ریسک سرمایه گذاری در بوعلی چقدر است؟

امکان ورود سهم بوعلی به فاز اصلاح قیمت وجود دارد.

به گزارش صدای بورس، پتروشیمی بوعلی سینا موج اخیر صعودی خود را از سطح حمایتی ۶،۷۰۰ تومان آغاز کرده بود به محدوده مقاومتی و هدف قیمتی ۱۰،۰۰۰ تومان رسید.

براساس تحلیل تکنیکال سهام بوعلی مشخص شد؛ روند سهم بوعلی صعودی می‌باشد. اما قدرت این روند رو به کاهش می‌باشد. سهم که موج اخیر صعودی خود را از سطح حمایتی ۶،۷۰۰ تومان آغاز کرده بود به محدوده مقاومتی و هدف قیمتی ۱۰،۰۰۰ تومان رسیده است. با گذر از این سطح مقاومتی، سهم به استقبال اهداف قیمتی بعدی در ۱۱،۰۰۰ و ۱۱،۷۰۰ تومان خواهد رفت هرچند باتوجه به کاهش قدرت خریداران، امکان ورود سهم به فاز اصلاح قیمتی وجود دارد. ذخیره بخشی از سود در همین محدوده می‌تواند تصمیم مناسبی باشد. رعایت حدضرر ۸،۶۲۰ تومان توصیه می‌گردد. باتوجه به رشد قیمتی اخیر و قرارگیری سهم در محدوده مقاومتی، ورود به سهم توصیه نمی‌گردد.

در گزارش تحلیل بنیادی شرکت پتروشیمی بوعلی سیناآمده است، شرکت سومین شرکت تولید آروماتیک در کشور است.
این شرکت جهت اصلاح ساختار مالی برنامه افزایش سرمایه ۳۵۰.۸۴٪ از محل تجدید ارزیابی دارایی‌ها طبقه سرمایه‌گذاری‌های بلندمدت دارد این امر به تصویب هیات مدیره رسیده و جهت اظهار نظر به بازرس قانونی شرکت ارسال شده است.
مطابق گزارشات سالانه، درآمدهای عملیاتی و سود خالص شرکت به ترتیب افزایش ۱۰۱٪ و ۶۹٪ نسبت به مدت مشابه سال گذشته داشته که دلیل آن افزایش نرخ فروش محصولات و ارز بوده است. شرکت توانسته به ازای هر سهم سود ۱۰،۴۱۹ ریالی محقق نماید. از نظر فاکتورهای بنیادی شرکت پرپتانسیل می‌باشد اما باتوجه به رشد قیمتی اخیر، ورود به سهم در قیمت‌ های فعلی توصیه نمی‌ شود.

منبع: کارگزاری آتی ساز بازار

کد خبر 454421

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 9 =