منتظر رشد نرخ ارز باشیم؟! / دو صنعت مهم در بازارسرمایه

صنعتی که می‌تواند در تابستان رشد خوبی داشته باشد، صنعت خودروسازی است که البته به نوع معاملات، نرخ و خریداران آنها بستگی دارد.

صدای بورس - مژده ابراهیمی؛ اگر مذاکرات به نتیجه برسد احتمالا افت جزئی در نرخ ارز شاهد باشیم، اما اگر به نتیجه نرسد احتمالا رشد نسبی را تجربه کنیم.

علیرضا کدیور، مدیرعامل شرکت سبدگردان آسال در گفت و گو با صدای بورس گفت: چندین عوامل تاثیرگذار بر بازار سهام در تابستان سال جاری مشهود است؛ قیمت های جهانی که باتوجه به سیاست های انقباضی که دولت آمریکا در پیش گرفته، به نظر می رسد روند قیمت های جهانی نزولی خواهد بود؛ این که با چه شدتی اتفاق بیفتد، باید دید این سیاست ها چگونه در پیش گرفته می شود.

وی افزود: عامل دیگر تاثیر گذار روند نرخ ارز است که بستگی به مذاکرات هسته ای دارد، این‌که آیا مذاکرات نتیجه ای دارد یا خیر؟ اگر مذاکرات به نتیجه برسد احتمالا افت جزئی در نرخ ارز شاهد باشیم، اما اگر به نتیجه نرسد احتمالا رشد نسبی را تجربه کنیم.


  • بیشتر بخوانید:

دامنه نوسان ۷ درصدی می‌شود؟ نظر شما چیست؟


کدیور بیان کرد: سومین مورد میزان دخالت دولت در قیمت گذاری خوراک و محصولات صنایع یا ممنوعیت صادرات برای آنها است که به لحاظ کلی برآیند سیاست دولت در این مورد برآیند منفی برای شرکت ها است، اما در مجموع صنایعی که تاثیرپذیری کمتری از تصمیمات دولت و قیمت های جهانی بپذیرد؛ صنایعی است که می‌تواند در تابستان رشد خوبی داشته باشند صنعت خودروسازی است که البته به نوع معاملات، نرخ و خریداران آنها بستگی دارد.

مدیرعامل سبدگردان آسال عنوان کرد: صنعت دیگر هم صنعت ساختمانی است که باتوجه به رشد قابل توجه ملک در ماه های اخیر می تواند رشدی در بازار سهام داشته باشد.

کد خبر 453981

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 13 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • مهدی IR ۱۲:۰۹ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۳
    0 0
    توافق در برجام ،جنگ در روسیه ،پایین امدن قیمت های جهانی، حذف ارز ترجیحی اینا همه موارد اصلی تاثیر گذار بر بورس ایران است بنظر در این موقیت صنعت زراعت و غذایی رشد بالایی داشته باشن بعد از صعود بالای ۱۰۰ درصد الان اکثرا اصلاح ۵۰_۶۰ درصدی داشتن و ادامه روند و زده شدن سقف های قبلیشون تا اخر سال دور از ذهن نیست