تداوم رشد همکاران سیستم همگام با روندهای جهانی صنعت IT

مجمع عمومی عادی سالیانه شرکت همکاران‌ سیستم، در تاریخ ۲۳ خرداد ماه و با حضور حدود ۸۰ درصد از سهامداران برگزار شد.

به گزارش صدای بورس، هیات‌مدیره این شرکت براساس صورت‌های مالی و سود انباشته برای سال مالی منتهی به ۲۹ اسفندماه ۱۴۰۰، سود نقدی تقسیمی هر سهم را ۵۰۰ ریال اعلام کرد که به تصویب سهامداران رسید.

محمد عزیزاللهی، مدیرعامل این شرکت گزارش جامعی از روند فعالیت‌های همکاران‌ سیستم در سال ۱۴۰۰ ارائه داد و پیام هیئت مدیره را به اطلاع سهام‌داران رساند.

تداوم موفقیت‌های مالی برای همکاران‌سیستم

عزیزاللهی با تأکید بر موفقیت آمیز بودن سال ۱۴۰۰برای همکاران سیستم، بیان کرد: در سالی که گذشت همکاران‌ سیستم شاهد رشد ۷۷ درصدی سود عملیاتی تلفیقی و رشد ۷۳ درصدی درآمد عملیاتی تلفیقی بود. همچنین میزان درآمدهای عملیاتی سال ۱۴۰۰ به ۹۳۷ میلیارد تومان رسیده است.

عزیزاللهی در خصوص عملکرد "سیستم" در بازار سرمایه گفت: خوشبختانه سهام همکاران سیستم روند قابل قبولی را طی کرده است. بر اساس آمارها، بازده سهام‌ همکاران سیستم در بورس در فاصله زمانی بین دو مجمع ۹۹و ۱۴۰۰، بیش از ۵۵ درصد بوده، این در حالی است که میانگین بازده صنعت رایانه در این دوره زمانی، ۸ درصد و میانگین شاخص کل ۳۰ درصد بوده است.

سهم بازار همکاران سیستم از صنایع کلیدی در سال ۱۴۰۰

عزیزاللهی در بخش دیگری از سخنان خود در خصوص سهم بازار همکاران سیستم از صنایع کلیدی گفت: شرکت در سال‌های اخیر توانسته نقش بسیار موثری در صنایع استراتژیک کشور از جمله صنعت سیمان، کاشی و سرامیک، پتروشیمی و فرآوردهای نفتی، غذایی و داروسازی ایفا کند. به طوری که توانسته سهم قابل توجهی را در بازار این صنایع به دست آورد. این در حالی است که ۶۹ درصد از شرکت‌های بورس و فرابورس ایران نیز از راهکارهای نرم‌افزاری همکاران سیستم استفاده می‌کنند.

ثبات و توسعه روزافزون، کلید موفقیت همکاران سیستم

مدیرعامل این شرکت عوامل موفقیت گروه همکاران ‌سیستم در سال۱۴۰۰ را اینطور بیان کرد: همکاران‌سیستم یک سازمان باثبات و رو به توسعه است که گستره شبکه ارتباطی بزرگی دارد. موفقیت‌های کنونی با اتکا به اعتماد سهامداران و مشتریان، منابع انسانی متمایز و شایسته، حاصل شده است.

محمد عزیزاللهی در ادامه با اشاره به استراتژی Cloud-first بیان کرد: بر اساس آخرین بررسیهای موسسه گارتنر پیش‌بینی شده است اندازه بازار رایانش ابری دنیا در سال ۲۰۲۲، بیش از ۲۰ درصد رشد خواهد داشت. همکاران سیستم هم در راستای تکنولوژی دنیا و با عرضه راهکاران ابری چند سالی در این مسیر گام برداشته و با تمرکز و در نظر گرفتن برنامه مشخص برای تداوم مسیر رشد در نظر گرفته است.

سبد محصولی و خدمات متنوع و جامع همکاران ‌سیستم

مدیرعامل همکاران سیستم با اشاره به اینکه امروز برای تمامی مشتریان و صنایع، راهکارها، محصولات و خدمات جامع و متنوعی را ارائه می‌کنیم، افزود: براساس آمارها، محصولات مبتنی بر تکنولوژی ابری، نفوذ قابل توجهی در کشور داشته‌اند. از این رو، ۵۵ درصد از کل مشتریان جدید شرکت، مشتری محصولات راهکاران ابری بوده و در تلاش هستیم با توسعه زیرساخت‌ها و خدمات IT بر بستر ابر، موفقیت‌های آتی را هم ایجاد کنیم.

وی در ادامه افزود: هم اکنون حدود ۸۵هزار مشتری در گستره بزرگی از صنایع و کسب‌وکارها، از راهکارهای همکاران‌ سیستم استفاده می‌کنند. به طوری که بیش از ۸۵۰۰ شرکت مشتری راهکاران و راهکاران ابری، حدود ۵۳هزار شرکت مشتری محصول سپیدار و حدود ۲۴هزار صنف نیز مشتری نرم‌افزار دشت همکاران‌سیستم هستند.

عزیزاللهی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به رابط کاربری جدید محصولات همکاران سیستم (فانوس) گفت: فانوس با بهره‌گیری از آخرین تکنولوژی‌های معماری نرم‌افزار علاوه بر بهبود تجربه کاربری مشتریان؛ امکان توسعه آتی زیرساخت‌های نرم‌افزاری همکاران سیستم را فراهم می‌کند.

اهداف استراتژیک همکاران سیستم برای سال ۱۴۰۱

مدیرعامل همکاران سیستم در بخش دیگری از صحبت‌های خود مهم‌ترین اهداف سازمان را در چهار بخش رهبری محصولی، ارائه تمامی خدمات IT بر بستر ابر، حال خوب سرمایه انسانی و موفقیت مشتری تببین کرد و گفت: «یکی از اهداف همکاران سیستم برای سال ۱۴۰۱ ، ارائه تمامی خدمات IT مورد نیاز شرکت‌ها، بر بستر ابر است. بدین منظور راه‌اندازی اولین دیتاسنتر همکاران سیستم در دستور کار قرار دارد.»

بر اساس گفته های مدیرعامل همکاران سیستم؛ پیش‌بینی می‌شود رشد سود عملیاتی این شرکت در سال ۱۴۰۱ معادل ۸۳ درصد باشد.

کد خبر 453484

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 5 =