سطح داروخانه‌ها (نزدیک به ۶ میلیون تومان)، شرکت می‌تواند از عرضه آن سود خوبی شناسایی کند.


بیشتر بخوانید:رکورد تولید اوره شیراز در خرداد ماه


همکاری با کشورهای آمریکای لاتین برای تولید مشترک دارو و واکسن از برنامه‌های دیگر "برکت" برای سال‌های پیش‌رو است که با افزایش درآمد ارزی شرکت همراه می‌شود. در حاشیه مجمع سالیانه شرکت برکت، حسن جلیلی، عضو هیئت مدیره گروه دارویی برکت با صدای بورس گفت‌وگویی کرد و گفت: امروز در مجمع نظر سهامداران حقیقی شنیده شد و قرار شد سال جدید با توجه به پیشنهادات ارائه شده مسیر حرکتی شرکت مشخص شود و همچنین از سود ساخته شده سال قبل ۸۰ درصد معادل ۱۶۰ تومان تقسیم شد.

وی افزود: سال آینده هزار و ۶۰۰ میلیارد تومان سرمایه‌گذاری جدید در گروه دارویی برکت برای گسترش تحقیقات، توسعه زیرساخت‌ها و نوسازی خطوط تولید شرکت‌های زیرمجموعه انجام می‌شود. اولین پروژه‌ای که چند روز آینده به بهره‌برداری می‌رسد خط تولید پپتید شرکت بیوسان است و همچنین نیمه دوم سال بعد خط تولید بیوسیمیلار این شرکت نیز به بهره‌برداری می‌رسد.

کد خبر 454522

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 0 =