چرا قیمت خودرو کاهش پیدا نمی کند؟

بازار خودرو همچون هفته‌های گذشته روند با ثبات و البته نوسانی را تجربه کرد. عوامل موثر بر قیمت خودرو همچنان بلاتکلیف است؛ دلار بالای سی هزار تومان در نوسان است، روند تولید و فروش محصولات ایران خودرو و سایپا و حذف قرعه‌کشی مشخص نیست، آیین نامه واردات خودرو با وجود گذشت یک ماه و آغاز فصل تابستان نهایی نشده است.

به گزارش صدای بورس، پژو ۲۰۶ تیپ ۲ در ابتدای هفته با افزایش یک میلیون تومانی به قیمت ۳۰۵ میلیون تومان رسید و تا آخرین روز معاملات نیز با همین قیمت معامله می شد در روز آخر با یک میلیون تومان کاهش به قیمت ۳۰۴ میلیون تومانی خود برگشت. این مدل خودرو در هفته های اخیر با افزایش و کاهش های یک میلیون تومانی زیادی همراه بوده و بین محدوده قیمتی ۳۰۳ تا ۳۰۵ میلیون تومان نوسان می کند. این خودرو در مدل ۱۴۰۰ هم همین روند را در پیش گرفته و با نوسان های یک میلیون تومانی بین قیمت ۲۹۳ تا ۲۹۴ میلیون تومان نوسان دارد.

مدل جدیدتر این خودرو که به تازگی توسط ایران خودرو رونمایی شده، پژو ۲۰۶ تیپ ۳ پانوراما نام دارد که هنوز در بازار خودروی کشور عرضه نشده اما در کارخانه قیمتی معادل ۱۸۱ میلیون و ۳۶۱ هزار تومانی دارد. پیش بینی می شود این خودرو با عرضه در بازار خودرو کشور قیمتی میان قیمت ۲۰۶ های تیپ ۲ و تیپ ۵ داشته باشد.

پژو ۲۰۷ دنده ای با سقف شیشه ای در مدل ۱۴۰۱ که در ابتدای هفته ۴۱۳ میلیون تومان قیمت می خورد در اواسط هفته با کاهش ۲ میلیون تومانی همراه شد و سپس تا آخر هفته با همان قیمت ۴۱۱ میلیون تومان معامله شد. به نظر می‌رسد این خودرو که در اوج افزایش قیمتها تا ۴۲۰ میلیون تومان هم بالا رفته بود و سپس پس با شروع روند کاهشی از اواخر اردیبهشت ماه قیمت ۴۰۷ میلیون تومان نیز رسیده بود بر روی این قیمت تثبیت شده است.

این خودرو در نسخه دنده ای با سقف فلزی هم این هفته روندی کاهشی در پیش گرفت و با کاهش ۴ میلیون تومانی در آخر هفته با قیمت ۳۹۷ میلیون تومان معامله شد.


بیشتر بخوانید: نامه مهم سازمان خصوصی سازی در مورد فروش بلوک‌های ایران خودرو و سایپا


پژو ۲۰۷ در نسخه اتوماتیک که آخرین نسخه از آن در سال ۱۴۰۰ تولید شد پس از شروع موج کاهشی قیمت‌ها نیز به افزایش قیمت خود ادامه داد. این خودرو از اواخر اردیبهشت ماه تا به امروز ۲۵ میلیون تومان افزایش ثبت کرده و اکنون در بازار ۶۱۰ میلیون تومان قیمت میخورد.

پژو ۴۰۵ جی ال ایکس در نسخه بنزینی دیگر خودرویی بود که به کاهش قیمت ها واکنش نشان نداد و به افزایش قیمت خود ادامه داد. این خودرو این هفته هم با افزایش جزئی و یک میلیون تومانی به قیمت ۲۹۳ میلیون تومان رسید. نسخه گازسوز ایه خودرو در این هفته بدون تغییر همان ۳۰۵ میلیون تومان قیمت خورد.

پژو پارس ال ایکس به نسبت خودروهای دیگر نوسانات قیمتی کمتری دارد. در مدل ۱۴۰۱ این هفته همانند هفته گذشته بدون تغییر بود و ۳۸۰ میلیون تومان معامله شد.

