۲۵ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۱:۳۰
ده روز دیگر مرغ نیمایی بخورید

مدیرعامل اتحادیه سراسری مرغداران گوشتی گفت: از حدود ۱۰ روز آینده مرغ‌هایی که تولید آن‌ها با ارز نیمایی انجام شده است وارد بازار خواهد شد.

به گزارش صدای بورس، حبیب اسدالله‌نژاد با اعلام اینکه "از حدود ۱۰ روز آینده مرغ‌هایی که تولید آنها با ارز نیمایی انجام شده است وارد بازار خواهند شد"، اظهار داشت: با این شرایط قیمت تمام‌شده تولید هر کیلوگرم مرغ زنده نزدیک به ۵ هزار تومان است که حدود ۶ درصد با نرخ فعلی آن در بازار فاصله دارد.

وی با ابراز اینکه "هم‌اکنون قیمت عرضه مرغ زنده ۳۰ هزار تومان است"، گفت: اگر قیمت‌های بازار واقعی نشود تولیدکنندگان زیان می‌کنند و تولید مرغ در کشور با آسیب بسیار جدی مواجه خواهد شد.


بیشتر بخوانید:صنعت مرغداری در حال نابودی است


مدیرعامل اتحادیه سراسری مرغداران گوشتی با بیان اینکه تسهیلات بانکی که قرار بود بعد از حذف ارز ۴۲۰۰تومانی و اصلاح نظام یارانه‌ای در اختیار تولیدکنندگان قرار بگیرد، فقط ۳۰ درصد قیمت تمام‌شده تولید را تشکیل می‌دهد، افزود: در صورت حفظ قیمت فعلی مرغ و ورود آن با ارز نیمایی از اواخر هفته بعد، شرایط تولید اقتصادی نخواهد بود و به‌زیان تولیدکننده است، این تسهیلات جنبه حمایتی ندارد و فقط برای جبران زیان می‌تواند مورد استفاده قرار گیرد و مرغدار را مقروض سیستم بانکی نگه‌دارد.

به گزارش تسنیم، مدیرعامل اتحادیه سراسری مرغداران گوشتی تصریح کرد: علاوه بر این قرار بود در پرداخت تسهیلات، استعلام گرفته نشود و بدهی‌های قبلی به‌صورت فریزشده باشد اما وزارت جهاد کشاورزی و بانک‌ها به تعهدات خود در این زمینه عمل نکردند و به همین دلیل تولیدکنندگان نیازمند تسهیلات، برای استمرار تولید قادر به دریافت این تسهیلات نیستند.

کد خبر 453583

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 1 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • IR ۲۲:۵۷ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۵
    0 0
    وقتی توان خرید را از مردم گرفتند فکر اونو میکردند به جهنم وقتی ملت نمیتونه بخوره بزار مرغ هم سرنوشت دایناسورها پیدا کنه