بزرگترین صندوق جسورانه کشور تاسیس شد

سازمان بورس و اوراق بهادار موافقت اصولی تاسیس بزرگترین صندوق سرمایه‌گذاری جسورانه کشور را به نام «ارغوان» و با مدیریت تامین سرمایه دماوند صادر کرد.

به گزارش صدای بورس، این صندوق سرمایه‌گذاری با سرمایه ۲،۵۰۰ میلیارد ریال، بزرگترین صندوق سرمایه‌گذاری جسورانه کشور در حال حاضر است و موضوع فعالیت آن سرمایه‌گذاری در شرکت‌های فعال در زمینه‌های فناوری‌های مالی (فینتک)، فناوری اطلاعات و ارتباطات، پزشکی و سلامت، تجارت الکترونیک، زیست فناوری (بایوتکنولوژی) و فناوری نانو (نانوتکنولوژی) است.

موسسان اصلی این صندوق، موسسه توانمندسازی بازنشستگان نیروهای مسلح، سرمایه گذاری مهرگان تامین پارس، شرکت گسترش صنعت نوین ایرانیان، سرمایه گذاری دی و شرکت تامین سرمایه دماوند هستند.

۳۰ درصد سرمایه صندوق سرمایه‌گذاری جسورانه ارغوان توسط موسسان تادیه شده و ۷۰ درصد باقیمانده نیز در زمان پذیره‌نویسی توسط سرمایه‌گذاران تادیه خواهد شد.

این صندوق سرمایه‌گذاری ظرف مدت ۳ ماه آتی از زمان پس از صدور موافقت اصولی و با تکمیل و ارسال مدارک لازم پذیره نویسی و تاسیس خواهد شد.

با صدور موافقت اصولی صندوق سرمایه‌گذاری جسورانه ارغوان، تعداد صندوق‌های سرمایه‌گذاری تحت مدیریت شرکت تامین سرمایه دماوند به عدد ۷ رسید.

پیش از این صندوق جسورانه ترنج با سرمایه ۱۶۰۰ میلیارد ریال بزرگترین صندوق جسورانه کشور بود.

کد خبر 453977

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 1 =