مدل جدید تر و به روز این خودرو امسال توسط ایران خودرو رونمایی شد؛ یعنی ای ال ایکس تیوفایو در کارخانه قیمتی معادل ۲۱۱ میلیون و ۳۸۰ هزار تومان دارد. پس از عرضه این خودرو در بازار از اواسط خرداد ماه به طور میانگین ۴۳۵ میلیون تومان معامله می شود.

سمند ال ایکس ساده در ابتدای هفته ۳۰۶ میلیون تومان هم قیمت می خورد در این هفته با سه میلیون تومان کاهش پله ای به ۳۰۳ میلیون تومان رسید.

سورن پلاس هم که مدل ۱۴۰۱ آن به تازگی در بازار عرضه شده و قیمتی معادل ۳۵۵ میلیون تومان دارد، در مدل ۱۴۰۰ یکی از خودروهایی بود که نوسانات قابل توجهی به ثبت رسانده است. مدل ۱۴۰۰ سورن پلاس در اواخر اردیبهشت ماه ۳۸۵ میلیون تومان هم قیمت می خورد پس از شروع روند کاهشی در بازار به ۳۴۵ میلیون تومان رسید.

به گزارش اقتصادآنلاین ،پراید هم در نسخه ۱۱۱ و نسخه ۱۳۱ از خودروهای بدون تغییر قیمت در بازار این هفته بود. این دو مدل خودرو در این هفته به ترتیب ۲۰۴ و ۱۸۳ میلیون تومان معامله شدند.

کد خبر 454152

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

  • وضعیت مالیات از خودروهای گران قیمت

    وضعیت مالیات از خودروهای گران قیمت

    مالیات از خودروهای با ارزش بیش از یک میلیارد تومان یکی از پایه‌های مالیاتی جدید در قانون بودجه سال گذشته و امسال است که بررسی عملکرد سازمان امور مالیاتی در دو ماهه ابتدایی سالجاری، نشان می دهد که معادل ۵ میلیارد و ۵۵ میلیون و ۹۰۰ هزار تومان درآمد از انواع خودروهای سواری و وانت دوکابین دارای شماره انتظامی شخصی گران قیمت حاصل شده است.

  • مونتاژی‌ها گران شدند؛ داخلی‌ها ارزان

    مونتاژی‌ها گران شدند؛ داخلی‌ها ارزان

    بررسی نوسانات قیمتی بازار خودرو در شبانه‌روز گذشته، خبر از افزایش قیمت خودروهای مونتاژی و ارزان شدن خودروهای تولید داخل می‌دهد. پراید، پژو و سمند با قیمت کمتری نسبت به روزهای گذشته در بازار معامله می‌شوند.

  •  کارشناس اقتصادی: باید از سرکوب کردن قیمت خودرو دست برداریم

    کارشناس اقتصادی: باید از سرکوب کردن قیمت خودرو دست برداریم

    یک کارشناس اقتصادی با تحلیل فروش خودرو از طریق سامانه یکپارچه معتقد است: این سامانه نتوانسته حجم بالای تقاضا را کاهش دهد و آشفتگی قیمتی را در بازار متعادل کند.

  • قیمت محصولات سایپا امروز شنبه ۴ تیر ۱۴۰۱ + جدول

    قیمت محصولات سایپا امروز شنبه ۴ تیر ۱۴۰۱ + جدول

    قیمت متوسط بازار آزاد و قیمت نمایندگی خودروهای سایپا امروز شنبه ۴ تیر ۱۴۰۱ را در جدول زیر مشاهده کنید.

  • طرح فروش بدون قرعه‌کشی ایران خودرو

    طرح فروش بدون قرعه‌کشی ایران خودرو

    وزارت صمت اعلام کرده است که خودروسازان آن دسته از محصولات خود را که متقاضیانی کمتر از میزان عرضه داشتند، بدون قرعه‌کشی به فروش می‌رسانند. سایپا هفته گذشته طرح فروش خودرو بدون قرعه‌کشی را آغاز کرد. ایران خودرو نیز این طرح را از امروز کلید زده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 6 =