افزایش ۶۰ درصدی قیمت گاز طبیعی در اروپا

 قیمت گاز طبیعی در کشورهای اروپایی به خاطر کاهش انتقال گاز روسیه و آتش سوزی در تگزاس طی دو هفته سیر صعودی گرفته است.

به گزارش صدای بورس - کاهش جریان گاز از روسیه به کشورهای اروپایی و همچنین پایین آمدن عرضه گاز در سطح جهانی موجب افزایش ۶۰درصدی قیمت گاز در اروپا شده است. طبق آخرین گزارش‌ها قیمت گاز در هر مگاوات ساعت به بیش از ۱۲۷یورو افزایش یافته است که این رقم طی دو هفته گذشته تقریباً ۸۰یورو در هر مگاوات ساعت بود.

کارشناسان انرژی در بازارهای جهانی می‌گویند کاهش جریان گاز از روسیه به اروپا و بسته شدن ترمینال‌های گاز مایع در تگزاس آمریکا به دلیل آتش سوزی دلیل اصلی افزایش قیمت گاز در اروپاست.

شرکت گازپروم روسیه در ۱۴ ژوئن اعلام کرد جریان خط لوله گاز نورد استریم از ۱۶۷ میلیون متر مکعب به ۱۰۰ میلیون متر مکعب کاهش یافته است. گازپروم دو روز بعد اعلام کرد که تنها تا ۶۷ میلیون متر مکعب گاز را از طریق این خط لوله تامین خواهد کرد.


بیشتر بخوانید :


تامین حدود ۲۵ درصد گاز مورد نیاز کشور از محل ذخیره‌سازی

آمریکا روی قیمت نفت روسیه دست گذاشت


بر اساس اعلامیه های قبلی گازپروم، محموله ها از طریق خط یامال- اروپا متوقف و از طریق اوکراین حدوداً به نصف کاهش یافته است.

به گزارش ایرنا، روسیه علاوه بر کاهش مقدار گاز ارسالی به اروپا، انتقال گاز به کشورهای لهستان، بلغارستان، دانمارک، فنلاند و هلند را به خاطر عدم پرداخت بهای گاز به روبل متوقف کرده است.
دولت روسیه ماه مارس اعلام کرد که کشورهای غیردوست که علیه این کشور تحریم مالی اعمال کرده‌اند، باید پول گاز دریافتی خود را به جای یورو یا دلار به روبل بپردازند درغیر این صورت گاز آنها قطع خواهد شد.

کد خبر 454129

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

  • با عراقی‌ها باید نقدی معامله کنیم

    با عراقی‌ها باید نقدی معامله کنیم

    عضو هیئت مدیره اتاق بازرگانی ایران و عراق می‌گوید با توجه به برخی سوابقی که در تسویه حساب‌های گذشته وجود داشته، منطقی این است که با عراقی‌ها به شکل نقدی معامله کنیم.

  • درآمد روسیه از فروش گاز همچنان در اوج

    درآمد روسیه از فروش گاز همچنان در اوج

    بر اساس داده‌های پایگاه اینترنتی آی‌سی‌آی‌اس(ICIS)، روسیه با وجود کاهش صادرات گاز به کشورهای اصلی مصرف‌کننده در اتحادیه اروپا طی هفته گذشته، روزانه بیش از ۱۰۰ میلیون دلار از این صادرات درآمد دارد.

  • آغاز تشکیل اوپک در حوزه خزر

    آغاز تشکیل اوپک در حوزه خزر

    مدیر گروه مطالعات انرژی وین گفت: قیمت شرکت ملی نفت ایران بر اساس ارزش اسمی و با احتساب دلار تقریبا ۱۰ هزار تومان آن مقطع از شرکت آرامکو بالاتر در آمد. در صورت برنامه‌ریزی و بهره‌برداری از فرصت‌ها، هنوز امکان ارتقا در سطح یک قدرت انرژی جهانی باقی است.

  • افزایش ۲۵ درصدی قیمت مواد شوینده

    افزایش ۲۵ درصدی قیمت مواد شوینده

    رئیس هیات مدیره انجمن صنایع شوینده، بهداشتی و آرایشی ایران گفت: ستاد تنظیم بازار با افزایش ۲۵ درصدی قیمت همه انواع مواد شوینده، بهداشتی و آرایشی موافقت کرد.

  • تامین حدود ۲۵ درصد گاز مورد نیاز کشور از محل ذخیره‌سازی

    تامین حدود ۲۵ درصد گاز مورد نیاز کشور از محل ذخیره‌سازی

    مدیرعامل شرکت مهندسی و توسعه گاز ایران از برنامه تأمین حدود ۲۵ درصد گاز مورد نیاز کشور از محل ذخیره‌سازی خبر داد و گفت: اکنون اغلب این میادین ذخیره‌سازی در مرحله تهیه اسناد مناقصه برای پیمان‌سپاری‌اند.

  • در دولت آیت الله رئیسی، بانک مرکزی چراغ خاموش حرکت می‌کند

    در دولت آیت الله رئیسی، بانک مرکزی چراغ خاموش حرکت می‌کند

    یکی از مشکلات بزرگ اقتصاد ایران تورم‌های دورقمی است.

  • سکوت  ۱۳۹ میلیارد دلاری شکسته شد!

    محرمانه‌ ذخیره ارزی در زمان شش رئیس

    سکوت ۱۳۹ میلیارد دلاری شکسته شد!

    بعد از حدود شش سال سکوت درباره دارایی‌های صندوق توسعه ملی، سرانجام اعلام رقم ۱۳۹ میلیارد دلاری، محرمانگی که بهانه عدم انتشار گزارشی در این باره بود را بین برد؛ مراجع بین‌المللی، از این اتفاق به عنوان پرده برداشتن از راز صندوق توسعه ملی ایران یاد کردند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 0 =