حمل‌ونقل بین ایران و ترکمنستان ۵۰ درصد افزایش یافت

قاسمی گفت: با بازنگری در تعرفه‌های حمل‌ونقل و انجام توافقات میان ایران و ترکمنستان می‌توان رقم تردد میان دو کشور را افزایش داد.

به گزارش صدای بورس، رستم قاسمی گفت: پس از توافقات قبلی، میزان حمل‌ونقل ایران و ترکمنستان ۵۰ درصد افرایش یافته است و این رقم می‌تواند با توافقات میان دو طرف باز هم افزایشی شود.

او می گوید: ایران هیچ گونه محدودیتی برای حمل‌ونقل از طریق ترکمنستان با کشورهای همسایه نداشته و امکان ترانزیت ترکیبی همه جانبه با کشور ترکمنستان وجود دارد.

قاسمی در دیدار با مامتخان چاکی‌یف مدیر کل آژانس حمل و نقل و ارتباطات وابسته به کابینه وزرای ترکمنستان گفت: آمادگی برگزاری کمیسیون مشترک حمل‌ونقل ایران و ترکمنستان را درعشق آباد یا تهران داریم. ایران، ترکمنستان، ازبکستان، قزاقستان و حتی ترکیه در شرایط خوبی قرار داشته و می‌توان ترانزیت ترکیبی و همه جانبه برقرار کرد.


بیشتر بخوانید: ایران خواستار حذف عوارض نامتعارف از کشورهای عضو تراسیکا شد


با توجه موقعیت جغرافیایی دو کشور امکان راه‌یابی به کشورهای دریاهای جنوبی مثل خلیج فارس، دریای عمان، بنادر جنوبی تا کشورهای شمالی و روسیه وجود دارد و به گفته قاسمی اعضای کریدور جنوب به شمال که کشورهای متحد با یکدیگر هستند می‌توانند با افزایش نقش ترانزیتی خود میلیاردها دلار در سال از منابع کشورها را تامین کنیم.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، وزیر راه و شهرسازی گفت: باید عملیات اجرایی ۱۰ میلیون تن ترانزیت در سال را میان دو کشور آغاز کنیم و به این ترتیب قطعا کشورهای دیگر هم به ما می‌پیوندد.

کد خبر 453541

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

  • کاهش ۲۰۰۰ تومانی نرخ دلار در ۴ روز

    کاهش ۲۰۰۰ تومانی نرخ دلار در ۴ روز

    رئیس سابق کانون صرافان با اعلام اینکه نرخ ارز در چهار روز گذشته به طور میانگین روزانه ۵۰۰ تومان کاهش داشته است، گفت: در روزهای اخیر با توجه به ابلاغیه بانک مرکزی شاهد افزایش عرضه حجم قابل توجهی از ارز صادرکنندگان هستیم که باعث شد نرخ دلار دو کانال قیمتی افت داشته است.

  •   "الکترونیکی شدن عوارضی ها" به کجا رسید ؟

      "الکترونیکی شدن عوارضی ها" به کجا رسید ؟

    عضو کمیسیون عمران مجلس گفت که برخی عوارضی ها الکترونیکی شده اند اما بعضی هنوز مجهز نیستند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 1 =