وزیر صمت حرف خود را پس گرفت/ رانتیرهای عرضه خودرو در بورس کالا

وزیر صمت مخالفت با عرضه خودرو در بورس کالا را رانت موجود در آن اعلام کرد.

صدای بورس - محبوبه قرمزچشمه؛ امروز و ۲ روز مانده به استیضاح فاطمی امین، نشست خبری با محوریت عملکرد وزیر صمت برگزار شد. در این نشست که آخرین تلاش فاطمی امین برای حفظ کرسی وزارت صمت بود، یکی از موضوعات اصلی مطرح شده، موضوع معامله خودرو در بورس کالا بود. در این نشست خبری وزیر صمت اظهارات پیشین خود در مورد عرضه خودرو در بورس کالا را پس گرفت و دلیل مخالفت با این مدل عرضه را رانت موجود در فرآیند عرضه خودرو در بورس کالا عنوان کرد. باید دید دلیل این عقب نشستن وزیر صمت لابی قدرتمند طرفداران عرضه خودرو در بورس کالاست؟ و این رانتی‌های منتفع از عرضه خودرو در بورس کالا چه کسانی هستند که وزیر صمت از آنها نامی نبرد.

فاطمی‌امین در نشست خبری امروز با اصحاب رسانه گفت: خودرو در بورس کالا می تواند عرضه شود هرچند بورس کالا محل عرضه خودرو نیست و این کار خیلی کار حرفه ای به نظر نمی رسد. من با عرضه خودرو در بورس کالا مخالف نیستم.

وزیر صمت حرف خود را پس گرفت/ رانترهای عرضه خودرو در بورس کالا

وی بیان کرد: اتفاقی که در مورد عرضه خودرو در بورس کالا افتاد این بود که اطلاع رسانی در خصوص عرضه خودرو در بورس کالا درست انجام نشد. ۲ ماه پیش با بورس کالا مکاتبه شده بود که در این مقطع زمانی این کار (عرضه خودرو در بورس کالا) درست نیست، (هرچند در آینده شاید ما طرفدار آن باشیم) ما از یک ماه قبل نامه مکتوب به بورس کالا زدیم که خودرو در بورس معامله نشود اما متاسفانه روال این عرضه را پیش بردند و نامه ای که یک روز قبل اتمام حجت بود و اعلام شد که شما در حال انجام کار غیر قانونی هستید، رسانه ای شد.

فاطمی امین گفت: عرضه خودرو در بورس کالا ویژگی های قابل تاملی دارد که در آن مقطع زمانی این عرضه درست نبود، چرا که رانت زیادی را جابجا می کرد.

وزیر صمت تصریح کرد: در عرضه خودرو در بورس کالا رانت وجود داشت و متاسفانه کسانی که رانت شان با لغو عرضه خودرو در بورس کالا از بین رفت، فضای رسانه ای را معکوس کردند و به جای اینکه از ما تقدیر شود (هرچند برخی نماینده های مجلس از ما تقدیر کردند) که دستتان درد نکند، برعکس شد.

وی با بیان اینکه ایران خودرو و سایپا کاملا خصوصی است و ما تنها یک سهم کوچک در این ۲ شرکت داریم، گفت: خودرو متولی مدعی زیاد دارد اما پاسخ گوی آن فقط من هستم. همه در مورد خودرو سلبریتی وار صحبت می کنند و همه نامه می‌زنند و توضیح می خواهند و موقع پاسخ گویی وزیر صمت است که باید پاسخ دهد.


بیشتر بخوانید:

وزیر صمت: روند تولید خودرو قابل قبول است


بررسی استیضاح «فاطمی امین» این هفته در کمیسیون صنایع مجلس

براساس دستورکار هفته جاری کمیسیون صنایع و معادن مجلس، روز دوشنبه (۶ تیر ماه) درخواست استیضاح وزیر صنعت، معدن و تجارت از سوی تعدادی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی در اجرای ماده ۲۲۱ قانون آئین‌نامه داخلی مجلس با حضور نمایندگان استیضاح‌کننده وزیر صنعت، معدن و تجارت بررسی می‌شود.

کد خبر 454235

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 8 =