شرکت فولاد فلات پارسی در راه فرابورس + جزئیات

شرکت فولاد فلات پارسی در هیئت پذیرش در مرحله بررسی وضعیت و سودآوری پروژه است.

صدای بورس - محبوبه قرمزچشمه؛ شرکت فولاد فلات پارسی به عنوان نخستین واحد دانش بنیان کنسانتره سنگ آهن محسوب می‌شود.

استان سیستان و بلوچستان با غنای بالا از نظر منابع معدنی مختلف، یکی از مهم‌ترین استان‌های کشور ما است که ورود به بخش معدنی در این استان موجب رونق اقتصادی منطقه و کاهش محرومیت خواهد بود. از طرفی شرکت فولاد فلات پارسی ، فرصتی صنعتی در راستای بهره‌برداری از منابع آهنی در محدوده‌ سیستان و بلوچستان است.

شرکت سهامی عام فولاد فلات پارسی (سیستان و بلوچستان) با سرمایه ۷۵۰ میلیارد تومان با مشارکت ۱۰۰ میلیارد تومانی صندوق نوآوری و شکوفایی، از این روش تأمین مالی شده است. سهم پذیره‌نویسی در این پروژه ۲۰۰ میلیارد تومان و آورده سایر مؤسسین ۴۵۰ میلیارد تومان است.

میثم فدایی، مدیرعامل فرابورس در ارتباط با جزئیات آخرین عرضه شرکت فولاد فلات پارسی اظهار کرد: شرکت فولاد فلات پارسی در هیئت پذیرش در مرحله بررسی وضعیت و سودآوری پروژه است. این شرکت باید مجوز هیئت پذیرش و سازمان بورس را دریافت کند، بعد از آن شرکت ثبت و در نهایت فرابورسی شود.

مدیرعامل فرابورس :

شرکت فولاد فلات پارسی در هیئت پذیرش در مرحله بررسی وضعیت و سودآوری پروژه است. این شرکت باید مجوز هیئت پذیرش و سازمان بورس را دریافت کند، بعد از آن شرکت ثبت و در نهایت فرابورسی شود.

دلیل دانش بنیان بودن شرکت فولاد فلات پارسی

پوریا قارونی نماینده هیئت موسس شرکت فولاد فلات پارسی گفت: این شرکت اولین شرکت سهام عام پروژه کشور است. از سال پیش که دستورالعمل ایجاد شرکت سهام عام پروژه در حوزه بورس مصوب و ابلاغ شد، هیچ شرکتی به شکل سهام پروژه ثبت نشده و اولین شرکتی که به عنوان شرکت سهام پروژه ثبت خواهد شد، شرکت فولاد فلات پارسی است.

شرکت فولاد فلات پارسی در راه فرابورس + جزئیاتسهامداران اصلی شرکت فولاد فلات پارسی

وی در ارتباط با سهامداران اصلی این شرکت بیان کرد: شرکت فولاد فلات پارسی با مشارکت «شرکت معنا»، «صندوق نوآوری و شکوفایی» و بخش خصوصی تاسیس می‌شود. ۷۰ درصد سرمایه شرکت از موسسین و ۳۰ درصد از سرمایه هم از طریق پذیره نویسی در بازار سرمایه تامین خواهد شد.


بیشتر بخوانید:

عرضه اولیه فولاد شاهرود در فرابورس+ جزئیات


مشاور پذیرش شرکت فولاد فلات پارسی

قارونی با بیان اینکه مشاور پذیرش شرکت فولاد فلات پارسی، شرکت کارگزاری سرمایه دانش است، گفت: سرمایه ثبتی شرکت فولاد فلات پارسی ۷۵۰ میلیارد تومان است که با قیمت سهمیه اسمی ۱۰۰ تومان در فرابورس عرضه خواهد شد. شرکت فولاد فلات پارسی شرکتی دانش بنیان در حوزه معدنی است که تولید کنسانتره از سنگ آهن با تکنولوژی بسیار جدید را انجام خواهد داد. دانش بنیان بودن آن به خاطر تکنولوژی خاصی است که در اکتشاف سنگ آهن به‌کار خواهد برد.

مزایا و ویژگی‌های خاص شرکت فولاد فلات پارسی

  • تکمیل دانش فنی و بومی سازی تجهیزات کلیدی از ابتدا تا انتهای زنجیره ارزش فولاد شامل ۶ حلقه اصلی استخراج مواد معدنی، کانه آرایی و تولید کنسانتره، گندله، آهن اسفنجی، ذوب آهن و نورد با ظرفیت ۲۰۰ هزار تن در سال با سرمایه گذاری شرکت معنا

  • یکی از معدود مجموعه‌های معدنی و صنعتی توسعه دهنده فناوری در کلیه حلقه‌های زنجیره ارزش فولاد در کشور

  • فعالسازی و توسعه معادن سیستان و بلوچستان در منطقه «بزمان» و بهره گیری مناسب از نعمات خدادادی به عنوان خوراک ورودی زنجیره فولاد

  • امکان راه اندازی زنجیره به واسطه کوچک مقیاس بودن در مناطق محروم به منظور محرومیت زدایی

  • اشتغال زدایی کی هزار نفر به صورت مستقیم و ۵ هزار نفر به صورت غیرمستقیم

اهداف شرکت فولاد فلات پارسی :

  • تکمیل زنجیره ارزش فولاد در مقیاس کوچک

  • احیاء، فعالسازی و توسعه معادن کوچک مقیاس سنگ آهن در کشور

  • محرومیت زدایی و ایجاد اشتغال پایدار

  • استخراج سالانه ۱۵ میلیون تن کانه آهن پلاسری با هدف تولید ۶۰۰ هزار تن محصول پرعیار با استفاده از روش جداسازی خشک به عنوان خوراک کارخانه کنسانتره و تولید ۲۰۰ هزار تن نورد

شرکت سهامی عام فولاد فلات پارسی زیرمجموعه صندوق نوآوری و شکوفایی است.

صندوق نوآوری و شکوفایی

این صندوق به منظور تجاری سازی نوآوری‌ها و اختراعات، کاربردی کردن دانش و دستاوردهای پژوهشی و تکمیل زنجیره ایده/ محصول/بازار از شرکت‌های دانش بنیان پشتیبانی و حمایت کرده و خدمات مالی و اعتباری از جمله کمک، تسهیلات و مشارکت برای آنها تامین می‌کند. به طور کلی هدف نهایی صندوق نوآوری و شکوفایی به عنوان یک نهاد توسعه‌ای، کمک به رونق اقتصادی کشور از طریق حوزه‌های دانش بنیان و فناوری‌های برتر است.

کد خبر 454327

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 0 =