۴ تیر ۱۴۰۱ - ۲۲:۰۰
آینده سیاه دلار در روسیه

یکی از نمایندگان دومای روسیه گفت که دلار هیچ استفاده‌ای در آینده روسیه نخواهد داشت.

به گزارش صدای بورس -آناتولی آکساکوف، دبیر کمیته بازارهای مالی دومای روسیه گفت:‌ دلار در آینده روسیه هیچ کاربردی نخواهد داشت.

این نماینده روس گفت: تحریم‌های غرب علیه روسیه باعث شده تا این کشور نتواند بسیاری از کالاهای اروپایی و آمریکایی را خریداری کند و همین امر باعث شده تا ارز آنها بلااستفاده شود.

وی ادامه داد: ممکن است دیگر هیچ کس به خاطر این گونه سیاست‌های آمریکا نیازی به دلار نداشته باشد. ما همین حالا گازمان را به روبل می‌فروشیم. ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور هم اخیرا با فرمانی اجرای پرداخت‌های بدهی خارجی به روبل را مجاز کرد.


بیشتر بخوانید :مرکز تجاری ایران در مسکو راه اندازی می‌شود


اکساکوف گفت: اگر ما نتوانیم دلار را خرج کنیم به آن نیازی نداریم.

به گزارش فارس، چند روز پیش بود که پوتین با امضای فرمانی روند موقت پرداخت بدهی‌های خارجی این کشور را ابلاغ کرد.

کد خبر 454261

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

  • روز آرام ارز

    روز آرام ارز

    رئیس کانون صرافان با اشاره به کاهش قیمت دلار در روز جاری گفت: در ‌بازار توافقی امروز دلار در محدوده ۲۹ هزار تومان تا ۳۰۱۰۰ تومان معامله شد.

  • چگونه حساب تجاری خود را به سازمان مالیاتی اعلام کنید؟

    چگونه حساب تجاری خود را به سازمان مالیاتی اعلام کنید؟

    در راستای اجرای قانون پایانه‌های فروشگاهی و سامانه مؤدیان، مؤدیان باید در زمان ارائه اظهارنامه شماره شبای حساب تجاری خود را به سازمان امور مالیاتی اعلام کنند.

  • درآمد روسیه از فروش گاز همچنان در اوج

    درآمد روسیه از فروش گاز همچنان در اوج

    بر اساس داده‌های پایگاه اینترنتی آی‌سی‌آی‌اس(ICIS)، روسیه با وجود کاهش صادرات گاز به کشورهای اصلی مصرف‌کننده در اتحادیه اروپا طی هفته گذشته، روزانه بیش از ۱۰۰ میلیون دلار از این صادرات درآمد دارد.

  • صف فروش دلار شلوغ شد

    صف فروش دلار شلوغ شد

    بر اساس مشاهدات میدانی امروز (یکشنبه) پس از انتشار خبر گشایش در مذاکرات مراجعه فروشندگان ارز به بازار افزایش یافته به طوری که در مقابل صرافی‌ها صف فروش شکل گرفته است.

  • ۱۰ تدبیر دولت برای مهار بازار ارز

    ۱۰ تدبیر دولت برای مهار بازار ارز

    حضور و پایش مستمر بازارساز، کنترل بازار و حمایت از صادرکننده، مقاومت در مقابل پیاده‌سازی سیاست‌های دستوری، کنترل بازار و حفظ ذخایر ارزی و کنترل نقدینگی و جلوگیری از رشد بی ضابطه پایه پولی، از سیاست‌های موفقی است که در راستای مهار بازار ارز از سوی بانک مرکزی در دستور کار قرار گرفت.

  • دلیل تعیین نرخ ارزی بلیت هواپیما برای مسافران خارجی چه بود؟

    دلیل تعیین نرخ ارزی بلیت هواپیما برای مسافران خارجی چه بود؟

    دبیر انجمن شرکت‌های هواپیمایی دلیل تعیین نرخ ارزی بلیت هواپیما برای مسافران خارجی را تسهیل دسترسی ایرانی‌ها به پروازهای داخلی اعلام کرد و گفت: اساسا دلیلی ندارد که به مسافران خارجی سوبسید و یارانه‌ای که به مسافران ایرانی داده می‌شود را پرداخت کنیم.

  • قیمت طلا و سکه را ببینید

    قیمت طلا و سکه را ببینید

    امروز در بازار آزاد تا این لحظه قیمت طلای ۱۸عیار هر گرم یک میلیون و ۴۲۲ هزار تومان و قیمت سکه تمام‌بهار آزادی طرح جدید ۱۵ میلیون و ۳۵۰ هزار تومان است.

  • پوتین در سفر به تهران اهداف تجاری را دنبال می‌کند؟

    پوتین در سفر به تهران اهداف تجاری را دنبال می‌کند؟

    پنجمین سفر رئیس جمهور روسیه به تهران انجام شد. سفری که گفته می‌شود به بهانه نشست سران روند آستانه به تهران صورت گرفته، اما به عقیده کارشناسان اهداف این سفر بیشتر سیاسی-نظامی است. آیا پوتین در این سفر اهداف تجاری و اقتصادی را هم دنبال می‌کند؟

  • قیمت دلار را ببینید

    قیمت دلار را ببینید

    امروز قیمت هر اسکناس دلار براساس نرخ صرافی ملی ایران ۲۷ هزار و ۷۱۷ تومان است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 10 =