بازگشت صندوق‌های سهامی سبدگردان آبان به بازار

آبان‌ماه ۱۳۹۳ دومین صندوق آبان با نام صندوق مشترک یکم آبان در گروه سهامی فعالیت خود را آغاز کرد. خالص ارزش دارایی‌های این صندوق در یک‌سال گذشته رشدی ۱۴ درصدی داشته و امروز به مرز ۴۴۰۰ میلیارد ریال نزدیک شده است.

شرکت سبدگردان آبان در سال ۱۳۹۷ و با دریافت مجوزهای لازم فعالیت خود را آغاز کرد و در حال حاضر مدیریت چهار صندوق سرمایه‌گذاری متنوع را برعهده دارد که در ادامه ضمن معرفی این صندوق‌ها، مروری بر عملکرد آن‌ها خواهیم داشت.

صندوق مختلط پارس
نخستین صندوق این مجموعه با نام صندوق سرمایه‌گذاری مشترک پارس، در اسفندماه ۱۳۸۸ آغاز به کار کرد. خالص ارزش دارایی‌های این صندوق مختلط، با رشدی ۳۲ درصدی در یک‌سال گذشته، اکنون به ۴۷۲ میلیارد ریال رسیده است. بازار سهام سهمی ۲۸ درصدی و بازار بدهی نیز سهمی ۳۹ درصدی از پرتفوی صندوق را به خود اختصاص داده‌اند. این صندوق در یک‌سال اخیر موفق به کسب ۳۴ درصد بازدهی شده و در افقی بلندمدت نیز بازدهی مرکبی ۶۰۵۲ درصدی محقق ساخته است.

صندوق سهامی یکم آبان
آبان‌ماه ۱۳۹۳ دومین صندوق آبان با نام صندوق مشترک یکم آبان در گروه سهامی فعالیت خود را آغاز کرد. خالص ارزش دارایی‌های این صندوق در یک‌سال گذشته رشدی ۱۴ درصدی داشته و امروز به مرز ۴۴۰۰ میلیارد ریال نزدیک شده است. سهم بازار سهام از پرتفوی این صندوق چیزی حدود ۹۸ درصد است و گروه‌های «محصولات شیمیایی»، «فرآورده‌های نفتی، کک و سوخت هسته‌ای» و «خدمات فنی و مهندسی» بیشترین جذابیت را برای مدیران صندوق داشته‌اند. این صندوق سهامی در یک سال اخیر با کسب ۴۵ درصد بازدهی موفق عمل کرده و در افق ۸ ساله نیز بازدهی مرکبی ۲۲۵۷ درصدی عاید سرمایه‌گذاران کرده است.

صندوق نیکوکاری ندای امید
سومین صندوق آبان از نوع صندوق‌های نیکوکاری است که در گروه سهامی فعالیت می‌کند. مطابق امیدنامه و اساسنامه ‌صندوق‌های نیکوکاری، تمام یا بخشی از از درآمد صندوق صرف امور نیکوکاری می‌شود. خالص ارزش دارایی‌های این صندوق در مرز ۱۳۶ میلیارد ریال نوسان می‌کند. این صندوق نیز مشابه صندوق مشترک یکم آبان، با تمرکز کامل بر بازار سهام، به‌ خصوص گروه‌های «محصولات شیمیایی»، «فرآورده‌های نفتی، کک و سوخت هسته‌ای» و «شرکت‌های چندرشته‌ای صنعتی» و تحقق بازدهی ۶۲ درصدی عملکرد بسیار خوبی داشته است.

صندوقی برای ریسک‌گریزان
سبدگردان آبان با تأسیس یک صندوق بادرآمد ثابت در اردیبهشت ماه ۱۴۰۱، ابزاری کم‌ریسک برای مشتریان خود مهیا کرده که با گذشت مقداری زمان می‌توان در گزارش‌های بعدی، به بررسی عملکرد این صندوق جوان پرداخت. در جدول مشروح عملکرد صندوق‌های سرمایه‌گذاری تحت مدیریت شرکت سبدگردان آبان را مشاهده می‌کنید.

بازگشت صندوق‌های سهامی سبدگردان آبان به بازار

آبان با عملکردی خوب
شرکت سبدگردان آبان در سال ۱۳۹۷ و با دریافت مجوزهای لازم فعالیت خود را آغاز کرد. در حال حاضر مدیریت چهار صندوق سرمایه‌گذاری مختلط "پارس"، صندوق‌های سهامی یکم آبان و نیکوکاری ندای امید و صندوق با درآمد ثابت رشد پایدار را بر عهده دارد. صندوق مختلط پارس این شرکت در یک‌سال گذشته موفق به کسب بازده ۳۴ درصدی شده و در افقی بلندمدت نیز بازدهی مرکب ۶۰۵۲ درصدی محقق ساخته است.
صندوق سهامی یکم آبان نیز در یکسال گذشته با کسب ۴۵ درصد بازدهی موفق عمل کرده و در افق ۸ ساله نیز بازدهی مرکب ۲۲۵۷ درصدی عاید سرمایه‌گذاران کرده است.
سومین صندوق آبان از نوع صندوق‌های نیکوکاری است که در گروه سهامی فعالیت می‌کند. این صندوق نیز با تحقق بازدهی ۶۲ درصدی عملکرد بسیار خوبی داشته است. در انتها شرکت سبدگردان آبان در اردیبهشت ۱۴۰۱، صندوق با درآمد ثابت رشد پایدار را برای سرمایه گذاران ریسک گریز تاسیس کرد که با گذشت زمان می‌توان عملکرد آن را بررسی کرد.

  • منبع: شماره ۴۵۰ هفته نامه اطلاعات بورس
کد خبر 454116

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 10 =